25-01-2024 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 2 Vragenhalfuur
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 3 Primus
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 4 Vaststellen van de agenda
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 5 Toezeggingenlijst en ingekomen stukken:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 5b Verzamellijst ingekomen stukken
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie:
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad inzake maatregelen om de kosten van de uitrol van elektronische communicatienetwerken met gigabitsnelheden te verlagen en tot intrekking van Richtlijn 2014/61/EU (verordening gigabitinfrastructuur)." Het voorstel beoogt de uitrol van netwerken met zeer hoge capaciteit (VHCN's) te vergemakkelijken door het delen van bestaande fysieke infrastructuur te bevorderen en de uitrol van nieuwe infrastructuur efficiënter te maken. Dit moet leiden tot snellere en goedkopere netwerkuitrol, met als doel alle Europese huishoudens toegang te geven tot gigabitnetwerken en 5G-dekking in alle bevolkte gebieden tegen 2030.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met een duidelijke structuur en specificaties voor de implementatie. Het behandelt verschillende aspecten van infrastructuuruitrol, zoals toegang tot fysieke infrastructuur, coördinatie van civiele werken, en transparantievereisten. Het bevat ook bepalingen voor geschillenbeslechting en sancties.
Rol van de raad:
De Raad van de Europese Unie speelt een cruciale rol in het goedkeuren van de algemene oriëntatie van het voorstel, wat de basis vormt voor onderhandelingen met het Europees Parlement. De Raad moet ook zorgen voor de implementatie van de verordening op nationaal niveau.
Politieke keuzes:
Politieke keuzes omvatten het vaststellen van nationale normen en technische specificaties, het bepalen van uitzonderingen voor bepaalde infrastructuren, en het beslissen over de toepassing van richtsnoeren en certificeringsregelingen.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) met duidelijke doelstellingen en tijdlijnen. Er zijn geen duidelijke inconsequenties, maar de implementatie kan variëren afhankelijk van nationale omstandigheden.
Besluit van de raad:
De Raad moet besluiten om de verordening goed te keuren en de implementatie ervan op nationaal niveau te faciliteren, inclusief het aanwijzen van bevoegde instanties en het opzetten van centrale informatiepunten.
Participatie:
Het voorstel benadrukt de noodzaak van samenwerking tussen netwerkexploitanten, overheidsinstanties en andere belanghebbenden. Het voorziet in richtsnoeren en overleg om de toepassing van de verordening te vergemakkelijken.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, aangezien de verordening synergieën en efficiënties in de infrastructuuruitrol bevordert, wat kan leiden tot minder milieubelasting en lagere maatschappelijke kosten.
Financiële gevolgen:
De verordening kan leiden tot kostenbesparingen door efficiëntere uitrol van netwerken. Er wordt aangegeven dat financiële steun uit EU-fondsen mogelijk is voor de opzet van centrale informatiepunten en digitale instrumenten. De exacte financiële impact hangt af van nationale implementatie en gebruik van beschikbare fondsen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Gigabitinfrastructuur VHCN (Very High Capacity Networks) Elektronischecommunicatienetwerken Civiele werken Fysieke infrastructuur Coördinatie Toegangspunt Transparantie Glasvezelbekabeling Centrale informatiepuntenVerfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 6 Afscheid van de heer Mekken als lid van de gemeenteraad
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Onbekende spreker
Klaas van der Kaaij - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 7 Toelating van de heer Korremans als lid van de gemeenteraad
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Philip Garcia Hoogland - GroenLinks
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 8 Benoeming en beëdiging commissieleden
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Philip Garcia Hoogland - GroenLinks
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Philip Garcia Hoogland - GroenLinks
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 9 Voorstel betreft het bestemmingsplan Fazantenlaan 13-15 in Bergen aan Zee vast te stellen
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft de vaststelling van een nieuw bestemmingsplan voor de Fazantenlaan 13-15 in Bergen aan Zee. Het plan houdt in dat de functieaanduiding 'recreatiewoning' voor Fazantenlaan 15 wordt verwijderd, zodat de recreatiewoning kan worden omgezet naar een reguliere burgerwoning. Er zijn geen zienswijzen ingediend tijdens de inzageperiode, en het plan past binnen zowel het provinciale als gemeentelijke ruimtelijke beleid. Het college ziet de functiewijziging als positief en ruimtelijk acceptabel, aangezien de hoeveelheid bebouwing niet toeneemt. Er zijn geen financiële risico's voor de gemeente, omdat een planschadeovereenkomst is gesloten met de initiatiefnemer. De raad wordt voorgesteld het bestemmingsplan vast te stellen zonder een exploitatieplan. Na vaststelling wordt het plan opnieuw ter inzage gelegd, waarna het onherroepelijk wordt, tenzij er beroep wordt ingesteld.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel
Titel en Samenvatting:
- Titel: Vaststelling bestemmingsplan ‘Fazantenlaan 13-15, Bergen aan Zee’
- Samenvatting: Het voorstel betreft de wijziging van het bestemmingsplan voor Fazantenlaan 15 in Bergen aan Zee, waarbij de aanduiding ‘recreatiewoning’ wordt verwijderd en de bestemming wordt gewijzigd naar een reguliere woning. Dit is in overeenstemming met het provinciale en gemeentelijke ruimtelijke beleid. Er zijn geen zienswijzen ingediend tijdens de inzageperiode, en het voorstel wordt ter vaststelling aan de raad voorgelegd.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de benodigde informatie bevat over de wijziging van het bestemmingsplan, de juridische en beleidsmatige kaders, en de financiële en ruimtelijke implicaties. Er zijn geen zienswijzen ingediend, wat duidt op een breed draagvlak of een gebrek aan bezwaren.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om het bestemmingsplan vast te stellen of af te wijzen. De raad moet beoordelen of de wijziging in lijn is met een goede ruimtelijke ordening.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of de wijziging van recreatiewoning naar reguliere woning in het belang is van de ruimtelijke ordening en of het past binnen de visie van de gemeente voor de ontwikkeling van het gebied.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de wijziging van de bestemming. Het is haalbaar en relevant binnen de gestelde beleidskaders. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om het bestemmingsplan vast te stellen of niet vast te stellen. Het college adviseert om het plan vast te stellen.
Participatie:
Er is geen participatietraject gevolgd vanwege de kleinschaligheid van de wijziging en de beperkte ruimtelijke impact. Er zijn geen zienswijzen ingediend, wat kan duiden op een gebrek aan bezwaren.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet als een relevant onderwerp genoemd in het voorstel, waarschijnlijk vanwege de kleinschaligheid van de wijziging.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen financiële risico’s voor de gemeente, aangezien er een planschadeovereenkomst is gesloten met de initiatiefnemer. De leges voor de planprocedure zijn verschuldigd, en er wordt geen exploitatieplan vastgesteld.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Fazantenlaan 13-15 Recreatiewoning Burgerwoning Ruimtelijke ordening Zienswijzen Omgevingsvisie NH2050 Provinciale Ruimtelijke verordening Planschadeovereenkomst InzagetermijnVerfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 10 Voorstel betreft het speelruimteplan gemeente Bergen 2024-2033 en de bijbehorende begrotingswijziging vast te stellen
Samenvatting
Het raadsvoorstel voor de vergadering op 25 januari 2024 betreft het vaststellen van het Speelruimteplan gemeente Bergen 2024-2033, getiteld "Buitenspelen in de gemeente Bergen". Het huidige speelruimtebeleid, dat dateert uit 2012, is aan herziening toe vanwege demografische veranderingen, de behoefte aan jeugdparticipatie en de integratie van buurtcoaches. Het nieuwe plan bestaat uit een visie op spelen, kaders voor nieuwe aanleg en vervanging, en een uitvoeringsplan voor 2024-2033. Het plan richt zich op diversiteit, bereikbaarheid, inclusiviteit en klimaatbestendigheid van speelplekken. Er zijn verbetervoorstellen gedaan voor speeltoestellen die niet aan deze kaders voldoen. Particuliere speeltoestellen in de openbare ruimte worden besproken met de buurt bij gevaarlijke situaties. Financieel vraagt het plan om extra budget voor verbeteringen en onderhoud, met specifieke bedragen voor verschillende locaties en doelen. Duurzaamheid en participatie zijn belangrijke thema's, waarbij duurzaam inkopen en betrokkenheid van kinderen en stakeholders centraal staan. Het plan voorziet in een evaluatie elke drie jaar om de voortgang en effectiviteit te beoordelen.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Speelruimteplan gemeente Bergen 2024-2033 ‘Buitenspelen in de gemeente Bergen’". Het plan beoogt een herziening van het speelruimtebeleid van de gemeente Bergen, dat dateert uit 2012. Het nieuwe plan richt zich op het verbeteren van speelruimtes door middel van inclusiviteit, klimaatbestendigheid, en diversiteit. Het omvat een visie op spelen, kaders voor nieuwe aanleg en vervanging, en een uitvoeringsplan voor 2024-2033. Er wordt ook aandacht besteed aan de veiligheid van particuliere speeltoestellen en de rol van buurtcoaches. Het plan streeft naar een omgeving die gezondheid stimuleert en biedt financiële voorstellen voor de uitvoering.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met duidelijke kaders en financiële implicaties. Het behandelt zowel de fysieke als sociale aspecten van speelruimtes en biedt een uitvoeringsplan met concrete verbetervoorstellen.
Rol van de raad:
De raad moet het speelruimteplan en de bijbehorende begrotingswijziging vaststellen. Ze spelen een cruciale rol in het goedkeuren van de financiële middelen en het beleid dat de komende jaren de speelruimtes in de gemeente zal vormgeven.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de prioritering van inclusiviteit, klimaatbestendigheid, en diversiteit in speelruimtes. Ze moeten ook keuzes maken over de omgang met particuliere speeltoestellen en de toewijzing van extra budgetten voor verbeteringen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) met duidelijke doelen en tijdlijnen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de effectiviteit van de voorgestelde maatregelen moet regelmatig worden geëvalueerd.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het speelruimteplan en de bijbehorende begrotingswijziging vast te stellen.
Participatie:
Er is een participatieproces geweest met professionele stakeholders en kinderen. De input van kinderen is meegenomen in het plan, wat wijst op een participatieve benadering.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een belangrijk thema, met aandacht voor klimaatadaptatie en maatschappelijk verantwoord inkopen. Het plan streeft naar klimaatbestendige en biodiversiteit bevorderende speelruimtes.
Financiële gevolgen:
Het voorstel bevat financiële implicaties voor de uitbreiding en verbetering van speelruimtes, met een totaal van €345.000 voor verschillende verbeteringen. Er is een verhoging van het jaarlijks exploitatiebudget en extra kosten voor buurtsportcoaches. De financiering komt deels uit de rijksbijdrage BRC en de Brede SPUK regeling.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Speelruimteplan Buitenspelen Veiligheid Inclusiviteit Klimaatbestendigheid Duurzaamheid Participatie Verbetervoorstellen Begrotingswijziging BuurtsportcoachesVerfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 11 Voorstel betreft verzoek werkorganisatie BUCH om geheimhouding op te leggen op beantwoording Raadsvragen Castricum december 2023
Samenvatting
Het raadsvoorstel van 25 januari 2024 betreft het opleggen van geheimhouding op bepaalde stukken van de Werkorganisatie BUCH, naar aanleiding van een uitspraak in hoger beroep in een ICT-fraudezaak. De Werkorganisatie BUCH wil deze stukken delen met de raad, maar kan zelf geen geheimhouding opleggen. Daarom wordt voorgesteld dat de raad zelf geheimhouding oplegt, conform de Gemeentewet en de Wet open overheid. Eerder is al geheimhouding opgelegd op andere gerelateerde stukken. Dit voorstel is ook relevant voor de gemeenten Uitgeest, Castricum en Heiloo. Na het besluit tot geheimhouding zal de Werkorganisatie BUCH de stukken beschikbaar stellen. Er zijn geen financiële, duurzaamheids- of participatierisico's verbonden aan dit voorstel.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel
Titel en Samenvatting:
Het voorstel draagt de titel "Geheimhouding op een stuk van de Werkorganisatie BUCH". Het betreft een voorstel aan de gemeenteraad om geheimhouding op te leggen op de beantwoording van raadsvragen van Castricum, gerelateerd aan een ICT-fraudezaak. De Werkorganisatie BUCH wil deze stukken delen, maar kan zelf geen geheimhouding opleggen; dit moet door de colleges en raden gebeuren. Eerder is al geheimhouding opgelegd op gerelateerde stukken, en dit voorstel is een voortzetting daarvan.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig in de context van de gestelde vraag. Het biedt een duidelijke uitleg over de noodzaak van geheimhouding en verwijst naar relevante wetgeving. Er zijn echter geen bijlagen of achterliggende documenten bijgevoegd, wat de volledigheid enigszins beperkt.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen of zij de voorgestelde geheimhouding willen opleggen. Dit is noodzakelijk om de stukken van de Werkorganisatie BUCH te kunnen ontvangen en inzien.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen of zij instemmen met het opleggen van geheimhouding, wat invloed heeft op de transparantie en toegankelijkheid van informatie voor het publiek.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en haalbare elementen. Er zijn geen duidelijke doelen of resultaten geformuleerd, wat het moeilijk maakt om de effectiviteit van de geheimhouding te evalueren. Er zijn geen directe inconsistenties opgemerkt.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten of zij de geheimhouding op de genoemde stukken willen opleggen, zoals voorgesteld.
Participatie:
Er is geen sprake van participatie van burgers of andere belanghebbenden in dit voorstel, wat logisch is gezien de aard van de geheimhouding.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet relevant voor dit voorstel, zoals expliciet vermeld.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan dit voorstel, en er is geen dekking nodig of aangegeven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Geheimhouding Werkorganisatie BUCH ICT-fraude Gemeentewet Wet open overheid Castricum Dossierstukken Raadsvragen Wet gemeenschappelijke regelingen Rapport HoffmannVerfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Agendapunt 12 Voorstel betreft de startnotitie Woonzorgvisie en de bijbehorende begrotingswijziging vast te stellen
Gemeente Bergen zet eerste stap naar woonzorgvisie
De gemeenteraad van Bergen heeft unaniem ingestemd met de startnotitie voor de ontwikkeling van een woonzorgvisie. Deze visie is een wettelijke vereiste en moet regionaal afgestemd worden. Het eerste concrete resultaat zal een lokale factsheet zijn, waarvoor een budget van € 13.310 is gereserveerd.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de raadsvergadering van afgelopen week werd het voorstel voor de startnotitie van de woonzorgvisie zonder tegenstemmen aangenomen. De visie is een verplichting onder de wet 'Versterking regie volkshuisvesting' en moet dienen als basis voor afspraken over de huisvesting van aandachtsgroepen. De eerste stap in dit proces is het ontwikkelen van een lokale factsheet die inzicht moet geven in de huidige situatie en toekomstige behoeften op het gebied van woonzorg.De vergadering verliep soepel, zonder dat er behoefte was aan stemverklaringen of aantekeningen. "Mag ik de tegenstanders vragen hun hand op te steken? Dat is niemand, aldus besloten," klonk het resoluut vanuit de voorzittershamer.
Naast de woonzorgvisie stond ook een motie over watertappunten op speelplaatsen op de agenda. Deze motie, ingediend door de CDA-fractie, GroenLinks en Ons Dorp, was bedoeld om de kinderburgemeester te ondersteunen in zijn initiatief om watertappunten bij speelplaatsen te realiseren. "In tijden van klimaatverandering is het belangrijk om het belang van watertappunten te onderkennen," aldus mevrouw Groteman van het CDA.
De wethouder reageerde positief op de motie, maar benadrukte dat het belangrijk is de kinderburgemeester zelf het podium te geven. "De indieners van deze motie maaien eigenlijk een klein beetje het gras voor de voeten van de kinderburgemeester weg," merkte de wethouder op. Na een korte schorsing werd besloten de motie in te trekken, zodat de kinderburgemeester zijn plannen zelf kan presenteren.
De vergadering eindigde met een korte schorsing voor een wisseling van de voorzitter, waarna de raad verderging met de volgende agendapunten. De betrokkenheid van de gemeenteraad en de samenwerking met regionale partners blijven cruciaal in het verdere proces van de woonzorgvisie.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Bergen betreft de vaststelling van een startnotitie voor de ontwikkeling van een woonzorgvisie, zoals wettelijk vereist door de wet 'Versterking regie volkshuisvesting'. Deze visie moet integraal en regionaal afgestemd zijn en vormt de basis voor afspraken met diverse partijen over de huisvesting van aandachtsgroepen. Het voorstel omvat het ontwikkelen van een lokale factsheet als eerste stap, met een budget van € 13.310 voor 2024. De factsheet zal inzicht geven in de huidige situatie en toekomstige behoeften op het gebied van woonzorg, en de relatie met bestaande beleidskaders zoals de woonvisie verduidelijken. Het college adviseert om te starten met de factsheet en pas verder te gaan met de woonzorgvisie zodra er meer duidelijkheid is over de wettelijke eisen. De betrokkenheid van de gemeenteraad en samenwerking met regionale partners zijn cruciaal in dit proces. De planning en uitvoering worden begeleid door een projectgroep onder leiding van een projectleider.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel: Startnotitie Woonzorgvisie
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Startnotitie Woonzorgvisie". Het voorstel beoogt de vaststelling van een startnotitie voor de ontwikkeling van een woonzorgvisie, zoals wettelijk vereist door de wet 'Versterking regie volkshuisvesting'. Het proces begint met het opstellen van een lokale factsheet om inzicht te krijgen in de huidige situatie en toekomstige behoeften op het gebied van woonzorg. De kosten voor 2024 bedragen €13.310 en worden gedekt uit het begrotingssaldo. De raad wordt gevraagd in te stemmen met het procesvoorstel en de bijbehorende begrotingswijziging.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, maar er zijn nog onduidelijkheden over de exacte vereisten van de wet en de regionale afstemming. Het biedt echter een duidelijk procesvoorstel en een overzicht van de stappen die moeten worden genomen.
Rol van de Raad:
De raad speelt een cruciale rol in het vaststellen van de startnotitie en het procesvoorstel. Ze moeten beslissen over de afstemming van de woonzorgvisie met de woonvisie en andere beleidskaders. De raad wordt ook betrokken bij het formuleren van kaders voor de visie.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen hoe de woonzorgvisie zich verhoudt tot de woonvisie, de looptijd van de visie, de afbakening van doelgroepen, en de mate van regionale samenwerking.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat de exacte vereisten en deadlines nog onduidelijk zijn. Er zijn geen directe inconsistenties, maar de onduidelijkheden over de wetgeving kunnen tot problemen leiden.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de startnotitie vast te stellen, in te stemmen met het procesvoorstel, en de begrotingswijziging goed te keuren.
Participatie:
Participatie is beperkt tot het toetsen van de factsheet bij enkele maatschappelijke partners. Er wordt gebruikgemaakt van eerdere participatietrajecten.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet als relevant onderwerp genoemd in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
De kosten voor 2024 bedragen €13.310 en worden gedekt uit het begrotingssaldo. Er is geen gedetailleerde financiële planning voor de totale kosten van de woonzorgvisie, wat een risico kan vormen als de kosten hoger uitvallen dan verwacht.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Woonzorgvisie Wet 'Versterking regie volkshuisvesting' Programma 'Een thuis voor iedereen' Factsheet Integraal beleidskader sociaal domein Woningcorporaties Zorgaanbieders Doelgroepen Regionale samenwerking ParticipatieVerfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Ron Karels - KIES Lokaal
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Jan Houtenbos - KIES Lokaal
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Ron Karels - KIES Lokaal
Jan Houtenbos - KIES Lokaal
Agendapunt 13 Voorstel betreft de APV 2023 vast te stellen en de technische wijziging APV Bergen 2023 i.v.m. de inwerkingtreding van de omgevingswet vast te stellen
Gemeente Bergen Actualiseert APV: Kortere Termijn voor Demonstraties en Nieuwe Regels voor Slijterijen**
De gemeenteraad van Bergen heeft op 25 januari 2024 ingestemd met de actualisering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Bergen 2023. De wijzigingen zijn voornamelijk technisch van aard, maar er zijn ook enkele belangrijke aanpassingen doorgevoerd, zoals een kortere kennisgevingstermijn voor demonstraties en nieuwe regels voor proeverijen in slijterijen.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de raadsvergadering werd het voorstel om de APV te actualiseren uitgebreid besproken. De wijzigingen zijn gebaseerd op de modelverordening van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) en zijn noodzakelijk vanwege de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Hoewel de meeste aanpassingen redactioneel van aard zijn, zijn er enkele opvallende wijzigingen doorgevoerd.Een van de belangrijkste aanpassingen betreft de termijn voor het aanvragen van een demonstratie. De Partij van de Arbeid diende een amendement in om de kennisgevingstermijn te verkorten van zeven dagen naar 48 uur. "In een democratie is het van groot belang dat je gebruik kunt maken van het recht om te demonstreren, en daar moet je niet te lang op hoeven wachten," aldus de indiener van het amendement. Dit amendement werd unaniem aangenomen.
Een ander punt van discussie was het toestaan van proeverijen in slijterijen. De VVD diende een amendement in om betaalde proeverijen mogelijk te maken, met als doel de lokale ondernemers te ondersteunen en voor meer reuring in het dorp te zorgen. Hoewel er enige verwarring was over de bestaande regelgeving, werd het amendement uiteindelijk unaniem aangenomen.
Daarnaast werd er gesproken over het parkeren in groenstroken. De Partij van de Arbeid stelde voor om een artikel toe te voegen aan de APV dat het parkeren in groenvoorzieningen verbiedt. Dit voorstel leidde tot enige discussie, maar werd uiteindelijk met een meerderheid van stemmen aangenomen.
Een voorstel om niet-gemotoriseerde vaartuigen op bepaalde stranden te verbieden, werd daarentegen verworpen. De discussie hierover draaide vooral om de handhaafbaarheid van de regels en de impact op strandgebruikers.
Tot slot werd er een motie aangenomen die het college oproept om in gesprek te gaan met recreatieparkbeheerders over het gebruik van vuurkorven en terrasverwarmers. Deze motie werd unaniem gesteund en wordt gezien als een stap richting een duurzamere en gezondere leefomgeving.
Met de vaststelling van de geactualiseerde APV zet de gemeente Bergen een belangrijke stap in het up-to-date houden van haar lokale regelgeving, waarbij zowel de belangen van de inwoners als die van de ondernemers in acht worden genomen.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Bergen, dat op 25 januari 2024 wordt besproken, betreft de actualisering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Bergen 2023. Deze actualisering is gebaseerd op de modelverordening van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) en omvat technische wijzigingen in verband met de inwerkingtreding van de Omgevingswet. De voorgestelde wijzigingen zijn voornamelijk redactioneel en gericht op het up-to-date houden van de APV met recente wetswijzigingen en rechterlijke uitspraken. Belangrijke aanpassingen zijn onder andere de herziening van regels rondom prostitutie, de invoering van nieuwe bepalingen zoals het verbod op hinderlijke rookgassen en het tegengaan van een malafide ondernemersklimaat, en wijzigingen in sluitingstijden voor horeca. Het voorstel heeft geen financiële gevolgen en is niet vatbaar voor bezwaar en beroep. Na vaststelling worden de besluiten gepubliceerd in het gemeenteblad en op de gemeentelijke website.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel: Actualisering APV Bergen
Titel en Samenvatting:
Titel: Actualisering APV Bergen aan de hand van de modelverordening van de VNG en technische wijziging van APV Bergen 2023 in verband met de inwerkingtreding van de Omgevingswet.
Samenvatting: Het voorstel betreft de actualisering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van Bergen, gebaseerd op de modelverordening van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). De wijzigingen zijn voornamelijk redactioneel en technisch van aard, met aanpassingen vanwege wetswijzigingen en omissies. Belangrijke wijzigingen betreffen de regulering van prostitutie, rookverboden, en sluitingstijden van horeca. De APV wordt aangepast aan de Omgevingswet, die op 1 januari 2024 in werking treedt. De herziening is beleidsarm en heeft geen financiële of duurzaamheidsimplicaties.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het een uitgebreide toelichting biedt op de wijzigingen in de APV en de redenen daarvoor. Het bevat gedetailleerde informatie over de aanpassingen en de juridische context.
Rol van de Raad:
De gemeenteraad moet de voorgestelde wijzigingen in de APV vaststellen. Dit is een formele rol waarbij de raad de juridische en beleidsmatige kaders van de APV goedkeurt.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de handhaving van bepaalde bepalingen, zoals die over carbid schieten na Covid, en de regulering van prostitutie. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de aanpak van naaktrecreatie en de formulering van rookverboden.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de juridische aanpassingen. Het is tijdgebonden met de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar sommige nieuwe bepalingen, zoals die over malafide ondernemers, kunnen juridisch worden betwist.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten de APV Bergen 2023 en de technische wijzigingen vast te stellen.
Participatie:
Er is geen participatieproces beschreven, aangezien de herziening beleidsarm is en geen veranderingen in de uitvoering met zich meebrengt.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet relevant voor dit voorstel, zoals aangegeven in het document.
Financiële gevolgen:
Het voorstel heeft geen financiële consequenties voor de begroting, en er is geen dekking nodig.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Omgevingswet Modelverordening VNG Prostitutie Ondersteuning en Handhaving Veiligheid Wetswijzigingen Openbare orde Vergunningen BUCH-gemeentenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Ron Karels - KIES Lokaal
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Klaas van der Kaaij - D66
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Onbekende spreker
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Peter van Huissteden - PvdA
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Peter van Huissteden - PvdA
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Froukje Krijtenburg - GroenLinks
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Peter van Huissteden - PvdA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Wilma Grooteman - CDA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Mariëlla van Kranenburg - Ons Dorp
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Yvonne Roos - Bakker - Wethouder
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Kees van Leijen - VVD
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Froukje Krijtenburg - GroenLinks
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Froukje Krijtenburg - GroenLinks
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Klaas van der Kaaij - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Onbekende spreker
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Klaas van der Kaaij - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Wilma Grooteman - CDA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Ron Karels - KIES Lokaal
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Yvonne Roos - Bakker - Wethouder
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Yvonne Roos - Bakker - Wethouder
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Wilma Grooteman - CDA
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Wilma Grooteman - CDA
Peter van Huissteden - PvdA
Wilma Grooteman - CDA
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Alexandra Otto - van der Ende - D66
00:46:53 - 00:49:03 - 00:49:49 - 00:50:22 - 00:50:31 - 00:50:48 - 00:53:21 - 00:57:09 - 00:59:42 - 01:00:00 - 01:00:38 - 01:00:58 - 01:02:00 - 01:02:26 - 01:02:39 - 01:06:27 - 01:07:41 - 01:08:52 - 01:09:20 - 01:09:55 - 01:12:51 - 01:13:58 - 01:17:02 - 01:17:12 - 01:21:41 - 01:21:59 - 01:24:09 - 01:24:16 - 01:24:31 - 01:24:52 - 01:24:56 - 01:25:00 - 01:25:46 - 01:27:43 - 01:28:00 - 01:29:08 - 01:29:21 - 01:30:09 - 01:37:20 - 01:38:16 - 01:38:32 - 01:39:05 - 01:39:58 - 01:41:17 - 01:42:13 - 01:43:27 - 01:44:30 - 01:45:05 - 01:46:33 - 01:47:40 - 01:48:14 - 01:49:29 - 01:49:33 - 01:49:44 - 01:49:49 - 01:51:00 - 01:51:10 - 01:51:16 - 01:52:24 - 01:53:13 - 01:53:33 - 01:53:46 - 01:55:01 - 01:57:13 - 01:59:08 - 01:59:18 - 01:59:42 - 02:03:38 - 02:04:30
Peter van Huissteden - PvdA
00:47:31 - 00:49:05 - 00:50:00 - 00:50:25 - 00:50:33 - 00:50:56 - 00:53:35 - 01:13:02 - 01:13:37 - 01:21:43 - 01:43:38 - 01:46:42 - 01:49:29 - 01:49:43 - 01:50:26 - 01:52:27 - 01:53:13 - 01:57:16 - 01:59:10 - 01:59:17 - 01:59:19 - 02:03:37 - 02:03:39 - 02:03:49 - 02:04:29 - 02:05:21
Agendapunt 14 Voorstel betreft het beeldkwaliteitsplan Schoorl centrum vast te stellen en deze als toetsingskader voor bouwplannen in Schoorl centrum toe te voegen aan de nota Omgevingskwaliteit
Schoorl-centrum krijgt nieuw gezicht: Raadsleden unaniem akkoord met beeldkwaliteitsplan
De gemeenteraad van Bergen heeft unaniem ingestemd met het beeldkwaliteitsplan voor het centrum van Schoorl. Het plan, dat de identiteit van Schoorl als Duindorp benadrukt, dient als toetsingskader voor toekomstige bouwplannen. Daarnaast wordt de haalbaarheid van een parkeergarage onderzocht, hoewel de kosten hoog blijken.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In een levendig debat op 25 januari 2024 besprak de gemeenteraad van Bergen het raadsvoorstel voor het beeldkwaliteitsplan van Schoorl-centrum. Het plan, ontwikkeld in samenwerking met Studio Vinke en een klankbordgroep van bewoners, legt de basis voor de toekomstige ontwikkeling van het centrum. Het benadrukt de unieke identiteit van Schoorl als Duindorp en biedt richtlijnen voor nieuwbouw en aanpassingen aan bestaande gebouwen.Een belangrijk onderdeel van het debat was de mogelijke komst van een parkeergarage. Het onderzoek, uitgevoerd met RHDHV, wijst op hoge kosten, wat de noodzaak onderstreept voor een breder onderzoek naar mobiliteitsoplossingen, waaronder een transferium. Een nieuw mobiliteitsplan, in samenwerking met adviesbureau Goudappel, wordt verwacht in juni 2024.
Tijdens de vergadering diende de heer Van der Kaa een motie in namens Ons Dorp, Kies Lokaal, Fractie Bruin, PvdA en CDA. De motie riep op tot een spoedige duidelijkheid over de parkeergarage, zonder te wachten op de bredere mobiliteitsvisie. "We willen van tevoren weten: wat zijn de mogelijkheden om dit te doen," benadrukte Van der Kaa. De motie werd na een korte schorsing unaniem aangenomen, met enkele aanpassingen om de planning realistischer te maken.
GroenLinks-raadslid GAE Hoogland sprak zijn steun uit voor het plan, maar benadrukte het belang van een integrale benadering van de parkeergarage en het mobiliteitsvraagstuk. "Wij willen namelijk ook een autoluw Schoorl," aldus Hoogland. Hij pleitte tevens voor een harmonisatie van de plannen voor de oude Rabobank-locatie met het centrumplan.
De wethouder toonde zich tevreden met de uitkomst van het debat en de unanieme steun voor het plan. Hij beloofde voortvarend aan de slag te gaan met de verdere uitwerking van de parkeergarage en het mobiliteitsplan. "We gaan ons best doen om zoveel mogelijk inzichten met u te delen voor de zomer," aldus de wethouder.
Met de unanieme goedkeuring van het beeldkwaliteitsplan en de motie over de parkeergarage, lijkt de weg vrij voor een vernieuwd en vitaal centrum van Schoorl. De participatie van bewoners en ondernemers heeft positieve reacties opgeleverd, hoewel er zorgen blijven over het aantal parkeerplaatsen. De verkoop van grond voor nieuwbouwprojecten kan nu in het eerste kwartaal van 2024 worden voorbereid.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van 25 januari 2024 betreft de vaststelling van het Beeldkwaliteitsplan voor Schoorl-centrum en een onderzoek naar de haalbaarheid van een parkeergarage in hetzelfde gebied. Het beeldkwaliteitsplan, opgesteld in samenwerking met Studio Vinke en een klankbordgroep van bewoners, dient als toetsingskader voor bouwplannen in Schoorl-centrum en wordt toegevoegd aan de nota Omgevingskwaliteit. Het plan benadrukt de identiteit van Schoorl als Duindorp en specificeert richtlijnen voor nieuwbouw en veranderingen in bestaande bebouwing. Het onderzoek naar de parkeergarage, uitgevoerd met RHDHV, wijst op hoge kosten en noodzaakt een breder onderzoek naar mobiliteitsoplossingen, waaronder een transferium. Een nieuw mobiliteitsplan, in samenwerking met adviesbureau Goudappel, wordt ontwikkeld en verwacht in juni 2024. De participatie met bewoners en ondernemers heeft positieve reacties opgeleverd, hoewel er zorgen zijn over het aantal parkeerplaatsen. De verkoop van grond voor nieuwbouwprojecten kan in het eerste kwartaal van 2024 worden voorbereid.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Beeldkwaliteitsplan Schoorl-centrum en Onderzoek haalbaarheid parkeergarage Schoorl-centrum". Het plan stelt een toetsingskader voor bouwplannen in Schoorl-centrum voor, dat moet worden toegevoegd aan de nota Omgevingskwaliteit. Het beeldkwaliteitsplan is ontwikkeld in samenwerking met een klankbordgroep van bewoners en richt zich op de architectonische en stedenbouwkundige kenmerken van Schoorl. Daarnaast is er een haalbaarheidsonderzoek naar een parkeergarage uitgevoerd, dat later wordt gepresenteerd. Het plan benadrukt de noodzaak van een bredere mobiliteitsvisie, waarbij duurzaamheid en participatie belangrijke elementen zijn.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, maar mist gedetailleerde financiële informatie en een concreet tijdspad voor de parkeergarage. Het biedt echter een duidelijk kader voor de bouwplannen en de betrokkenheid van de gemeenschap.
Rol van de raad:
De raad moet het beeldkwaliteitsplan vaststellen en besluiten om het toe te voegen aan de nota Omgevingskwaliteit. Daarnaast moet de raad later een besluit nemen over de parkeergarage op basis van het haalbaarheidsonderzoek.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de prioriteit van de parkeergarage binnen de bredere mobiliteitsvisie en hoe deze zich verhoudt tot andere parkeeroplossingen zoals een transferium.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het geen specifieke meetbare doelen of tijdlijnen voor de parkeergarage bevat. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking is onduidelijk.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het beeldkwaliteitsplan vast te stellen en toe te voegen aan de nota Omgevingskwaliteit. Een later besluit over de parkeergarage is nodig na het haalbaarheidsonderzoek.
Participatie:
Er is uitgebreide participatie geweest met een klankbordgroep van bewoners en ondernemers, wat heeft geleid tot positieve feedback op het beeldkwaliteitsplan.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp en is geïntegreerd in het beeldkwaliteitsplan, hoewel specifieke maatregelen niet gedetailleerd zijn.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen van het beeldkwaliteitsplan zijn niet gespecificeerd. De kosten van de parkeergarage zijn hoog, en er is behoefte aan aanvullend onderzoek en een bredere financiële afweging. Er is geen duidelijke dekking aangegeven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Beeldkwaliteitsplan Schoorl-centrum Parkeergarage Mobiliteitsplan Participatie Klankbordgroep Duurzaamheid Stedenbouwkundige visie Adviescommissie BouwplannenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Peter van Huissteden - PvdA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Peter van Huissteden - PvdA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Klaas van der Kaaij - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Peter van Huissteden - PvdA
Peter van Huissteden - PvdA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Peter van Huissteden - PvdA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Klaas van der Kaaij - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Arend Jan van den Beld - VVD
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Klaas van der Kaaij - D66
Peter van Huissteden - PvdA
Peter van Huissteden - PvdA
Arend Jan van den Beld - VVD
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Arend Jan van den Beld - VVD
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Klaas van der Kaaij - D66
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Michiel van den Busken - Ons Dorp
Michel Smook - KIES Lokaal
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Koos Bruin - Fractie Bruin
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Peter van Huissteden - PvdA
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Onbekende spreker
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
Dhr. L.Hj. (Lars) Voskuil - Burgemeester
02:07:20 - 02:08:15 - 02:11:04 - 02:11:12 - 02:13:35 - 02:15:21 - 02:15:32 - 02:17:07 - 02:19:34 - 02:19:42 - 02:20:44 - 02:21:36 - 02:22:59 - 02:24:10 - 02:24:32 - 02:26:24 - 02:26:44 - 02:29:26 - 02:32:56 - 02:33:20 - 02:41:27 - 02:43:32 - 02:48:11 - 02:50:04 - 02:51:09 - 02:53:31 - 02:53:31 - 02:56:54 - 03:00:33 - 03:01:19 - 03:01:49 - 03:04:14