24-04-2014 Algemene Raadscommissie
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1. Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3. Overige onderwerpen
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.1 Verslag Algemene Raadscommissie van 13 februari 2014
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.2 Toezeggingenlijst bijgewerkt tot en met 8 april 2014
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.4 Mededelingen uit het college
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.5 Mededelingen van commissieleden
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Onbekende spreker
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4. Voorstel betreft toestemming te verlenen aan het college om een centrumregeling te treffen voor de regio Alkmaar voor de inkoop van Jeugdzorg en begeleiding Awbz
Gemeenten Regio Alkmaar Bundelen Krachten voor Zorginkoop
Acht gemeenten in de regio Alkmaar willen de handen ineenslaan voor de inkoop van jeugdzorg en AWBZ-begeleiding in 2015. De gemeenteraad debatteert over de noodzaak en vorm van deze samenwerking.
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel aan de gemeenteraad om toestemming te verlenen voor een centrumregeling voor de inkoopsamenwerking van gedecentraliseerde diensten op het gebied van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (Awbz) en Jeugdzorg voor 2015. Acht gemeenten in de regio Alkmaar willen samenwerken om de nieuwe zorgtaken effectief uit te voeren. De raad moet beoordelen of deze samenwerking in strijd is met het recht of algemeen belang. Het voorstel benadrukt dat samenwerking noodzakelijk is voor de continuïteit van zorg en dat het opsplitsen van de samenwerking in kleinere verbanden risico's met zich meebrengt, zoals tijdverlies, hogere kosten en financiële risico's. De raad wordt gevraagd om in te stemmen met de voorgestelde centrumregeling, die als een lichte juridische vorm van samenwerking wordt gezien. Er zijn geen extra middelen nodig, aangezien de kosten van de decentralisaties kostenneutraal zijn opgenomen in de begroting.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Juridische vorm inkoopsamenwerking Jeugdzorg en Begeleiding Awbz
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Centrumregeling ambtelijke samenwerking Alkmaar, Bergen, Castricum, Graft-De Rijp, Heiloo, Heerhugowaard, Langedijk en Schermer ten behoeve van inkoop gedecentraliseerde diensten Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten en Jeugdzorg voor het jaar 2015". Het doel is om een juridische vorm vast te stellen voor de inkoopsamenwerking van jeugdzorg en Awbz-begeleiding in 2015. De acht gemeenten willen hun krachten bundelen om de inkoop van zorgdiensten efficiënt en effectief te organiseren, waarbij een lichte juridische samenwerkingsvorm wordt voorgesteld. De raad moet toestemming geven voor deze centrumregeling.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een gedetailleerde uitleg over de noodzaak van samenwerking, de juridische vorm en de gevolgen van niet-deelname. Echter, er ontbreekt specifieke informatie over de financiële implicaties en hoe deze precies worden gedekt.
Rol van de raad:
De raad moet toestemming verlenen voor deelname aan de centrumregeling. De raad heeft een terughoudende rol, waarbij toestemming alleen kan worden onthouden als de regeling in strijd is met het recht of algemeen belang.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of de voorgestelde samenwerking in het algemeen belang is en of het de juiste juridische vorm heeft. Er moet ook worden overwogen of de samenwerking met alle acht gemeenten de beste optie is.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden (voor 2015), maar mist meetbare doelen en een duidelijke evaluatiecriteria. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking is niet volledig uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of zij toestemming verleent voor de voorgestelde centrumregeling.
Participatie:
Er is geen sprake van burgerparticipatie in dit voorstel. Het richt zich voornamelijk op intergemeentelijke samenwerking.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen expliciet onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen extra middelen nodig, en de kosten van de decentralisaties zijn kostenneutraal in de begroting opgenomen. Echter, er is geen gedetailleerde financiële analyse of dekking uitgewerkt in het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Inkoopsamenwerking Jeugdzorg Awbz Centrumregeling Gemeenschappelijke regeling Decentralisaties Congruent samenwerkingsverband Transitiearrangement Zorgcontinuïteit Regionale samenwerkingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 5. Voorstel betreft het vaststellen van het Regiobeeld 2025
Regiobeeld 2025: Een Stip op de Horizon of een Papieren Tijger?
In de regio Alkmaar wordt druk gedebatteerd over het Regiobeeld 2025. Het proces, dat al in 2013 begon, moet richting geven aan de toekomst van de regio. Maar niet iedereen is overtuigd van de waarde ervan.
Samenvatting
De tekst beschrijft het proces van het vaststellen van het Regiobeeld 2025 voor de Regio Alkmaar. Het proces begon met de vorming van een klankbordgroep in februari 2013, gevolgd door een regiodag in april 2013 waar strategische vragen werden besproken. In juni 2013 werden deze vragen en een startnotitie voorgelegd aan de gemeenteraden. Op 9 oktober 2013 vond een regioavond plaats waar input voor het Regiobeeld werd verzameld. Het concept Regiobeeld werd in november 2013 aan de gemeenteraden aangeboden voor zienswijzen. Het definitieve Regiobeeld 2025 werd vervolgens opgesteld, waarbij zienswijzen waar mogelijk werden overgenomen. De vaststelling van het Regiobeeld door de acht gemeenteraden was gepland voor maart 2014, maar vanwege verschillende doorlooptijden werd de procedure flexibel gehouden. Het Regiobeeld zal na vaststelling door alle gemeenten worden overgedragen aan de nieuwe raden voor verdere uitwerking.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Vaststellen Regiobeeld 2025". Dit document is een strategische ambitie voor de Regio Alkmaar, ontwikkeld door de gemeenteraden om regionale samenwerking te bevorderen. Het proces omvatte meerdere bijeenkomsten en consultaties met raadsleden en andere belanghebbenden. Het Regiobeeld 2025 dient als een gezamenlijk gedragen document dat richting geeft aan de regionale samenwerking en ontwikkeling tot 2025. Het bevat input van diverse gemeenteraden en is bedoeld om na vaststelling verder uitgewerkt te worden in concrete jaarplannen en projecten.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het een gedetailleerd proces beschrijft van consultatie en inputverzameling van verschillende gemeenteraden. Het document bevat ook een overzicht van de zienswijzen en hoe deze zijn verwerkt.
Rol van de raad:
De raad speelt een centrale rol in het vaststellen van het Regiobeeld 2025. Ze zijn betrokken geweest bij het formuleren van de strategische vragen en het geven van input voor het regiobeeld. De raad moet het definitieve document goedkeuren.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de inhoud en prioriteiten van het Regiobeeld 2025, inclusief de mate waarin sociale en andere domeinen worden opgenomen. Er moeten keuzes worden gemaakt over de richting van regionale samenwerking en ontwikkeling.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het voornamelijk een strategisch kader biedt zonder concrete meetbare doelen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties vermeld.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het Regiobeeld 2025 vast te stellen, waarmee ze akkoord gaan met de strategische richting en samenwerking zoals beschreven in het document.
Participatie:
Het voorstel benadrukt participatie door de betrokkenheid van raadsleden en het verzamelen van zienswijzen van verschillende gemeenteraden. Er is een proces van consultatie en feedbackverwerking geweest.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een onderwerp in het voorstel, maar kan impliciet relevant zijn afhankelijk van de strategische doelen die in het Regiobeeld 2025 zijn opgenomen.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen of hoe deze gedekt worden. Het richt zich meer op de strategische samenwerking dan op financiële details.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Regiobeeld 2025 Strategische regionale samenwerking Klankbordgroep VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) Kaderstellende vragen Regiodag Startnotitie Sociaal domein Zienswijze Gemeenteraadsverkiezingen maart 2014Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 6. Voorstel betreft in te stemmen met de oprichting van een stimuleringsfonds voor duurzame energie in de regio Alkmaar
Gemeenten in de Regio Alkmaar Willen Samenwerken aan Duurzame Energie
De gemeenten Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer en HVC hebben een ambitieus plan gepresenteerd: de oprichting van de coöperatie "Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar U.A." Het doel? Lokale duurzame energieprojecten stimuleren met een gezamenlijke investering van bijna 500.000 euro. Maar niet iedereen is overtuigd.
Samenvatting
Het voorstel betreft de oprichting van de coöperatie "Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar U.A." door de gemeenten Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer en HVC. Het doel van het fonds is het stimuleren van lokale duurzame energieprojecten. De gemeenten en HVC dragen gezamenlijk bijna 500.000 euro bij, verdeeld op basis van inwonersaantallen. Beslissingen over projecten worden genomen door het Algemeen Bestuur, bestaande uit bestuurders van de deelnemende partijen. De raad wordt gevraagd in te stemmen met het ontwerp-besluit en kan wensen en bedenkingen kenbaar maken. De oprichting van de coöperatie moet leiden tot efficiëntere uitvoering van energiebeleid en regionale samenwerking. De financiële risico's voor de gemeenten zijn beperkt tot de initiële inbreng. De secretaris ondersteunt het fonds administratief. De planning voorziet in een aanvraag voor een "Verklaring van geen bezwaar" bij de provincie, waarna de coöperatie officieel kan worden opgericht.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Oprichting Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar
Samenvatting: Het voorstel betreft de oprichting van een coöperatie genaamd "Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar U.A." door de gemeenten Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer en HVC. Het fonds, met een gezamenlijke inleg van bijna 500.000 euro, is bedoeld om lokale duurzame energieprojecten te stimuleren. De coöperatie zal beslissingen nemen over investeringen in projecten, met als doel de administratieve lasten laag te houden. De raad wordt gevraagd in te stemmen met het ontwerp-besluit van het college en kan wensen en bedenkingen kenbaar maken.
Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat details over de structuur van de coöperatie, de financiële bijdragen, en de administratieve organisatie. Echter, er is beperkte informatie over specifieke projecten of criteria voor projectselectie.
Rol van de Raad
De raad heeft de rol om wensen en bedenkingen te uiten over het ontwerp-besluit. Na goedkeuring kan het college verder met de oprichting van de coöperatie.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of zij instemt met de oprichting van de coöperatie en de financiële bijdrage. Dit impliceert een keuze voor regionale samenwerking en investering in duurzame energie.
SMART-Analyse en Inconsistenties
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het is specifiek en acceptabel, maar mist meetbare doelen en een tijdsgebonden plan voor de implementatie van projecten.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten of zij instemt met het ontwerp-besluit voor de oprichting van de coöperatie.
Participatie
Er is geen burgerparticipatie in dit stadium. Externe communicatie en overleg zijn beperkt tot ambtelijke werkgroepen.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is een centraal thema, aangezien het fonds specifiek is gericht op het stimuleren van duurzame energieprojecten.
Financiële Gevolgen
De financiële bijdrage van Bergen bedraagt maximaal €31.432,38, gedekt uit het budget "Duurzaamheidsbeleid 2012-2016". De administratieve kosten van de secretaris worden gedekt uit het rendement van het fonds. Er zijn geen externe subsidies in deze fase. Het financiële risico is beperkt tot de initiële inbreng, met een mogelijkheid tot aanvullende storting bij unanieme besluitvorming.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Stimuleringsfonds Duurzame Energie Coöperatie Regio Alkmaar Lokale duurzame energieprojecten Gemeenten Alkmaar, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer HVC Algemeen Bestuur (AB) Administratieve lasten Secretaris BurgerparticipatieVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:38:10 - 00:38:16 - 00:39:06 - 00:40:46 - 00:40:48 - 00:40:58 - 00:41:00 - 00:42:43 - 00:42:47 - 00:46:50 - 00:46:52 - 00:47:00 - 00:47:03 - 00:47:55 - 00:54:17 - 01:02:53 - 01:03:06 - 01:03:42 - 01:04:56 - 01:05:04 - 01:07:18 - 01:07:26 - 01:08:13 - 01:08:20 - 01:10:37 - 01:14:58 - 01:15:27 - 01:15:40 - 01:15:57 - 01:16:06 - 01:16:06
Onbekende spreker -
Agendapunt 7. Voorstel betreft in te stemmen met het scholenplan Schoorl-Groet het beschikbaar stellen van krediet en het vaststellen van de daarbij behorende begrotingswijziging
Scholenfusie in Schoorl en Groet: Een noodzakelijke stap voor de toekomst
De gemeenteraad van Bergen heeft een voorstel ontvangen om de scholen in de kernen Schoorl en Groet te fuseren vanwege dalende leerlingenaantallen. Het plan omvat de sluiting van de Groeter school en de uitbreiding van de Teun de Jagerschool. Tijdens het debat kwamen verschillende zorgen en perspectieven naar voren.
Samenvatting
Het voorstel aan de gemeenteraad betreft het scholenplan voor de kernen Schoorl en Groet, waarbij de dalende leerlingenaantallen hebben geleid tot de noodzaak om scholen te sluiten en te fuseren. De raad wordt gevraagd om niet de Groeter school over te nemen van ISOB per 1 augustus 2014, een investeringskrediet van €158.942 beschikbaar te stellen voor de uitbreiding van de Teun de Jagerschool, en de bijbehorende begrotingswijziging vast te stellen. De Groeter school en D’Oosterkimschool zijn onder de opheffingsnorm gekomen, en er is besloten tot fusies van scholen om de leefbaarheid in Groet te behouden. De gemeente heeft een faciliterende rol gespeeld in het overleg met de schoolbesturen, die de beslissingen over fusies en sluitingen nemen. Het voorstel is het enige realistische scenario dat draagvlak heeft bij de gemeente en de schoolbesturen. De raad wordt gevraagd om het investeringskrediet goed te keuren, zodat de benodigde aanpassingen aan de Teun de Jagerschool tijdig kunnen worden uitgevoerd.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Scholenplan Schoorl-Groet". Het plan adresseert de dalende leerlingenaantallen in de regio, wat heeft geleid tot scholen die onder de opheffingsnorm vallen. Het voorstel omvat de sluiting van de Groeter school en D’Oosterkim, en de fusie van de overgebleven scholen. De gemeente moet beslissen of ze de Groeter school wil overnemen om sluiting te voorkomen. Daarnaast wordt een investeringskrediet van €158.942 voorgesteld voor de uitbreiding van de Teun de Jagerschool om de extra leerlingen op te vangen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke beschrijvingen van de situatie, de voorgestelde acties en de financiële implicaties. Echter, de financiële dekking voor de aanpassingen aan de St. Petrusschool is nog niet volledig uitgewerkt.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over het al dan niet overnemen van de Groeter school en het beschikbaar stellen van het investeringskrediet voor de Teun de Jagerschool.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het behoud van de Groeter school met eigen middelen of het accepteren van de sluiting. Daarnaast moet de raad beslissen over de toewijzing van financiële middelen voor de uitbreiding van de Teun de Jagerschool.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de financiële middelen en de tijdlijn voor de uitvoering. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking voor de St. Petrusschool is nog niet volledig uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze de Groeter school willen overnemen en of ze het investeringskrediet voor de Teun de Jagerschool willen goedkeuren.
Participatie:
Er is beperkte participatie vanuit de gemeente; de medezeggenschapsraden van de scholen zijn betrokken bij de fusiebesprekingen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in het voorstel.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vraagt om een investeringskrediet van €158.942 voor de Teun de Jagerschool. De kapitaallasten hiervan komen ten laste van het begrotingssaldo. Er zijn nog geen kosten inzichtelijk voor de aanpassingen aan de St. Petrusschool.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Scholenplan Schoorl-Groet Leerlingenaantallen ISOB Teun de Jagerschool St. Petrusschool D’Oosterkimschool Fusie Leefbaarheid Investeringskrediet OnderwijshuisvestingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
01:16:19 - 01:16:48 - 01:22:14 - 01:22:19 - 01:22:28 - 01:22:48 - 01:22:53 - 01:22:56 - 01:23:50 - 01:24:23 - 01:24:26 - 01:24:57 - 01:25:38 - 01:25:48 - 01:25:51 - 01:26:16 - 01:26:46 - 01:27:27 - 01:29:53 - 01:29:55 - 01:32:45 - 01:32:48 - 01:34:20 - 01:35:53 - 01:35:58 - 01:37:39 - 01:37:42 - 01:38:12 - 01:38:28 - 01:47:01 - 01:47:03 - 01:47:11 - 01:47:31 - 01:47:38 - 01:48:08 - 01:48:26 - 01:48:26