04-10-2012 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 2 Vaststellen van de agenda
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:04:21 - 00:04:29 - 00:04:50 - 00:05:02 - 00:05:05 - 00:06:08 - 00:06:23 - 00:06:35 - 00:07:19 - 00:07:22 - 00:07:59 - 00:08:02 - 00:08:21 - 00:08:25 - 00:08:57 - 00:09:31 - 00:09:46 - 00:10:00 - 00:10:03 - 00:10:07 - 00:10:28 - 00:10:43 - 00:11:04 - 00:11:12 - 00:11:14 - 00:11:20
Agendapunt 3.1 Verslaglegging (notulen) raad van 9 mei 2012, 21en 28 juni 2012
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.2 Lijst bestuurlijke toezeggingen bijgewerkt tot en met 11 september 2012
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.3 Verzamellijst ingekomen stukken raad d.d. 4 oktober 2012 periode week 26 tm week 39
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.4 Beantwoording schriftelijke vragen van de fractie Gemeentebelangen BES inzake ontwikkeling Nieuw Kranenburg
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.5 Afscheidsbrief raadslid D66
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4 09-061:Benoeming en beëdiging van de heer M. van der Hoek tot raadslid namens D66
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 5 09-062: Benoeming burgercommissielid D66
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft de benoeming van de heer J.M. Halff tot burgercommissielid namens de fractie D66. De benoeming gebeurt op voordracht van de fractie en is in overeenstemming met de Verordening op de raadscommissies 2010 en het reglement van orde van de gemeenteraad 2010. De griffier heeft de wettelijke vereisten gecontroleerd en het presidium heeft deze bevindingen goedgekeurd. Als de raad instemt, wordt de heer Halff benoemd en kan hij zijn werkzaamheden beginnen, waarmee het aantal burgercommissieleden van D66 op twee komt. De benoeming is belangrijk voor de lokale democratie, omdat het raadscommissies bemenst met betrokken burgers met diverse expertise. De financiële middelen voor de vergoeding van het commissielid zijn in de begroting opgenomen.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Benoeming burgercommissielid fractie D66". Het voorstel betreft de voordracht van de fractie D66 om de heer J.M. Halff te benoemen tot burgercommissielid. Dit is in overeenstemming met de Verordening op de raadscommissies 2010. De griffier heeft de wettelijke vereisten gecontroleerd en goedgekeurd. De benoeming stelt de heer Halff in staat om zijn werkzaamheden als commissielid te beginnen, waarmee het aantal burgercommissieleden van D66 op twee komt, onder het maximum van drie.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel is volledig in de zin dat het alle noodzakelijke informatie bevat over de procedure, de wettelijke vereisten en de context van de benoeming. Het biedt een duidelijke uitleg van de stappen die zijn genomen en de redenen voor de voordracht.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om de benoeming van de heer J.M. Halff te bekrachtigen. Dit is een formele stap die nodig is om de voordracht van de fractie D66 officieel te maken.
Politieke keuzes:
Er zijn weinig politieke keuzes te maken, aangezien de benoeming een procedurele kwestie is. De raad moet echter wel overwegen of de voordracht in lijn is met de belangen van de lokale democratie en de diversiteit binnen de commissies.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, aangezien het een duidelijke actie (benoeming) met een directe uitvoering beschrijft. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of zij instemt met de benoeming van de heer J.M. Halff als burgercommissielid namens D66.
Participatie:
Het voorstel benadrukt het belang van participatie door betrokken burgers in de raadscommissies, wat bijdraagt aan een diverse en representatieve lokale democratie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op een benoemingsprocedure.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn beperkt tot de vaste vergoeding voor het bijwonen van vergaderingen en eventuele reis- en verblijfskosten. Deze kosten zijn al opgenomen in de begroting, dus er is geen extra dekking nodig.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Benoeming Burgercommissielid Fractie D66 J.M. Halff Verordening Griffier Presidium Gemeentewet Vacature Lokale democratieVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 6 09-063: Openbaarheid stukken Nieuw Kranenburg
Raad Besluit: Stukken Nieuw Kranenburg Worden Openbaar
In een verrassende wending heeft de gemeenteraad besloten om de geheimhouding op de stukken met betrekking tot Nieuw Kranenburg op te heffen. Dit besluit maakt de weg vrij voor een open discussie over de inhoud van de documenten die tussen februari en juni 2012 zijn verstrekt.
Samenvatting
Het raadsvoorstel, opgesteld door A.M. Kooiman, betreft het niet bekrachtigen van de geheimhoudingsplicht die door het college was opgelegd over de stukken met betrekking tot Nieuw Kranenburg, verstrekt tussen februari en juni 2012. De portefeuillehouder heeft aangegeven dat er geen redenen meer zijn om de geheimhouding te handhaven. Als de raad instemt met het voorstel, kunnen de stukken openbaar worden besproken. Het onderwerp wordt nu aan de raad voorgelegd omdat de gronden voor geheimhouding zijn komen te vervallen.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Openbaarheid stukken Nieuw Kranenburg". Het voorstel betreft het niet bekrachtigen van de geheimhoudingsplicht die door het college is opgelegd met betrekking tot de stukken over Nieuw Kranenburg, verstrekt in de periode van februari tot juni 2012. De portefeuillehouder heeft aangegeven dat er geen gronden meer zijn om de geheimhouding te laten voortduren, waardoor de stukken openbaar kunnen worden besproken.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het duidelijk de context, het beslispunt en de reden voor het voorstel uiteenzet. Er is echter geen gedetailleerde uitleg over de inhoud van de stukken of de specifieke redenen waarom de geheimhouding oorspronkelijk werd opgelegd.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om te beslissen of de geheimhoudingsplicht wordt bekrachtigd of niet. Door "ja" te zeggen tegen het voorstel, kiest de raad ervoor om de stukken openbaar te maken.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het handhaven van de geheimhouding of het openbaar maken van de stukken. Dit kan politieke implicaties hebben, afhankelijk van de inhoud van de stukken en de mogelijke impact op betrokken partijen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en haalbare elementen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar het voorstel zou baat hebben bij meer details over de inhoud en de oorspronkelijke redenen voor geheimhouding.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of zij de geheimhoudingsplicht bekrachtigt of niet, wat bepaalt of de stukken openbaar worden.
Participatie:
Het voorstel vermeldt niets over participatie van burgers of andere belanghebbenden in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid lijkt geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het voornamelijk gaat over bestuurlijke transparantie.
Financiële gevolgen:
Er worden geen financiële gevolgen genoemd in het voorstel, noch wordt er aangegeven hoe eventuele kosten gedekt zouden worden. Het lijkt erop dat het voorstel geen directe financiële impact heeft.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Openbaarheid Geheimhoudingsplicht Nieuw Kranenburg College Stukken Raad Bespreking Wet openbaarheid van bestuur Portefeuillehouder Februari – juni 2012Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 7 09-064: Voorstel betreft het nemen van een beslissing op bezwaar gericht tegen het afwijzen het bestemmingsplan partieel te herzien; Vincent van Goghweg 4 te Bergen
Raad Bergen Houdt Vast aan Bestemmingsplan: Recreatiewoning op Vincent van Goghweg Blijft Uitgesloten
In een recent debat heeft de gemeenteraad van Bergen besloten om het bezwaar tegen de afwijzing van een bestemmingsplanwijziging voor een woninguitbreiding aan de Vincent van Goghweg 4 als recreatiewoning, ongegrond te verklaren. Het voorstel, dat in lijn is met de planologische visie van de gemeente, werd door de meerderheid van de raad gesteund.
Samenvatting
Het voorstel betreft een beslissing op bezwaar tegen het besluit om een verzoek tot partiële herziening van het bestemmingsplan af te wijzen. Dit verzoek betrof de bestemming van een woninguitbreiding op Vincent van Goghweg 4 te Bergen als recreatiewoning. De commissie voor de bezwaarschriften adviseert het bezwaar ontvankelijk en ongegrond te verklaren en het besluit in stand te houden, omdat het verzoek in strijd is met de planologische visie die nieuwe recreatiewoningen op particuliere erven met een woonbestemming niet toestaat. De raad wordt voorgesteld dit advies te volgen. Er zijn geen financiële middelen met het voorstel gemoeid en het besluit wordt na goedkeuring aan de bezwaarmaker bekendgemaakt.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het nemen van een beslissing op bezwaar tegen het besluit om een partiële herziening van het bestemmingsplan af te wijzen. Dit betreft de uitbreiding van een woning op Vincent van Goghweg 4 te Bergen, die als recreatiewoning bestemd zou worden. De commissie voor de bezwaarschriften adviseert het bezwaar ontvankelijk en ongegrond te verklaren en het besluit in stand te houden, omdat het verzoek in strijd is met de planologische visie die nieuwe recreatiewoningen op particuliere erven niet toestaat, tenzij er sprake is van een historisch gegroeide situatie.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de context, de overwegingen van de commissie en het advies aan de raad duidelijk uiteenzet. Er zijn geen evidente lacunes in de informatie.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over het al dan niet in stand houden van het besluit om de partiële herziening van het bestemmingsplan af te wijzen. Dit is een raadsbevoegdheid.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het volgen van het advies van de commissie en het in stand houden van het huidige beleid, of het heroverwegen van de planologische visie en mogelijk afwijken van het bestaande beleid.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en haalbare elementen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de SMART-criteria zijn niet volledig toegepast.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of zij het advies van de commissie volgt en het bezwaar ongegrond verklaart, waardoor het besluit in stand blijft.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van belanghebbenden buiten de indiener van het bezwaar.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen financiële middelen gemoeid met dit voorstel, en er worden geen financiële gevolgen of dekkingsmogelijkheden genoemd.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Recreatiewoning Bezwaarschrift Commissie voor de bezwaarschriften Planologische visie Woninguitbreiding Overgangsrecht Bijgebouw Handhavend optreden Historisch gegroeide situatieVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 8 09-065: Voorstel betreft het vaststellen over de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom vanwege het niet tijdig beslissen op het bezwaarschrift gericht tegen het afwijzen het bestemmingsplan partieel te herzien; Vincent van Goghweg 4 te Bergen
Raad Bergen Stemt Over Dwangsom: Gemeentebelangen Tegen Besluit
In een raadsvergadering die meer vragen opriep dan beantwoordde, stemde de gemeenteraad van Bergen over een dwangsom van € 1260 vanwege het niet tijdig beslissen op een bezwaarschrift. Het bezwaarschrift betrof de afwijzing van een verzoek om een partiële herziening van het bestemmingsplan voor een woning aan de Vincent van Goghweg 4.
Samenvatting
Het voorstel betreft het nemen van een besluit door de raad over de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom vanwege het niet tijdig beslissen op een bezwaarschrift. Dit bezwaarschrift is gericht tegen de afwijzing van een verzoek om een partiële herziening van het bestemmingsplan, waarbij de uitbreiding van een woning op de Vincent van Goghweg 4 te Bergen als recreatiewoning wordt bestemd. De commissie voor de bezwaarschriften heeft geadviseerd het bezwaarschrift ongegrond te verklaren. De raad heeft niet binnen de wettelijke termijn op het bezwaarschrift beslist, waardoor een dwangsom is verbeurd. Het voorstel is om de verschuldigdheid van de dwangsom vast te stellen en de hoogte daarvan te bepalen op het maximale bedrag van € 1260. De beslissing op bezwaar is een raadsbevoegdheid en wordt geagendeerd voor de raadsvergadering van 4 oktober 2012. Zodra de raad heeft beslist, wordt het besluit aan de bezwaarmaker bekendgemaakt.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en samenvatting:
Het voorstel betreft het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom vanwege het niet tijdig beslissen op een bezwaarschrift. Dit bezwaarschrift is gericht tegen de afwijzing van een verzoek om een partiële herziening van het bestemmingsplan, waarbij de uitbreiding van een woning op het perceel Vincent van Goghweg 4 te Bergen als recreatiewoning wordt bestemd. De voorgestelde dwangsom bedraagt € 1260,--, het maximale bedrag dat kan worden verbeurd.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de context, de wettelijke basis en de financiële implicaties van de dwangsom duidelijk uiteenzet. Het bevat alle relevante informatie voor de raad om een beslissing te nemen.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom. Dit is een raadsbevoegdheid omdat het gaat om een beslissing op bezwaar.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen of zij het advies van de commissie voor de bezwaarschriften volgt en de dwangsom vaststelt op het maximale bedrag. Dit kan implicaties hebben voor hoe de raad omgaat met termijnen en de afhandeling van bezwaarschriften in de toekomst.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART). Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij instemt met het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op € 1260,--.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, behalve de betrokkenheid van de bezwaarmaker.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het voornamelijk gaat om een procedurele kwestie met betrekking tot een bestemmingsplan.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen van het voorstel zijn beperkt tot de betaling van de dwangsom van € 1260,--. Dit bedrag wordt gedekt uit de lopende begroting.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Dwangsom Bezwaarschrift Bestemmingsplan Recreatiewoning Ingebrekestelling Vincent van Goghweg 4 Raadsvergadering Advies Beslissing op bezwaar Wettelijke termijnVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 9 09-066: Voorstel betreft het vaststellen van de Verordening binnentreden ter uitvoering van noodverordening gemeente Bergen 2012
Bergen geeft burgemeester meer macht bij noodsituaties
De gemeenteraad van Bergen heeft unaniem ingestemd met een nieuwe verordening die de burgemeester de bevoegdheid geeft om in geval van een (dreigende) ramp of crisis woningen binnen te treden zonder toestemming van de bewoner. Dit besluit, dat voortkomt uit een evaluatie van een brandincident, is bedoeld om de openbare orde en veiligheid te handhaven en het leven en de gezondheid van personen te beschermen.
Samenvatting
De gemeenteraad van Bergen (NH) wordt gevraagd om de 'Verordening binnentreden ter uitvoering van noodverordeningen gemeente Bergen (NH) 2012' vast te stellen. Deze verordening geeft de burgemeester de bevoegdheid om in geval van een (dreigende) ramp of crisis een woning binnen te treden zonder toestemming van de bewoner, mits er een noodverordening is en de burgemeester een belangenafweging heeft gemaakt. Dit is noodzakelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid of ter bescherming van het leven en de gezondheid van personen. De verordening is voorgesteld na evaluatie van een brandincident en is bedoeld om te waarborgen dat woningen veilig zijn en om toezicht te houden in afwezigheid van bewoners. De verordening treedt in werking na publicatie en er zijn geen externe middelen of subsidies mee gemoeid. Het vaststellen van deze verordening is de enige manier volgens de Gemeentewet om in dergelijke situaties adequaat op te treden.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Vaststellen 'Verordening binnentreden ter uitvoering van noodverordeningen gemeente Bergen (NH) 2012'." Het voorstel betreft het vaststellen van een verordening die de burgemeester de bevoegdheid geeft om in geval van een (dreigende) ramp of crisis een woning binnen te treden zonder toestemming van de bewoner. Dit is noodzakelijk voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid of ter bescherming van het leven of de gezondheid van personen. De verordening is voorgesteld na evaluatie van een brandincident en is bedoeld om de burgemeester in staat te stellen snel en effectief op te treden in noodsituaties.
Oordeel over de volledigheid van het voorstel:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de noodzaak, juridische basis, en de voorwaarden voor het binnentreden van woningen duidelijk uiteenzet. Het biedt een gedetailleerde uitleg van de wettelijke kaders en de waarborgen tegen ongeoorloofde inbreuken op het huisrecht.
Rol van de raad:
De rol van de raad is om de verordening vast te stellen. Dit is een raadsbevoegdheid volgens de Gemeentewet.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij de bevoegdheid tot binnentreden zonder toestemming van de bewoner in noodsituaties willen toekennen aan de burgemeester. Dit vraagt om een afweging tussen de bescherming van het huisrecht en de noodzaak om snel te kunnen handelen in crisissituaties.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de bevoegdheden die het verleent. Het is relevant en tijdgebonden, aangezien het direct na publicatie in werking treedt. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de verordening al dan niet vast te stellen.
Participatie:
Er is geen sprake van burgerparticipatie in het proces van dit voorstel. Externe communicatie en overleg zijn niet van toepassing.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op noodsituaties en crisisbeheer.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen financiële middelen gemoeid met dit voorstel, en er zijn geen externe subsidiebronnen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verordening binnentreden Noodverordeningen Huisrecht Openbare orde Veiligheid Burgemeester Ramp of crisis Machtiging Gemeentewet Brand Egmond aan den HoefVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 10 09-067: Voorstel betreft het vaststellen van de verordening op de heffing en invordering van Parkeerbelastingen 2013 en bijbehorende tarieventabel 2013 en de daarbij behorende begrotingswijzigingen
Parkeertarieven Bergen: Verhit Debat in Gemeenteraad
De gemeenteraad van Bergen debatteerde fel over het voorstel om de parkeertarieven te verhogen vanaf 1 januari 2013. Het voorstel, dat deel uitmaakt van eerdere bezuinigingsmaatregelen, stuitte op weerstand van verschillende raadsleden.
Samenvatting
Het voorstel aan de gemeenteraad betreft de vaststelling van de Verordening parkeerbelastingen 2013 en de bijbehorende tarieventabel, met als doel de parkeertarieven te verhogen vanaf 1 januari 2013. Dit omvat verhogingen voor zowel kort parkeren als voor parkeervergunningen. De voorgestelde verhogingen zijn een vervolg op eerdere bezuinigingsmaatregelen en het coalitieakkoord 2012-2014. De tarieven voor kort parkeren worden verhoogd naar €1,80 per uur in verschillende zones, terwijl de tarieven voor parkeervergunningen variëren, met bijvoorbeeld een verhoging van de tweede bewonersvergunning naar €50 per jaar. De totale extra opbrengsten worden geschat op €1.045.000 voor 2013. De raad moet dit besluit nemen om rechtmatig belasting te kunnen heffen en de begrotingswijzigingen goed te keuren. Na goedkeuring worden de nieuwe tarieven gepubliceerd en treedt de verordening in werking op 1 januari 2013.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Vaststellen van de Verordening parkeerbelastingen 2013 en bijbehorende tarieventabel
Samenvatting: Het voorstel betreft de verhoging van parkeertarieven voor kort parkeren en parkeervergunningen per 1 januari 2013. Dit volgt uit eerdere ombuigingsvoorstellen en het coalitieakkoord 2012-2014. De tarieven voor kort parkeren in Egmond aan Zee, Bergen aan Zee, Bergen en Schoorl worden verhoogd naar €1,80 per uur. Voor parkeervergunningen blijven de eerste bewonersvergunningen gratis, maar andere vergunningen worden duurder. De verordening en tarieventabel moeten worden vastgesteld om de nieuwe tarieven te implementeren. De verwachte extra opbrengst is €1.045.000 voor 2013.
Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat gedetailleerde informatie over de voorgestelde tariefverhogingen, de financiële implicaties en de noodzaak van tijdige vaststelling. Echter, het mist een bredere context of evaluatie van het parkeerbeleid.
Rol van de Raad
De raad moet de verordening en de bijbehorende tarieventabel vaststellen. Dit is noodzakelijk voor de rechtmatige inning van de verhoogde parkeerbelastingen.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen over de verhoging van parkeertarieven en de impact daarvan op bewoners en bezoekers. Er moet een balans worden gevonden tussen financiële opbrengsten en de toegankelijkheid van parkeergelegenheden.
SMART-Analyse en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en een evaluatieplan. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afwezigheid van een bredere beleidscontext kan als een tekortkoming worden gezien.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om de verordening en tarieventabel vast te stellen, waarmee de verhoging van de parkeertarieven wordt goedgekeurd.
Participatie
Er is geen sprake van burgerparticipatie in het voorstel. Externe communicatie is beperkt tot wettelijke bekendmakingen.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen
De verhoging van parkeertarieven en vergunningen zal naar verwachting €1.045.000 extra opleveren in 2013. Er zijn geen externe subsidies en de financiële dekking komt uit de verhoogde inkomsten zelf.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Parkeertarieven Parkeervergunningen Verordening parkeerbelastingen 2013 Tarieventabel Ombuigingsvoorstellen Coalitieakkoord 2012-2014 Jaarrond parkeren Naheffingsaanslag Begrotingswijziging Extra opbrengstenVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:49:09 - 00:49:34 - 00:52:24 - 00:52:28 - 00:53:33 - 00:53:36 - 00:54:26 - 00:54:31 - 00:54:58 - 00:55:11 - 00:55:14 - 00:55:54 - 00:55:57 - 00:57:59 - 00:58:01 - 01:00:15 - 01:00:19 - 01:01:02 - 01:02:46 - 01:02:49 - 01:03:04 - 01:03:56 - 01:04:08 - 01:04:13 - 01:04:37 - 01:04:40 - 01:05:19 - 01:05:40 - 01:10:14 - 01:10:21 - 01:10:34 - 01:10:37 - 01:10:55 - 01:10:58 - 01:11:01 - 01:11:05 - 01:11:24 - 01:12:16 - 01:12:23 - 01:13:16 - 01:13:21 - 01:13:44 - 01:13:54 - 01:14:31 - 01:14:33 - 01:15:18 - 01:15:25 - 01:15:29 - 01:16:49 - 01:18:07 - 01:18:12 - 01:18:23 - 01:18:27 - 01:18:39 - 01:18:44 - 01:18:53 - 01:19:02 - 01:19:07 - 01:19:26 - 01:19:45 - 01:22:18 - 01:22:21 - 01:23:00 - 01:23:03 - 01:23:36 - 01:23:39 - 01:24:20 - 01:24:44 - 01:24:49 - 01:31:16 - 01:31:25 - 01:32:14 - 01:32:19 - 01:33:20 - 01:33:31 - 01:33:49 - 01:33:51 - 01:33:59 - 01:34:11 - 01:34:38 - 01:34:42 - 01:34:48 - 01:34:58 - 01:35:53 - 01:35:56 - 01:36:05 - 01:36:43 - 01:38:17 - 01:38:32
Agendapunt 11 09-068: Voorstel betreft het vaststellen van de Tussentijdse Rapportage 2012 en de daarbij behorende beslispunten zoals is weergegeven op het bij dit voorstel behorende besluit en de bijbehorende begrotingswijzigingen vast te stellen
Gemeenteraad stelt Tussentijdse Rapportage 2012 vast ondanks verdeeldheid
Tijdens de raadsvergadering van 4 oktober 2012 werd de Tussentijdse Rapportage 2012 besproken. Deze rapportage, onderdeel van de jaarlijkse Planning & Control-cyclus, informeert de raad over afwijkingen in beleidsuitvoering en financiën. Het voorstel werd uiteindelijk aangenomen, ondanks tegenstand van Gemeentebelangen.
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel voor de gemeenteraad om de Tussentijdse Rapportage 2012 vast te stellen. Deze rapportage informeert de raad over afwijkingen in beleidsuitvoering en financiën tot 24 juli 2012. Het voorstel maakt deel uit van de jaarlijkse Planning & Control-cyclus en wordt besproken tijdens de raadsvergadering op 4 oktober 2012. De rapportage gebruikt een stoplichtmodel om de voortgang te tonen, waarbij alleen oranje en rode scores een toelichting krijgen. Financiële mutaties worden toegelicht als ze meer dan € 50.000 afwijken. De rapportage beoogt de budgetten bij te stellen en afwijkingen in beleidsuitvoering en investeringen te rapporteren. De financiële mutaties resulteren in een nadelig begrotingssaldo voor de jaren 2012-2015, met enkele grote structurele nadelen zoals afname van leges en stijging van personeelskosten. De raad wordt gevraagd om de rapportage vast te stellen, wat resulteert in een actuele begroting.
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Tussentijdse Rapportage 2012
Samenvatting: Het voorstel betreft de vaststelling van de Tussentijdse Rapportage 2012, die de raad informeert over afwijkingen in beleidsuitvoering en financiën. Het is de eerste rapportage sinds de aanpassing van de verordening ex artikel 212. De rapportage gebruikt een stoplichtmodel om de voortgang te tonen, met toelichtingen voor oranje en rode scores. Financiële mutaties zijn verwerkt tot 24 juli 2012, met toelichtingen voor wijzigingen groter dan €50.000. De rapportage maakt deel uit van de Planning & Control-cyclus en wordt besproken in de raadsvergadering van 4 oktober 2012.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel lijkt volledig in de zin dat het de benodigde informatie biedt over de financiële en beleidsmatige afwijkingen. Het bevat gedetailleerde toelichtingen op significante financiële mutaties en maakt gebruik van een visueel model om de voortgang te tonen.
Rol van de Raad
De raad heeft de rol om de Tussentijdse Rapportage 2012 vast te stellen. Dit valt onder hun budgetrecht en raadsbevoegdheid, waarbij ze geïnformeerd worden over de voortgang en financiële mutaties.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of ze akkoord gaan met de voorgestelde wijzigingen in de begroting en de rapportage van beleidsuitvoering. Dit kan politieke keuzes met zich meebrengen over prioriteiten in uitgaven en investeringen.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van financiële mutaties en beleidsuitvoering. Echter, het is minder specifiek over de tijdsgebonden aspecten van de uitvoering en rapportage. Er zijn geen duidelijke inconsistenties opgemerkt.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om de Tussentijdse Rapportage 2012 vast te stellen, inclusief de daarbij behorende financiële mutaties en beleidsaanpassingen.
Participatie
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden in het proces van de rapportage.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen
De financiële gevolgen zijn duidelijk uiteengezet, met een nadelig effect op het begrotingssaldo voor de jaren 2012 tot 2015. Er is geen specifieke dekking voor deze nadelen aangegeven, wat een punt van zorg kan zijn voor de raad.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Tussentijdse Rapportage 2012 Financiële mutaties Beleidsuitvoering Begrotingssaldo Stoplicht model Budgetrecht Planning & Control-cyclus Programma's Afwijkingen InvesteringenVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 12 09-069: Voorstel betreft het vaststellen van de nieuwe wateroverlaststrategie
Egmond aan Zee kiest voor nieuwe wateroverlaststrategie
De gemeenteraad van Egmond aan Zee heeft ingestemd met een nieuwe strategie om wateroverlast aan te pakken. Het plan omvat het behoud van een lozingspijp op het strand, die regenwater afvoert zonder de Blauwe Vlag-status van het strand in gevaar te brengen. De pijp zal worden gecamoufleerd en voorzien van informatieborden om het publiek te informeren.
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel aan de gemeenteraad van Egmond aan Zee om een nieuwe strategie voor wateroverlast aan te nemen. Het voorstel omvat het openhouden van een lozingspijp op het strand voor regenwater, wat geen belemmering vormt voor de Blauwe Vlag, een internationale milieuonderscheiding. De strategie biedt meer veiligheid tegen wateroverlast zonder extra kosten. Er wordt voorgesteld om de lozingspijp te camoufleren en informatieborden te plaatsen om het publiek te informeren. De raad wordt gevraagd om de strategie vast te stellen en deze toe te voegen aan het Gemeentelijk Rioleringsplan. Het voorstel is besproken met verschillende waterpartners en belangengroepen. Er zijn geen alternatieve oplossingen gevonden die even effectief, ruimtelijk inpasbaar en financieel haalbaar zijn. De uitvoering van de strategie valt binnen de financiële kaders van het huidige plan en wordt ondersteund door subsidies van de provincie en het Hoogheemraadschap. Risico's betreffen communicatie en milieuaspecten, waarvoor een monitoringsprogramma wordt voorgesteld.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Titel: Wateroverlast en lozingspijp Egmond aan Zee
Samenvatting: Het voorstel betreft de vaststelling van een nieuwe strategie om wateroverlast in Egmond aan Zee te beheersen. De strategie omvat het openhouden van de bestaande lozingspijp voor regenwater als nooduitlaat, het camoufleren van de pijp met houten betimmering, en het plaatsen van informatieborden om het publiek te informeren. De strategie is een aanpassing van het Gemeentelijk Rioleringsplan en is ontworpen om de veiligheid tegen wateroverlast te vergroten zonder de kosten te verhogen. De lozingspijp vormt geen belemmering voor de Blauwe Vlag, een milieuonderscheiding die het strand al heeft ontvangen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke doelstellingen en een overzicht van de te nemen maatregelen. Het bevat echter enkele onzekerheden, zoals de exacte locatie van de lozingspijp en de subsidieverlening door de provincie.
Rol van de Raad:
De raad moet de nieuwe wateroverlaststrategie vaststellen en deze ter inzage leggen als onderdeel van het Gemeentelijk Rioleringsplan. De raad speelt een cruciale rol in het goedkeuren van de voorgestelde maatregelen en het waarborgen van de communicatie met belanghebbenden.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of het openhouden van de lozingspijp en de voorgestelde camouflage en informatievoorziening de beste aanpak zijn voor het beheersen van wateroverlast. Er moet ook worden overwogen of de voorgestelde strategie voldoende veiligheid biedt en financieel haalbaar is.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is gedeeltelijk SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het is specifiek en meetbaar in termen van de voorgestelde maatregelen, maar er zijn onzekerheden over de financiering en de exacte uitvoeringstijdlijn. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afhankelijkheid van externe subsidies kan een risico vormen.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de nieuwe wateroverlaststrategie vast te stellen en deze ter inzage te leggen als onderdeel van het Gemeentelijk Rioleringsplan.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat de strategie ter inzage wordt gelegd voor burgerparticipatie. Er is ook sprake van communicatie met externe belanghebbenden zoals de Surfrider Foundation en de Foundation for Environmental Education.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, aangezien de strategie gericht is op het minimaliseren van milieu-impact en het behouden van de Blauwe Vlag, een milieuonderscheiding.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen vallen binnen de kaders van het huidige Gemeentelijk Rioleringsplan. Er zijn subsidies van de provincie en het Hoogheemraadschap, maar er is onzekerheid over de volledige toekenning van de provinciale subsidie van €500.000.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wateroverlaststrategie Hemelwaterlozingspijp Egmond aan Zee Gemeentelijke Rioleringsplan (GRP) Blauwe Vlag Regenwaterlozing Veiligheid Maatregelpakket Communicatie SubsidieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
01:45:48 - 01:46:10 - 01:48:27 - 01:48:30 - 01:50:08 - 01:50:11 - 01:50:23 - 01:50:27 - 01:50:57 - 01:51:00 - 01:52:34 - 01:52:37 - 01:52:47 - 01:52:50 - 01:52:56 - 01:52:59 - 01:53:10 - 01:53:18 - 01:53:21 - 01:57:53 - 01:57:57 - 01:58:18 - 01:58:20 - 01:59:14 - 01:59:21 - 01:59:39 - 01:59:46 - 02:00:39 - 02:00:49 - 02:01:48 - 02:01:53 - 02:02:06
Agendapunt 13 Motie vreemd aan de orde van de vergadering: grof huisvuil, als bouw- en sloopafval
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:03:10 - 02:03:38 - 02:06:58 - 02:07:04 - 02:07:24 - 02:07:28 - 02:08:33 - 02:08:36 - 02:09:02 - 02:09:05 - 02:09:07 - 02:09:44 - 02:09:46 - 02:10:36 - 02:10:39 - 02:11:13 - 02:11:22 - 02:14:44 - 02:14:49 - 02:15:39 - 02:16:04 - 02:16:11 - 02:16:45 - 02:16:47 - 02:17:32 - 02:17:34 - 02:18:06 - 02:18:11 - 02:18:22 - 02:18:33 - 02:19:00 - 02:19:02 - 02:19:18
Agendapunt 14 Motie vreemd aan de orde van de vergadering: Bergen aan Zee en Egmond aan Zee, fietsvoorzieningen
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:20:13 - 02:20:29 - 02:20:49 - 02:20:59 - 02:22:30 - 02:22:33 - 02:24:25 - 02:24:28 - 02:25:03 - 02:25:06 - 02:25:55 - 02:25:58 - 02:26:05 - 02:27:19 - 02:27:29 - 02:29:19 - 02:29:23 - 02:29:40 - 02:29:48 - 02:30:28 - 02:30:31 - 02:30:38 - 02:30:44 - 02:32:26 - 02:32:30 - 02:32:32 - 02:32:52 - 02:33:08 - 02:33:16 - 02:34:12 - 02:34:22 - 02:34:46 - 02:34:58 - 02:35:33 - 02:35:37 - 02:36:00 - 02:36:05 - 02:36:11 - 02:36:14 - 02:36:17 - 02:36:24 - 02:36:27