24-04-2014 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, Ăłf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Algemene bijlagen
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 1. Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 2. Vaststellen van de agenda
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3. Verslaglegging, toezeggingenlijst en ingekomen stukken
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.2 Lijst bestuurlijke toezeggingen bijgewerkt tot en met 1 april 2014
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.3 Verzamellijst ingekomen stukken week 10 tot en met week 16
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4. Benoemingen
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4.1 Aanwijzen 1e en 2e plaatsvervangend voorzitter van de raad
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4.2 Benoeming burgercommissieleden
Nieuwe Burgercommissieleden Benoemd: Lokale Democratie Krijgt Impuls
In een raadsvergadering op 24 april 2014 zijn nieuwe burgercommissieleden benoemd voor verschillende fracties. Deze benoemingen, die bijdragen aan een diverse en betrokken lokale democratie, werden unaniem goedgekeurd.
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft de benoeming van burgercommissieleden voor verschillende fracties, namelijk Kies Lokaal, GroenLinks, D66, VVD, CDA, GBB, en PvdA. De benoemingen worden gedaan op voordracht van de fracties en zijn gecontroleerd op wettelijke vereisten door de Griffier. Als de raad instemt met het voorstel, worden de voorgedragen leden benoemd en kunnen zij hun werkzaamheden beginnen. Het doel is om de raadscommissies te bemensen met betrokken burgers met diverse expertise en achtergronden, wat bijdraagt aan de lokale democratie. De benoemingen zijn besproken in het presidium en geagendeerd voor de raadsvergadering van 24 april 2014. Burgercommissieleden ontvangen een vergoeding voor hun deelname aan vergaderingen en bijeenkomsten.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Benoeming burgercommissieleden fracties: Kies Lokaal, GroenLinks, D66, VVD, CDA, GBB, PvdA". Het voorstel betreft de benoeming van burgercommissieleden op voordracht van verschillende fracties binnen de gemeenteraad. Deze benoemingen zijn in overeenstemming met de Verordening op de raadscommissies 2010 en zijn gecontroleerd door de Griffier op wettelijke vereisten. De benoemingen zijn bedoeld om de raadscommissies te versterken met betrokken burgers die diverse expertise en achtergronden meebrengen. De raad moet instemmen met deze voordrachten zodat de benoemde leden hun werkzaamheden kunnen beginnen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is volledig in de zin dat het alle noodzakelijke informatie bevat over de benoemingsprocedure, de wettelijke vereisten en de betrokken personen. Het biedt een duidelijk overzicht van de te benoemen leden en de fracties die hen voordragen.
Rol van de Raad:
De rol van de raad is om de voorgedragen burgercommissieleden officieel te benoemen. Dit is een formele stap die vereist is om de benoemingen rechtsgeldig te maken.
Politieke Keuzes:
Er zijn weinig politieke keuzes te maken, aangezien de voordracht van de leden primair een aangelegenheid is van de fracties zelf. De raad moet echter wel overwegen of de voorgedragen kandidaten voldoen aan de gewenste diversiteit en expertise.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en haalbare elementen, aangezien het vooral een formele benoemingsprocedure betreft. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de voorgedragen personen te benoemen tot burgercommissieleden.
Participatie:
Het voorstel impliceert participatie door burgers in de vorm van burgercommissieleden, wat bijdraagt aan de lokale democratie en betrokkenheid van de gemeenschap.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen direct relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op de benoeming van personen en niet op beleidsinhoudelijke kwesties.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen zijn beperkt tot de vergoedingen voor de burgercommissieleden voor hun deelname aan vergaderingen en bijeenkomsten. Deze kosten zijn al opgenomen in de begroting, dus er is geen extra dekking nodig.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Benoeming Burgercommissieleden Fracties Voordracht Verordening Griffier Gemeentewet Presidium Raadscommissies VergoedingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4.3 Benoeming voorzitters zijnde ook plaatsvervangend voorzitter van de raadscommissies:-Algemene Raadscommissie-Commissie Bestemmingsplannen-Commissie Regionale Samenwerking
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4.4 Benoeming leden van de commissies:-Commissie van Onderzoek-Commissie Bestemmingsplannen-Commissie Regionale Samenwerking
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 5. 04-025: Voorstel betreft toestemming te verlenen aan het college om een centrumregeling te treffen voor de regio Alkmaar voor de inkoop van Jeugdzorg en Begeleiding Awbz
Gemeenten Alkmaar en Omstreken Bundelen Krachten voor Zorginkoop
Acht gemeenten in de regio Alkmaar hebben besloten om samen te werken voor de inkoop van Jeugdzorg en AWBZ-begeleiding. De samenwerking is noodzakelijk om zorgcontinuĂŻteit te waarborgen en voldoet aan alle wettelijke eisen.
Samenvatting
Het voorstel betreft de juridische vormgeving van de inkoopsamenwerking voor Jeugdzorg en Awbz-begeleiding in de regio Alkmaar voor 2015. Acht gemeenten hebben besloten samen te werken voor de decentralisatie van zorgtaken. De raad wordt gevraagd toestemming te verlenen voor een centrumregeling, een lichte publiekrechtelijke samenwerkingsvorm, om de gezamenlijke inkoop van zorg te regelen. De raad kan toestemming alleen onthouden als de regeling in strijd is met het recht of algemeen belang. Alternatieven, zoals het zelfstandig inkopen door gemeenten, worden als onwenselijk beschouwd vanwege tijdverlies, hogere kosten en financiële risico's. De samenwerking is noodzakelijk voor zorgcontinuïteit en voldoet aan wettelijke eisen. Het voorstel is budgetneutraal en past binnen de eerder vastgestelde congruente samenwerking.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Centrumregeling ambtelijke samenwerking Alkmaar, Bergen, Castricum, Graft-De Rijp, Heiloo, Heerhugowaard, Langedijk en Schermer ten behoeve van inkoop gedecentraliseerde diensten Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten en Jeugdzorg voor het jaar 2015". Het voorstel vraagt de raad om toestemming te verlenen aan de colleges van burgemeester en wethouders om een centrumregeling te treffen voor de gezamenlijke inkoop van zorgdiensten. Dit is een vervolg op eerdere besluiten om een congruent samenwerkingsverband te vormen voor de decentralisaties in het sociaal domein. De regeling moet zorgcontinuïteit waarborgen en is noodzakelijk voor de uitvoering van nieuwe zorgtaken.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een gedetailleerde uitleg van de noodzaak en de voordelen van de voorgestelde samenwerking, evenals de risico's van alternatieven. Echter, er ontbreekt een gedetailleerde financiële analyse van de kosten en baten van de samenwerking.
Rol van de raad:
De raad moet toestemming verlenen voor de deelname aan de centrumregeling. De raad heeft een terughoudende rol, waarbij toestemming alleen kan worden onthouden als de regeling in strijd is met het recht of het algemeen belang.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of zij de voorgestelde samenwerking ondersteunt of niet. Dit omvat het afwegen van de voordelen van gezamenlijke inkoop tegen de risico's van alternatieven.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en een gedetailleerde financiële onderbouwing. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële implicaties zijn niet volledig uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of zij toestemming verleent voor de deelname aan de centrumregeling.
Participatie:
Er is geen sprake van burgerparticipatie in dit voorstel. Externe communicatie en overleg worden niet vermeld.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
Er zijn geen extra middelen gemoeid met dit voorstel. De kosten van de decentralisaties zijn kostenneutraal in de begroting opgenomen. Echter, een gedetailleerde financiële analyse ontbreekt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Inkoopsamenwerking Jeugdzorg Awbz Centrumregeling Gemeenschappelijke regeling Decentralisaties Congruent samenwerkingsverband Zorgcontinuïteit Transitiearrangement Regionale samenwerkingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 6. 04-026: Voorstel betreft het vaststellen van het Regiobeeld 2025
Regiobeeld 2025: Een Strategische Blik op de Toekomst van Regio Alkmaar
Na een intensief proces van consultaties en bijeenkomsten is het Regiobeeld 2025 voor de Regio Alkmaar eindelijk klaar voor de volgende stap. Dit document, dat de strategische regionale samenwerking moet borgen, wordt binnenkort overgedragen aan de nieuwe gemeenteraden voor verdere uitwerking.
Samenvatting
De tekst beschrijft het proces van het opstellen en vaststellen van het Regiobeeld 2025 voor de Regio Alkmaar. Het document is bedoeld om de strategische regionale samenwerking te borgen en is tot stand gekomen door een intensief proces met betrokkenheid van gemeenteraden. Het proces begon met een klankbordgroep in februari 2013 en omvatte verschillende bijeenkomsten en consultaties, waaronder een Regiodag en meerdere klankbordgroepen. De gemeenteraden hebben kaderstellende vragen behandeld en hun zienswijzen gegeven, die waar mogelijk zijn verwerkt in het definitieve Regiobeeld. Hoewel de vaststelling oorspronkelijk gepland was voor vóór de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014, is deze vanwege verschillende doorlooptijden per gemeente uitgesteld. Het Regiobeeld zal uiteindelijk aan de nieuwe raden worden overgedragen voor verdere uitwerking.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Vaststellen Regiobeeld 2025
Samenvatting: Het voorstel betreft de vaststelling van het Regiobeeld 2025 voor de Regio Alkmaar. Dit document is het resultaat van een strategisch proces dat de gemeenteraden van acht gemeenten in de regio heeft betrokken. Het Regiobeeld 2025 is bedoeld om de strategische regionale samenwerking te borgen en is tot stand gekomen via een reeks bijeenkomsten en consultaties, waaronder klankbordgroepen en regioavonden. Het document bevat de strategische ambities en richtlijnen voor de regio tot 2025. De vaststelling is vertraagd tot na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014, met de verwachting dat alle gemeenten het document voor die tijd goedkeuren.
Oordeel over de volledigheid van het voorstel
Het voorstel lijkt volledig in termen van procesbeschrijving en betrokkenheid van de verschillende gemeenteraden. Het document beschrijft gedetailleerd de stappen die zijn genomen om tot het Regiobeeld 2025 te komen, inclusief de betrokkenheid van klankbordgroepen en de verwerking van zienswijzen.
Rol van de raad bij het voorstel
De raad speelt een centrale rol in het vaststellen van het Regiobeeld 2025. De gemeenteraden zijn betrokken geweest bij het formuleren van de strategische vragen en het beoordelen van de conceptdocumenten. Uiteindelijk is het aan de raden om het definitieve Regiobeeld vast te stellen.
Politieke keuzes die moeten worden gemaakt
De politieke keuzes betreffen de goedkeuring van de strategische ambities en richtlijnen zoals vastgelegd in het Regiobeeld 2025. Daarnaast moeten de raden beslissen over eventuele wijzigingen of aanvullingen die zijn voorgesteld tijdens het consultatieproces.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd, omdat het voornamelijk een strategisch kader biedt zonder gedetailleerde meetbare doelen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het proces zoals beschreven.
Besluit dat de raad moet nemen
De raad moet besluiten om het Regiobeeld 2025 vast te stellen, rekening houdend met de ingediende zienswijzen en eventuele aanpassingen die zijn voorgesteld.
Participatie
Het voorstel benadrukt participatie door de betrokkenheid van raadsleden via klankbordgroepen en regioavonden. Er is een poging gedaan om input van verschillende gemeenten te integreren in het definitieve document.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een onderwerp in het voorstel, maar kan impliciet deel uitmaken van de strategische ambities voor de regio.
Financiële gevolgen
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen of hoe deze gedekt zouden worden. Het richt zich voornamelijk op de strategische en procesmatige aspecten van regionale samenwerking.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Regiobeeld 2025 Strategische regionale samenwerking Klankbordgroep VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) Kaderstellende vragen Regiodag Startnotitie Sociaal domein Zienswijze Gemeenteraadsverkiezingen maart 2014Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 7. 04-027: Voorstel betreft in te stemmen met de oprichting van een Stimuleringsfonds voor duurzame energie regio Alkmaar.
Groen Licht voor Stimuleringsfonds Duurzame Energie in Regio Alkmaar
De gemeenten Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer en HVC hebben gezamenlijk ingestemd met de oprichting van de coöperatie "Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar U.A." Het fonds, dat bijna 500.000 euro zal beheren, is bedoeld om lokale duurzame energieprojecten te stimuleren.
Samenvatting
Het voorstel betreft de oprichting van de coöperatie "Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar U.A." door de gemeenten Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer en HVC. Het doel van het fonds is het stimuleren van lokale duurzame energieprojecten in de regio. De gemeenten en HVC dragen gezamenlijk bijna 500.000 euro bij, verdeeld op basis van inwonersaantallen. Beslissingen over projecten worden genomen door het Algemeen Bestuur, bestaande uit bestuurders van de deelnemende partijen. De administratieve lasten worden beperkt gehouden. De raad wordt gevraagd in te stemmen met het ontwerp-besluit en kan wensen en bedenkingen kenbaar maken. De bijdrage van Bergen bedraagt maximaal € 31.432,38, gefinancierd uit het budget "Duurzaamheidsbeleid 2012-2016". Het financiële risico voor de gemeenten is beperkt tot de initiële inbreng. De oprichting van de coöperatie volgt na goedkeuring van de provincie Noord-Holland.
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Stimuleringsfonds Duurzame Energie Coöperatie Duurzame energieprojecten Regio Alkmaar Gemeenten HVC Administratieve lasten Algemeen Bestuur (AB) Secretaris BurgerparticipatieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de oprichting van en deelname aan de coöperatie "Stimuleringsfonds Duurzame Energie Regio Alkmaar U.A." Het doel is om duurzame energieprojecten in de regio Alkmaar te stimuleren. De gemeenten Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Langedijk, Schermer en HVC hebben in 2013 de intentie uitgesproken om deel te nemen aan dit fonds. Het voorstel omvat de oprichting van de coöperatie, het onderbrengen van de exploitatie en beheer van het fonds, en de financiële bijdrage van de gemeente Bergen aan het fonds.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat de intentieverklaring, financiële bijdragen, en de structuur voor beheer en exploitatie. Echter, details over specifieke projecten of criteria voor projectselectie ontbreken.
Rol van de Raad:
De raad moet instemmen met de oprichting en deelname aan de coöperatie, de financiële bijdrage goedkeuren, en de portefeuillehouder mandateren om de benodigde documenten te ondertekenen.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of zij de oprichting van de coöperatie en de financiële bijdrage aan het fonds steunen. Dit omvat een afweging van de prioriteit van duurzame energie binnen de gemeentelijke beleidsdoelen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART. Het is specifiek en meetbaar in termen van financiële bijdragen en structuur, maar mist specifieke tijdsgebonden doelen voor de duurzame energieprojecten. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar meer details over de verwachte resultaten zouden nuttig zijn.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om al dan niet akkoord te gaan met de oprichting van de coöperatie, de financiële bijdrage, en de mandatering van de portefeuillehouder.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden in de besluitvorming of uitvoering van het fonds.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een centraal thema, aangezien het fonds specifiek gericht is op het stimuleren van duurzame energieprojecten.
Financiële Gevolgen:
De financiële bijdrage van de gemeente Bergen bedraagt € 31.432,38, te dekken uit het budget Duurzaamheidsbeleid 2012-2016. Daarnaast wordt een jaarlijks budget van € 7.500,- beschikbaar gesteld voor de secretarisfunctie van de coöperatie. De dekking is duidelijk aangegeven.
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 8. 04-028: Voorstel betreft in te stemmen met het scholenplan Schoorl-Groet het beschikbaar stellen van krediet en het vaststellen van de daarbij behorende begrotingswijziging
Samenvatting
Het voorstel betreft het scholenplan voor de kernen Schoorl en Groet, waar het aantal leerlingen daalt en twee scholen onder de opheffingsnorm zijn gekomen. De gemeente heeft een faciliterende rol gespeeld in het overleg met schoolbesturen over de toekomst van de scholen. Het voorstel omvat het niet overnemen van de Groeter school van ISOB per 1 augustus 2014, het beschikbaar stellen van een investeringskrediet van €158.942 aan ISOB voor de uitbreiding van de Teun de Jagerschool, en het vaststellen van de bijbehorende begrotingswijziging. De Groeter school en D’Oosterkimschool worden gesloten, en hun leerlingen worden verdeeld over de Teun de Jagerschool en de St. Petrusschool. De gemeente moet beslissen of zij de opheffing van de Groeter school wil voorkomen door zelf de instandhouding te bekostigen, maar gezien de kosten en de beschikbaarheid van een andere openbare school binnen 10 km, wordt voorgesteld de school niet over te nemen. Daarnaast wordt er gekeken naar de herbestemming van de leegstaande schoolgebouwen. Het besluit draagt bij aan een toekomstbestendig scholenplan en behoudt de leefbaarheid in Groet.
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel: Scholenplan Schoorl-Groet
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Scholenplan Schoorl-Groet" en richt zich op de herstructurering van scholen in de regio vanwege dalende leerlingenaantallen. Het plan omvat de sluiting van de Groeter school en D’Oosterkim, met een fusie van de overblijvende scholen. De gemeente moet beslissen of zij de Groeter school wil overnemen om sluiting te voorkomen. Het voorstel vraagt ook om een investeringskrediet voor de uitbreiding van de Teun de Jagerschool.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke beslispunten en achtergrondinformatie over de situatie en de betrokken partijen. Er zijn echter nog geen kosten inzichtelijk voor de renovatie van de St. Petrusschool.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen over het al dan niet overnemen van de Groeter school en het beschikbaar stellen van een investeringskrediet voor de Teun de Jagerschool.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen tussen het behoud van de Groeter school met eigen middelen of het accepteren van de sluiting. Daarnaast moet de raad beslissen over de financiële investering in de Teun de Jagerschool.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en een duidelijke toewijzing van verantwoordelijkheden voor de renovatie van de St. Petrusschool.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten of zij de Groeter school wil overnemen en of zij het investeringskrediet voor de Teun de Jagerschool goedkeurt.
Participatie:
Er is beperkte participatie vanuit de gemeente; de medezeggenschapsraden van de scholen zijn betrokken bij de fusiebesprekingen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in het voorstel.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel vraagt om een investeringskrediet van €158.942 voor de Teun de Jagerschool. De kapitaallasten worden ten laste van het begrotingssaldo gebracht, maar er zijn geen externe subsidies beschikbaar. De financiële gevolgen voor de renovatie van de St. Petrusschool zijn nog niet inzichtelijk.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Scholenplan Schoorl-Groet Leerlingenaantallen ISOB Teun de Jagerschool Groeter school St. Petrusschool D’Oosterkim Fusie Onderwijshuisvesting InvesteringskredietVerfijning van de zoekopdracht: