20-12-2016 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 19. Heropening van de vergadering
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 20. Voorstel betreft de verordening kwaliteitseisen: vergunningverlening Toezicht & Handhaving
Gemeente Bergen Stelt Nieuwe Kwaliteitseisen voor Vergunningverlening en Handhaving Vast
In een unaniem besluit heeft de gemeenteraad van Bergen ingestemd met de nieuwe verordening voor kwaliteitseisen bij vergunningverlening, toezicht en handhaving. Deze verordening is een reactie op wijzigingen in de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en moet de kwaliteit van deze taken waarborgen.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van 15 december 2016, opgesteld door Sjoerd Bek, betreft de vaststelling van de Verordening kwaliteitseisen vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) in Bergen, Noord-Holland. Deze verordening is noodzakelijk vanwege wijzigingen in de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo), die gemeenten verplicht regels vast te stellen voor de uitvoering en handhaving van VTH-taken. De verordening richt zich op het waarborgen van de kwaliteit van deze taken, waarbij de basistaken door de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord (RUD NHN) worden uitgevoerd volgens de kwaliteitscriteria 2.1. Voor de overige taken blijft het bestaande VTH-beleid van toepassing. De provincie Noord-Holland heeft geadviseerd om ook voor de achterblijvende taken de kwaliteitscriteria 2.1 te hanteren, maar het college van Bergen ziet hier geen noodzaak toe, omdat het huidige beleid als adequaat wordt beschouwd. De verordening wordt in samenwerking met de BUCH-gemeenten en de provincie opgesteld en na vaststelling gepubliceerd in de gemeentekrant. Er zijn geen extra middelen nodig, aangezien de RUD al aan de kwaliteitscriteria voldoet. De verordening treedt in werking na publicatie.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Verordening kwaliteitseisen vergunningverlening, toezicht en handhaving Bergen NH
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Verordening kwaliteitseisen vergunningverlening, toezicht en handhaving Bergen NH". Het voorstel betreft de vaststelling van een verordening die de kwaliteitseisen voor vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) in de gemeente Bergen NH regelt. Dit is in lijn met de wijziging van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) die gemeenten verplicht om regels vast te stellen voor de uitvoering en handhaving van VTH-taken. De verordening legt de kwaliteitscriteria 2.1 vast voor basistaken die door de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord (RUD NHN) worden uitgevoerd, terwijl voor de overige taken het bestaande VTH-beleid van toepassing blijft.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een gedetailleerde uitleg van de wettelijke verplichtingen en de rol van de gemeente en andere betrokken partijen. Er is echter weinig informatie over de specifieke inhoud van de kwaliteitscriteria en hoe deze in de praktijk worden toegepast.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de verordening vast te stellen en in te stemmen met de reactie van het college op de zienswijze van de provincie Noord-Holland. De raad ziet ook toe op de uitvoering van de kwaliteitsdoelen via horizontaal toezicht.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij instemt met het voorstel van het college om de kwaliteitscriteria 2.1 alleen voor de basistaken vast te leggen en niet voor de achterblijvende taken, ondanks het advies van de provincie om dit wel te doen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd. Er zijn geen specifieke meetbare doelen of tijdlijnen opgenomen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de keuze om de kwaliteitscriteria niet voor alle taken te hanteren kan als een gemiste kans voor uniformiteit worden gezien.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de verordening vast te stellen en in te stemmen met de reactie van het college op de zienswijze van de provincie.
Participatie:
Er is geen sprake van burgerparticipatie in dit voorstel, aangezien het gaat om het vaststellen van een verordening die voortvloeit uit wettelijke verplichtingen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen directe financiële gevolgen van dit voorstel, aangezien de RUD al budget heeft om aan de kwaliteitscriteria 2.1 te voldoen. Er zijn geen externe subsidiebronnen of risico's vermeld.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verordening VTH Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) Kwaliteitscriteria 2.1 RUD NHN VTH-beleid BUCH-gemeenten Provincie Noord-Holland Modelverordening Horizontaal toezicht GemeentebestuurVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 21. Voorstel betreft het definitieve besluit over de fusielocatie voor de drie Egmondse voetbalclubs en het vaststellen van de bijbehorende begrotingswijziging
"Fusie Egmondse Voetbalclubs: Een Besluit met Gemengde Gevoelens"**
De gemeenteraad van Bergen heeft na een intensief debat besloten om de drie Egmondse voetbalclubs te laten fuseren op een nieuwe locatie aan de Egmonderstraatweg. Het besluit, dat met een meerderheid werd aangenomen, stuit op zowel enthousiasme als weerstand.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van 15 december 2016 betreft de definitieve keuze voor een fusielocatie voor de drie Egmondse voetbalclubs: v.v. Egmondia, v.v. Zeevogels en v.v. Sint Adelbert. De locatie ten zuiden van de Egmonderstraatweg in Egmond aan den Hoef is aangewezen als de fusielocatie. Het voorstel omvat de herziening van het bestemmingsplan om de agrarische bestemming van het gebied te wijzigen naar sport, en omgekeerd voor de huidige sportlocaties van de clubs. Het nieuwe sportcomplex zal worden ingericht volgens een model van landschapsarchitectenbureau LA4SALE, met een versterkt natuurgrasveld als hoofdveld en twee kunstgrasvelden. De kosten voor de aanleg van het complex worden geraamd op € 2.544.000. Het voorstel omvat ook de aankoop van de benodigde gronden, waarbij wordt voorgesteld deze uiterlijk in december 2017 aan te kopen, afhankelijk van de vaststelling van het bestemmingsplan. Het besluit heeft gevolgen voor natuur, sport, duurzaamheid en de bloembollenteelt in de regio.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Definitief besluit over de fusielocatie voor de drie Egmondse voetbalclubs
1. Titel en Samenvatting:
- Titel: Definitief besluit over de fusielocatie voor de drie Egmondse voetbalclubs.
- Samenvatting: Het voorstel betreft de aanwijzing van een fusielocatie voor drie Egmondse voetbalclubs. Het gebied ten zuiden van de Egmonderstraatweg in Egmond aan den Hoef wordt aangewezen als de nieuwe locatie. Het plan omvat de herziening van bestemmingsplannen, aankoop van gronden, en de aanleg van een nieuw sportcomplex. Er zijn ook plannen voor de herbestemming van de huidige locaties van de clubs naar natuur- en agrarische doeleinden. De totale kosten voor de aanleg van het sportcomplex worden geraamd op € 2.544.000. Het voorstel bevat ook financiële regelingen voor de aankoop van gronden en de betaling van reserveringsvergoedingen.
2. Volledigheid van het voorstel:
- Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met aandacht voor planologische, financiële en ecologische aspecten. Het bevat ook een matrix voor de evaluatie van alternatieve locaties.
3. Rol van de raad:
- De raad moet een definitief besluit nemen over de locatie van het fusiecomplex en de bijbehorende planologische wijzigingen goedkeuren. Daarnaast moet de raad instemmen met de financiële aspecten van het voorstel.
4. Politieke keuzes:
- De raad moet kiezen tussen verschillende scenario's voor de aankoop van de gronden en de financiële implicaties daarvan. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de inrichting van het sportcomplex en de herbestemming van de huidige locaties.
5. SMART en Inconsistenties:
- Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van locatie, kosten en tijdlijnen. Het is echter afhankelijk van externe factoren zoals goedkeuring door de provincie, wat onzekerheid introduceert.
6. Besluit van de raad:
- De raad moet beslissen over de locatie van het fusiecomplex, de aankoop van gronden, en de financiële toewijzingen voor de aanleg van het sportcomplex.
7. Participatie:
- Er is overleg geweest met de besturen van de voetbalclubs en andere stakeholders, maar er is weinig respons vanuit de omgeving ontvangen.
8. Duurzaamheid:
- Duurzaamheid is relevant, met aandacht voor de ecologische impact en de mogelijkheid van duurzame energieoplossingen op de herbestemde locaties.
9. Financiële gevolgen:
- De aanleg van het sportcomplex kost € 2.544.000. Er zijn ook kosten voor de aankoop van gronden en reserveringsvergoedingen. De financiële dekking komt deels uit het begrotingssaldo en toekomstige begrotingswijzigingen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Fusielocatie Voetbalclubs Bestemmingsplan Sportcomplex Egmonderstraatweg Bollenteelt Provincie Noord-Holland Stivas Landschapsarchitectenbureau LA4SALE NatuurgrasveldVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:09:02 - 00:09:22 - 00:13:26 - 00:13:32 - 00:14:55 - 00:14:58 - 00:16:08 - 00:16:14 - 00:16:42 - 00:17:05 - 00:17:18 - 00:20:26 - 00:20:29 - 00:23:21 - 00:23:33 - 00:23:44 - 00:24:06 - 00:24:08 - 00:24:11 - 00:24:26 - 00:24:31 - 00:24:38 - 00:24:46 - 00:24:50 - 00:26:30 - 00:26:58 - 00:27:03 - 00:27:41 - 00:28:08 - 00:28:35 - 00:28:41 - 00:29:04 - 00:29:08 - 00:29:47 - 00:30:36 - 00:30:44 - 00:37:06 - 00:37:10 - 00:39:44 - 00:39:58 - 00:40:29 - 00:40:35 - 00:40:41 - 00:40:50 - 00:41:42 - 00:41:47 - 00:47:13 - 00:47:20 - 00:53:17 - 00:53:24 - 00:53:28 - 00:53:33 - 00:53:36 - 00:55:41 - 00:55:46 - 01:01:09 - 01:01:14 - 01:06:44 - 01:06:51 - 01:06:58 - 01:07:04 - 01:08:16 - 01:08:20 - 01:09:01 - 01:09:35 - 01:09:39 - 01:10:00 - 01:10:02 - 01:10:06 - 01:10:29 - 01:10:33 - 01:23:04 - 01:23:36 - 01:23:49 - 01:24:02 - 01:24:20 - 01:27:35 - 01:27:37 - 01:27:44 - 01:34:59 - 01:35:01 - 01:35:20 - 01:35:56 - 01:35:59 - 01:36:45 - 01:40:43 - 01:40:48 - 01:41:17 - 01:41:24 - 01:42:47 - 01:42:50 - 01:43:18 - 01:44:14 - 01:44:55 - 01:45:01 - 01:45:13 - 01:45:18 - 01:46:23 - 01:46:29 - 01:46:46 - 01:46:54 - 01:47:58 - 01:48:01 - 01:49:38 - 01:49:40 - 01:50:13 - 01:50:39 - 01:50:46 - 01:51:42 - 01:52:11 - 01:52:16 - 01:53:43 - 01:54:11 - 01:54:34 - 01:54:36 - 01:54:48 - 01:55:30 - 01:55:36 - 01:55:47 - 01:55:51 - 01:56:11 - 01:56:26 - 02:00:45 - 02:11:00 - 02:11:21 - 02:11:30 - 02:11:44 - 02:11:48 - 02:12:35 - 02:12:41 - 02:13:25 - 02:13:28 - 02:13:42 - 02:14:15 - 02:14:23 - 02:14:30 - 02:14:32 - 02:18:13 - 02:18:39 - 02:18:57 - 02:19:56 - 02:20:03 - 02:20:48 - 02:22:46 - 02:22:54 - 02:22:56 - 02:23:11
Agendapunt 22. Initiatiefvoorstel van de fractie Gemeentebelangen inzake het vaststellen van de referendumverordening gemeente Bergen 2016
Bergen NH overweegt invoering referendumverordening
De gemeenteraad van Bergen NH debatteert over een voorstel om een referendumverordening in te voeren. Dit initiatief, ingediend door Gemeentebelangen BES, beoogt inwoners en ondernemers meer te betrekken bij belangrijke beslissingen.
Samenvatting
De gemeenteraad van Bergen NH wordt gevraagd om een concept-referendumverordening vast te stellen. Dit voorstel is ingediend door Gemeentebelangen BES, omdat de gemeente momenteel geen referendumverordening heeft. Het doel is om inwoners en ondernemers te betrekken bij belangrijke beslissingen, zoals het plan Mooi Bergen 2.0 en de locatie van fusie-voetbalverenigingen. De verordening is gebaseerd op een model van de VNG en is afgestemd op de situatie in Bergen, in lijn met de verordeningen in de BUCH-gemeenten (Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo). Het referendum zal raadplegend zijn en de uitslag is niet bindend. Er zijn geen extra kosten of risico's verbonden aan dit voorstel. Het proces omvat overleg met bewoners en ondernemers en communicatie via de gebruikelijke kanalen. De raad wordt gevraagd om het voorstel te bespreken en aan te nemen, zodat er een instrument beschikbaar is om de bevolking te raadplegen wanneer dat nodig is.
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel: Vaststellen van een Referendumverordening in de Gemeente Bergen NH 2016
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het vaststellen van een referendumverordening in de gemeente Bergen NH. Het doel is om een formeel kader te creëren voor het houden van referenda, zodat inwoners en ondernemers hun mening kunnen geven over belangrijke lokale kwesties. Dit initiatief komt voort uit de behoefte om de betrokkenheid van burgers te vergroten en hen een stem te geven in zaken van algemeen belang, zoals lokale ontwikkelingsplannen. De verordening is gebaseerd op een model dat al in andere gemeenten binnen de BUCH-samenwerking is aangenomen.
Oordeel over de Volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, met een duidelijke uitleg van de noodzaak en het doel van de verordening. Er is een conceptverordening bijgevoegd en er wordt verwezen naar bestaande modellen in andere gemeenten.
Rol van de Raad:
De raad moet het voorstel bespreken en goedkeuren. Door 'ja' te zeggen, stelt de raad een instrument beschikbaar voor het houden van raadplegende referenda.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of het invoeren van een referendumverordening de juiste manier is om burgerparticipatie te bevorderen en of de voorgestelde verordening voldoet aan de lokale behoeften.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van het invoeren van een verordening. Het is relevant en tijdgebonden, maar er zijn geen specifieke tijdlijnen voor implementatie genoemd. Er lijken geen grote inconsistenties te zijn.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de concept-referendumverordening al dan niet vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel benadrukt maximale burgerparticipatie door het serieus nemen van protesten, voorstellen en ideeën van bewoners.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen extra kosten gemoeid met dit voorstel, en er zijn geen externe middelen nodig.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Referendumverordening Gemeente Bergen Inwoners en ondernemers Burgerparticipatie BUCH-gedachte VNG model Regionale samenwerking Democratische dienstverlening Raadplegend referendum InitiatiefvoorstelVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 23. Reserve agendapunt
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:25:15 - 02:25:39 - 02:25:50 - 02:27:00 - 02:27:12 - 02:28:05 - 02:29:09 - 02:29:13 - 02:29:31 - 02:29:36 - 02:29:41 - 02:29:45 - 02:29:56 - 02:30:34 - 02:31:11 - 02:31:17 - 02:31:57 - 02:31:59 - 02:32:20 - 02:32:29 - 02:32:59 - 02:33:12 - 02:33:13 - 02:33:13 - 02:34:15 - 02:34:18 - 02:34:38