07-12-2023 Algemene Raadscommissie
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 2 Voorstel betreft het Integraal Veiligheidsbeleidsplan Bergen 2024 – 2027 vast te stellen
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft het vaststellen van het Integraal Veiligheidsbeleidsplan (IVB) voor de gemeente Bergen voor de periode 2024-2027. Dit plan biedt een analyse van de huidige veiligheidssituatie en kijkt naar toekomstige ontwikkelingen. De belangrijkste thema's die zijn geprioriteerd, zijn ondermijnende criminaliteit, personen met onbegrepen gedrag, jeugd en middelengebruik, verkeersveiligheid, en crisisbeheersing en rampenbestrijding. Het plan is tot stand gekomen na een veiligheidsanalyse en participatie met inwoners en partners. Het IVB wordt verder uitgewerkt in tweejaarlijkse Uitvoeringsprogramma’s die de beleidsambities vertalen naar praktische doelen en resultaten. Er zijn geen alternatieven of risico's genoemd, en de financiële kaders worden bepaald door de bestaande begroting. Het voorstel benadrukt het belang van regionale samenwerking en participatie van inwoners.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Integraal Veiligheidsbeleidsplan Bergen 2024-2027". Dit plan biedt een analyse van de huidige veiligheidssituatie in de gemeente Bergen en schetst de toekomstige ontwikkelingen en de rol van de gemeente. Het richt zich op thema's zoals ondermijning, verkeersveiligheid, jeugd en middelengebruik, en personen met onbegrepen gedrag. Het plan is gebaseerd op een veiligheidsanalyse en participatie met inwoners en partners. Het doel is om een veilige leefomgeving te creëren door samenwerking met interne en externe partners. Het plan wordt elke vier jaar vastgesteld door de raad en verder uitgewerkt in tweejaarlijkse uitvoeringsprogramma's.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke structuur en onderbouwing van de gekozen thema's. Het bevat een analyse, participatie-informatie en een plan voor uitvoering en evaluatie.
Rol van de raad:
De raad heeft de taak om het Integraal Veiligheidsbeleidsplan vast te stellen. Dit gebeurt eens per vier jaar, waarbij de raad de doelen voor handhaving van de openbare orde en hulpverlening door de politie bepaalt.
Politieke keuzes:
De raad moet prioriteiten stellen binnen de thema's van het veiligheidsbeleid en beslissen over de toewijzing van middelen, vooral als de bestaande begroting niet toereikend is.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is SMART in de zin dat het specifieke thema's en doelen benoemt, maar de meetbaarheid en tijdsgebondenheid worden pas duidelijk in de uitvoeringsprogramma's. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om het Integraal Veiligheidsbeleidsplan Bergen 2024-2027 vast te stellen.
Participatie:
Er is sprake van participatie door middel van bewonersavonden en online consultaties, waarbij inwoners hun input konden geven over de thema's.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet als relevant onderwerp genoemd in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen worden deels gedekt door de bestaande begroting. Voor aanvullende financiering worden aparte voorstellen aan het college of de raad voorgelegd. De financiële vertaling van de beleidsambities vindt plaats in de uitvoeringsprogramma's.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Integraal Veiligheidsbeleidsplan (IVB) Ondermijnende criminaliteit Personen met onbegrepen gedrag Jeugd en middelengebruik Verkeersveiligheid Crisisbeheersing en rampenbestrijding Veiligheidsanalyse Participatie Uitvoeringsprogramma’s (UVP’s) Regionale samenwerkingVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 3 Voorstel betreft het bestemmingsplan Saldering NNN herontwikkeling hotel Nassau BaZ vast te stellen.
Raad van Bergen aan Zee in Spagaat over Bestemmingsplan Hotel Nassau
De gemeenteraad van Bergen aan Zee staat voor een lastige beslissing over het bestemmingsplan 'Saldering NNN herontwikkeling hotel Nassau'. Het plan, dat onderdeel is van een overeenkomst met de provincie Noord-Holland, heeft tot doel gronden toe te voegen aan het Natuur Netwerk Nederland (NNN). Ondanks eerdere juridische tegenslagen en bezwaren van bewoners, moet de raad nu beslissen over de vaststelling van dit plan.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van 14 december 2023 betreft de vaststelling van het bestemmingsplan 'Saldering NNN herontwikkeling hotel Nassau' in Bergen aan Zee. Het plan is onderdeel van een salderingsovereenkomst met de provincie Noord-Holland, waarbij gronden aan het Natuur Netwerk Nederland (NNN) worden toegevoegd. Dit bestemmingsplan is noodzakelijk om te voldoen aan afspraken met de provincie, ondanks dat de omgevingsvergunning voor het hotel eerder door de Raad van State is vernietigd. Het bestemmingsplan is aangepast na drie ingediende zienswijzen en richt zich nu uitsluitend op natuurbestemmingen. De herbegrenzing van het NNN is al door de provincie uitgevoerd en kan niet meer worden aangepast. Er is een risico op beroep tegen het bestemmingsplan, gezien de eerdere bezwaren tegen de omgevingsvergunning. Na vaststelling kan beroep worden ingesteld bij de Raad van State. De aanleg van het NNN volgt na de bouw van het hotel.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Vaststellen bestemmingsplan ‘Saldering NNN herontwikkeling hotel Nassau’". Het bestemmingsplan is opgesteld om te voldoen aan een salderingsovereenkomst met de provincie Noord-Holland, waarbij natuurgebieden worden gecompenseerd door nieuwe natuurgebieden toe te voegen. Dit is noodzakelijk voor de herontwikkeling van Hotel Nassau in Bergen aan Zee. Het plan is aangepast na zienswijzen en richt zich nu uitsluitend op de natuurbestemmingen. De omgevingsvergunning voor het hotel is eerder vernietigd, maar het bestemmingsplan kan desondanks worden vastgesteld om aan de provinciale afspraken te voldoen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uitleg van de context, de noodzaak van het bestemmingsplan, en de aanpassingen die zijn gedaan naar aanleiding van zienswijzen. Er is ook een toelichting op de juridische en planologische aspecten.
Rol van de raad:
De raad moet het bestemmingsplan vaststellen. Dit is een formele stap om te voldoen aan de salderingsovereenkomst met de provincie en om de planologische vastlegging van de nieuwe natuurgebieden te realiseren.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij instemt met het vaststellen van het bestemmingsplan, ondanks mogelijke bezwaren en het risico op beroep. Het niet vaststellen zou betekenen dat afspraken met de provincie niet worden nagekomen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de oppervlakte van de natuurcompensatie. Het is tijdgebonden door de geplande raadsvergadering. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar er is een risico op beroep, wat de haalbaarheid kan beïnvloeden.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om het bestemmingsplan vast te stellen, waarmee de juridische vastlegging van de natuurcompensatie wordt gerealiseerd.
Participatie:
Er is geen actieve participatie geweest, maar het plan heeft ter inzage gelegen, wat de mogelijkheid bood voor het indienen van zienswijzen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet expliciet genoemd als relevant onderwerp, hoewel de natuurcompensatie indirect bijdraagt aan ecologische duurzaamheid.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen directe financiële gevolgen genoemd, aangezien er een anterieure overeenkomst is gesloten waarin het kostenverhaal is geregeld.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Salderingsovereenkomst Natuur Netwerk Nederland (NNN) Hotel Nassau Omgevingsvergunning Provincie Noord-Holland Zienswijzen Raad van State Herbegrenzing Noordhollands DuinreservaatVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:52:12 - 00:53:04 - 00:57:07 - 00:57:31 - 01:01:54 - 01:02:07 - 01:02:14 - 01:02:29 - 01:03:00 - 01:03:47 - 01:03:51 - 01:03:55 - 01:03:59 - 01:04:56 - 01:04:58 - 01:06:03 - 01:06:05 - 01:07:13 - 01:07:15 - 01:07:31 - 01:13:41 - 01:13:47 - 01:14:53 - 01:14:54 - 01:14:55 - 01:15:02 - 01:15:05 - 01:15:11 - 01:15:11 - 01:15:49 - 01:15:50 - 01:16:27 - 01:16:28 - 01:16:42 - 01:16:44 - 01:16:59 - 01:17:00 - 01:17:38 - 01:17:39 - 01:17:56 - 01:17:56 - 01:18:11 - 01:18:26 - 01:18:27 - 01:18:33 - 01:19:05 - 01:19:07 - 01:19:42 - 01:19:46 - 01:19:49 - 01:19:54 - 01:20:03 - 01:20:05 - 01:20:06 - 01:20:36 - 01:20:59 - 01:21:00 - 01:21:01 - 01:21:31 - 01:21:34 - 01:21:53 - 01:22:02 - 01:22:17 - 01:22:18 - 01:22:18 - 01:22:35 - 01:22:56 - 01:27:06 - 01:27:20 - 01:28:32 - 01:28:33 - 01:29:16 - 01:29:18 - 01:29:33 - 01:29:35 - 01:29:35 - 01:29:43 - 01:29:54 - 01:30:10 - 01:30:20 - 01:30:37 - 01:30:38 - 01:30:39 - 01:30:56 - 01:30:57 - 01:30:58 - 01:31:09 - 01:31:12 - 01:31:16 - 01:31:18 - 01:31:44 - 01:31:44 - 01:31:44 - 01:31:57 - 01:32:15 - 01:32:17 - 01:34:00 - 01:34:21 - 01:35:29 - 01:35:53 - 01:35:55
Agendapunt 4 Voorstel betreft ontwerpverklaring af te geven voor de omgevingsvergunning voor de bouw van 17 woningen op het perceel Visweg 17 te Egmond-Binnen
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft de bouw van 17 woningen op het perceel Visweg 17 in Egmond-Binnen door Ooms Bouw & Ontwikkeling BV. Het plan omvat het doortrekken van de Meeuwenlaan en voorziet in 40% sociale woningen. De gemeenteraad wordt voorgesteld een ontwerpverklaring van geen bedenkingen af te geven voor de benodigde omgevingsvergunning. Het plan is ruimtelijk aanvaardbaar en past binnen de regionale woningopgave. Er zijn maatregelen genomen om wateroverlast te voorkomen en duurzaamheid te bevorderen, waaronder Nul-Op de Meter voor huurwoningen. Omwonenden kunnen zienswijzen indienen tijdens een inzageperiode van zes weken. De verwachting is dat de omgevingsvergunning in het voorjaar wordt verleend en de bouw in 2025 start, met aanleg van de openbare ruimte in 2026.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Ontwerpverklaring van geen bedenkingen Visweg 17". Het plan omvat de bouw van 17 woningen op het perceel Visweg 17 in Egmond-Binnen, inclusief het doortrekken van de Meeuwenlaan. Het project voorziet in 40% sociale woningen en sluit aan bij de bestaande bebouwing. Het plan is ruimtelijk aanvaardbaar en voldoet aan de huidige duurzaamheidsnormen. Er is een anterieure overeenkomst met de ontwikkelaar voor gemeentelijke kosten en eventuele planschade. Omwonenden kunnen zienswijzen indienen. Bij geen zienswijzen wordt een definitieve verklaring van geen bedenkingen afgegeven.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat informatie over de planning, duurzaamheid, participatie, en financiële aspecten. Echter, meer gedetailleerde informatie over de financiële dekking en eventuele risico's zou nuttig zijn.
Rol van de Raad:
De raad wordt gevraagd een ontwerpverklaring van geen bedenkingen af te geven. Bij geen zienswijzen wordt een definitieve verklaring afgegeven.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van de ontwerpverklaring en de criteria voor het adviesrecht onder de Omgevingswet.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking kan specifieker worden uitgewerkt.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de ontwerpverklaring van geen bedenkingen af te geven en, indien er geen zienswijzen zijn, een definitieve verklaring af te geven.
Participatie:
Het plan is besproken met omwonenden en de dorpsraad, wat wijst op betrokkenheid van de gemeenschap.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp. De woningen voldoen aan de huidige normen, met Nul-Op de Meter voor huurwoningen en maatregelen tegen wateroverlast.
Financiële Gevolgen:
Er is een anterieure overeenkomst voor gemeentelijke kosten en eventuele planschade. Verdere details over de financiële dekking zijn niet uitgebreid beschreven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Omgevingsvergunning Visweg 17 Meeuwenlaan Sociale woningen Duurzaamheid Waterberging Natuurinclusiviteit Zienswijzen Regionale woningopgave Anterieure overeenkomstVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 5 Voorstel betreft het bestemmingsplan Saenehof Bergen vast te stellen
Bestemmingsplan Saenehof: Parkeerproblemen en Seniorenwoningen in de Schijnwerpers
De gemeenteraad van Bergen debatteerde over de wijziging van het bestemmingsplan voor de Saenehof. Het voorstel om de bestemming van de aanleunwoningen van verzorgingshuis "De Marke" te wijzigen van een maatschappelijke naar een woonbestemming, stuitte op zorgen over parkeerdruk en de toekomst van seniorenhuisvesting.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van 14 december 2023 betreft de wijziging van het bestemmingsplan voor de Saenehof in Bergen. Viva Zorggroep, eigenaar van verzorgingshuis "De Marke" en de aangrenzende aanleunwoningen, heeft de gemeente verzocht de bestemming van deze woningen te wijzigen van een maatschappelijke naar een woonbestemming. Dit verzoek komt voort uit de wens om de woningen te verkopen, aangezien de huurders geen zorg meer afnemen van Viva Zorggroep. De bestemmingswijziging sluit aan bij de Wet maatschappelijke ondersteuning, die een scheiding tussen wonen en zorg voorstaat. Het nieuwe bestemmingsplan vereist dat ten minste 30% van de woningen in het sociale huursegment valt en de rest in het middenhuursegment, met een instandhouding van minimaal 20 jaar. Er zijn twee zienswijzen ingediend, maar deze geven geen aanleiding tot aanpassing van het plan. Het college adviseert de raad om de Nota van zienswijzen en het bestemmingsplan ongewijzigd vast te stellen. Er zijn geen nadelige effecten op het woon- en leefklimaat verwacht, en er zijn geen risico's verbonden aan de vaststelling van het bestemmingsplan. De kosten voor het plan worden gedekt door een anterieure overeenkomst, waardoor een exploitatieplan niet nodig is. Er is geen uitgebreid participatietraject gevolgd, maar er zijn wel gesprekken geweest met de cliëntenraad van De Marke. Na vaststelling zal het bestemmingsplan worden gepubliceerd.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel: Bestemmingsplan Saenehof Bergen
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de vaststelling van de Nota van zienswijzen en het bestemmingsplan Saenehof Bergen. Viva zorggroep wil de bestemming van aanleunwoningen wijzigen van een maatschappelijke naar een woonbestemming, om de woningen te kunnen verkopen. Dit sluit aan bij de Wet maatschappelijke ondersteuning die wonen en zorg scheidt. Het plan vereist dat 30% van de woningen in het sociale huursegment valt en de rest in het middenhuursegment, met een instandhouding van 20 jaar. Er zijn twee zienswijzen ontvangen, maar deze leiden niet tot aanpassing van het plan.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de achtergrond, de noodzaak van de bestemmingswijziging, en de ontvangen zienswijzen behandelt. Het bevat ook informatie over de financiële afhandeling en participatie.
Rol van de Raad:
De raad moet het bestemmingsplan en de Nota van zienswijzen vaststellen. Daarnaast moet de raad besluiten om af te zien van het vaststellen van een exploitatieplan, aangezien de kosten anderszins zijn verzekerd.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de herbestemming van de aanleunwoningen en de afwijking van de gebruikelijke verhouding van sociale en middenhuurwoningen. Ook moet de raad overwegen of de participatie voldoende is geweest.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de bestemmingswijziging en de huursegmenten. Het is tijdgebonden met een instandhouding van 20 jaar. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afwijking van de gebruikelijke verhouding van sociale en middenhuur kan als een afwijking worden gezien.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de Nota van zienswijzen en het bestemmingsplan vast te stellen en af te zien van het vaststellen van een exploitatieplan.
Participatie:
Er is beperkte participatie geweest, met een inloopavond en gesprekken met de cliëntenraad. Gezien de beperkte fysieke veranderingen, is een uitgebreid participatietraject niet gevolgd.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen betreffen de ambtelijke kosten, die via een anterieure overeenkomst zijn gedekt. Er is geen exploitatieplan nodig, omdat de kosten anderszins zijn verzekerd.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Saenehof Viva zorggroep Woonbestemming Aanleunwoningen Wet maatschappelijke ondersteuning Sociale huursegment Zienswijzen Reguliere bewoning Parkeeroverlast Anterieure overeenkomstVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:00:58 - 00:02:28 - 00:07:51 - 00:07:52 - 00:10:13 - 00:10:21 - 00:10:27 - 00:10:35 - 00:10:53 - 00:11:16 - 00:11:16 - 00:11:25 - 00:12:34 - 00:12:41 - 00:13:07 - 00:13:09 - 00:13:30 - 00:14:04 - 00:14:11 - 00:14:31 - 00:16:02 - 00:16:08 - 00:16:33 - 00:17:34 - 00:17:34 - 00:17:35 - 00:17:36 - 00:17:45 - 00:19:02 - 00:19:22 - 00:19:24 - 00:22:18 - 00:22:20 - 00:22:40 - 00:23:05 - 00:23:22 - 00:23:51 - 00:23:54 - 00:24:06 - 00:25:24 - 00:25:24 - 00:25:31 - 00:25:34 - 00:25:38 - 00:26:32 - 00:26:37 - 00:28:09 - 00:28:12 - 00:28:54 - 00:29:03 - 00:29:04 - 00:29:05 - 00:29:30 - 00:29:34 - 00:30:34 - 00:30:36 - 00:30:36 - 00:31:06 - 00:31:12 - 00:32:00 - 00:32:22 - 00:34:52 - 00:34:52 - 00:35:25 - 00:36:06 - 00:36:07 - 00:36:46 - 00:36:46 - 00:37:07 - 00:37:08 - 00:37:37 - 00:37:38 - 00:37:42 - 00:37:43 - 00:39:28 - 00:39:30 - 00:40:08 - 00:40:08 - 00:40:11 - 00:40:23 - 00:40:26 - 00:41:03 - 00:41:06 - 00:41:09 - 00:41:17 - 00:41:28 - 00:41:29 - 00:41:31 - 00:41:56 - 00:43:12 - 00:43:28 - 00:44:00 - 00:44:02 - 00:44:14 - 00:44:16 - 00:44:23 - 00:44:38 - 00:44:39 - 00:46:04 - 00:46:05 - 00:48:05 - 00:48:06 - 00:48:07 - 00:48:08 - 00:48:08 - 00:48:12 - 00:48:18 - 00:48:32 - 00:48:34 - 00:49:27 - 00:49:29 - 00:50:02 - 00:50:02 - 00:50:06 - 00:50:18 - 00:50:29 - 00:50:46 - 00:51:50 - 00:51:58 - 00:51:59