21-04-2009 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1. Vragenhalfuur
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 2. Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3. Vaststellen van de agenda
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4. Verslaglegging, bestuurlijke toezeggingen en ingekomen stukken
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 5. Ingekomen stukken
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 6. 04-25 Voorstel betreft: benoeming de heer J.A. Snijder tot burgercommissielid fractie D66
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Benoeming burgercommissielid fractie D66". Het voorstel betreft de voordracht van de heer J.A. (Jan) Snijder als burgercommissielid namens de fractie D66. De benoeming is een bevoegdheid van de raad en is bedoeld om de raadscommissies te versterken met betrokken burgers die diverse expertises en achtergronden hebben. Dit draagt bij aan een completer beeld van de wensen en verwachtingen binnen de samenleving voorafgaand aan de besluitvorming in de raad.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het duidelijk de context, de noodzaak en de procedure voor de benoeming van een burgercommissielid uiteenzet. Het bevat alle relevante informatie die de raad nodig heeft om een beslissing te nemen.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de benoeming van de heer Snijder als burgercommissielid goed te keuren. Dit is een formele bevoegdheid van de raad volgens de Verordening op de raadscommissies 2003.
Politieke keuzes:
De politieke keuze betreft het al dan niet goedkeuren van de benoeming van de heer Snijder. Dit kan afhangen van de politieke visie op de rol en samenstelling van raadscommissies en de geschiktheid van de voorgedragen kandidaat.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en haalbare elementen, aangezien het een benoeming betreft. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of zij instemt met de benoeming van de heer Snijder als burgercommissielid namens D66.
Participatie:
Het voorstel benadrukt het belang van participatie door burgers met diverse achtergronden en expertises in raadscommissies, wat bijdraagt aan een breder perspectief in de besluitvorming.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op de benoeming van een commissielid.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn beperkt tot de vaste vergoeding en de vergoeding voor reis- en verblijfkosten voor het bijwonen van commissievergaderingen. Er wordt niet specifiek aangegeven hoe deze kosten worden gedekt, maar dergelijke vergoedingen zijn doorgaans begroot binnen de gemeentelijke financiën voor raadscommissies.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Benoeming Burgercommissielid D66 Voordracht Verordening Raadscommissies Griffie Presidium Vergoeding Lokale democratieVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 7. 04-26 Voorstel betreft: herbenoeming van de heer ir. R. Reyke voorzitter Welstandscommissie
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Herbenoemen de heer ir. R. Reijke als voorzitter van de welstandscommissie." Het voorstel betreft de herbenoeming van de heer ir. R. Reijke als voorzitter van de welstandscommissie voor de periode van 1 juli 2009 tot 1 juli 2012. De heer Reijke was al eerder benoemd voor de periode van 6 juli 2006 tot 1 juli 2009. De herbenoeming is een raadsbevoegdheid en wordt voorgesteld door de stichting Welstandszorg Noord-Holland. Er zijn geen andere mogelijkheden om het doel te bereiken, aangezien de benoeming wettelijk is geregeld.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is volledig in de zin dat het alle noodzakelijke informatie bevat over de herbenoeming, de wettelijke basis en de betrokken partijen. Er zijn geen andere opties of alternatieven genoemd, wat logisch is gezien de wettelijke verplichtingen.
Rol van de Raad:
De rol van de raad is om te beslissen over de herbenoeming van de heer Reijke als voorzitter van de welstandscommissie. Dit is een raadsbevoegdheid op grond van de Woningwet.
Politieke Keuzes:
Er zijn weinig politieke keuzes te maken, aangezien de herbenoeming een formele procedure is die wettelijk is vastgelegd. De raad kan echter overwegen of de heer Reijke de juiste persoon is voor de functie op basis van zijn eerdere prestaties.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART). Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten of zij instemt met de herbenoeming van de heer Reijke als voorzitter van de welstandscommissie.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, aangezien het een interne benoemingskwestie betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het gaat om een personele benoeming.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel heeft geen directe financiële gevolgen. De kosten van de welstandscommissie zijn al opgenomen in de begroting onder specifieke financiële codes.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Herbenoeming Welstandscommissie R. Reijke Woningwet Stichting Welstandszorg Noord-Holland Kring Kennemerland Bouwverordening Delegatie- en mandaatstatuut Raadsbevoegdheid BenoemingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 8. 04-27 Voorstel betreft: beslissing op bezwaarschrift vergoeding planschade
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Beslissing op bezwaarschrift, gericht tegen het afwijzen van een aanvraag om vergoeding van planschade." Het gaat om een bezwaarschrift van mevrouw De W. tegen de afwijzing van haar verzoek om planschadevergoeding vanwege de bouw van diverse voorzieningen in Egmond aan den Hoef. Na meerdere adviezen en herzieningen is besloten om het bezwaar gegrond te verklaren en een schadevergoeding van € 19.000 toe te kennen, te vermeerderen met wettelijke rente. De kosten worden deels verrekend met de ontwikkelaar EME II, ondanks juridische bezwaren tegen dergelijke verrekeningen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, met een gedetailleerde beschrijving van de voorgeschiedenis, de betrokken partijen, en de financiële implicaties. Er zijn echter enkele juridische nuances en kostenverdelingen die verder verduidelijkt kunnen worden.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen over de ontvankelijkheid en gegrondheid van het bezwaarschrift en de toekenning van de schadevergoeding. De raad speelt een cruciale rol in het herroepen van eerdere besluiten en het vaststellen van de financiële compensatie.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen of zij het advies van de commissie voor de bezwaarschriften volgt en de schadevergoeding toekent. Er moet ook een beslissing worden genomen over de aansprakelijkheid van de gemeente voor de gemaakte kosten.
SMART-Analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de financiële compensatie. Het is echter minder specifiek over de tijdlijn voor de uitvoering. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de juridische basis voor de kostenverdeling kan verder worden uitgewerkt.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten het bezwaarschrift ontvankelijk en gegrond te verklaren, de schadevergoeding toe te kennen, en de financiële afwikkeling goed te keuren.
Participatie:
Er is geen expliciete vermelding van participatie van andere belanghebbenden buiten de directe betrokkenen (mevrouw De W. en EME II).
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het voornamelijk om juridische en financiële kwesties gaat.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen omvatten een schadevergoeding van € 19.000, wettelijke rente van € 3.639,43, en advieskosten van € 2.325. De schadevergoeding wordt verrekend met de ontwikkelaar, terwijl de rente en advieskosten ten laste van de gemeente komen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Planschade Bezwaarschrift Schadevergoeding Adviescommissie Vrijstellingsbesluiten Ontwikkelaar Jurisprudentie Aansprakelijkheid Taxatie ZorgvuldigheidsbeginselVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 9. 04-28 Voorstel betreft: verstrekken van een lening aan De Blinkerd, ter (co)-financiering van het groot onderhoud
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Gemeentelijke lening De Blinkerd". Het voorstel houdt in dat de gemeente een lening van € 75.000,- verstrekt aan St. Dorpscentrum Schoorl voor het groot onderhoud van De Blinkerd. Dit bedrag is nodig als co-financiering naast een subsidie van de provincie Noord-Holland. De lening heeft een looptijd van 15 jaar en is bedoeld om de kapitaallasten te verlagen, zodat de exploitatie van De Blinkerd niet verder wordt belast. De gemeente zal de rente en aflossingen subsidiëren. Het voorstel omvat ook de omzetting van een eerdere gemeentelijke investering van € 90.000,- in deze lening.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een duidelijke uitleg van de noodzaak, de financiële implicaties, en de voorwaarden waaronder de lening wordt verstrekt. Er zijn echter geen specifieke details over de monitoring en evaluatie van de lening en de voortgang van het onderhoudsproject.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over het verstrekken van de lening en de bijbehorende begrotingswijziging goedkeuren. De raad heeft een kaderstellende en controlerende rol in dit proces.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen of zij de lening verstrekt en daarmee de instandhouding van een belangrijke maatschappelijke voorziening ondersteunt. Er moet ook worden overwogen of de voorwaarden van de lening, zoals het hypotheekrecht, voldoende zijn om de risico's te beperken.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van het bedrag en de looptijd van de lening. Het is echter minder specifiek over de tijdlijn voor de uitvoering van het onderhoud en de rapportage aan de raad. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de SMART-criteria kunnen beter worden toegepast op de monitoring en evaluatie.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de lening van € 75.000,- te verstrekken en de begrotingswijziging vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden, behalve de betrokkenheid van de provincie Noord-Holland als co-financier.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in het voorstel. Het voorstel richt zich voornamelijk op de financiële en maatschappelijke aspecten van het onderhoud.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen omvatten een jaarlijkse annuïtaire last van € 7.225,67, die de gemeente zal subsidiëren. De lening wordt gedekt door de omzetting van een eerdere investering van € 90.000,-, waarbij € 15.000,- wordt afgeraamd. Het voorstel biedt een financieel haalbare oplossing met lagere kapitaallasten dan alternatieven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Gemeentelijke lening De Blinkerd St. Dorpscentrum Schoorl Co-financiering Provincie Noord-Holland Groot onderhoud Kapitaallasten Hypotheekrecht Maatschappelijk belang Sociale cohesieVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 10. 04-29 Voorstel betreft: aanleggen van een tijdelijk parkeerterrein in Egmond aan Zee
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel
Titel en Samenvatting:
Titel: Tijdelijk parkeerterrein in Egmond aan Zee
Dit voorstel betreft de tijdelijke inrichting van twee percelen in Egmond aan Zee als (betaald) parkeerterrein voor een periode van twee jaar. Het gaat om het terrein van de voormalige Trompschool en de voormalige garage van Genet. Deze tijdelijke parkeerplaatsen zijn bedoeld om de parkeerdruk te verlichten tijdens reconstructiewerkzaamheden aan bestaande wegen en parkeerterreinen. De aanleg is in strijd met het bestemmingsplan, maar kan worden toegestaan met een tijdelijke ontheffing. De kosten voor de aanleg van het parkeerterrein bij de Trompschool bedragen €50.000,- en worden gedekt uit het mobiliteitsfonds.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een gedetailleerde beschrijving van de situatie, de kosten, de juridische aspecten en de reacties van bewoners. Echter, er is enige onzekerheid over de inkomsten en de exacte duur van de behoefte aan extra parkeerplaatsen.
Rol van de Raad:
De raad moet instemmen met het gebruik van de percelen als tijdelijk parkeerterrein en de bijbehorende financiële middelen goedkeuren. De raad heeft ook een rol in het beoordelen van de tijdelijke ontheffing van het bestemmingsplan.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of het belang van tijdelijke parkeerplaatsen opweegt tegen de strijdigheid met het bestemmingsplan en de bezwaren van bewoners. Ook moet worden overwogen of de financiële investering gerechtvaardigd is gezien de tijdelijke aard van de oplossing.
SMART Analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en concrete evaluatiecriteria. Er zijn geen duidelijke afspraken over hoe de effectiviteit van de parkeerplaatsen wordt gemeten. Er zijn ook inconsistenties in de reacties van bewoners en de voorgestelde oplossingen.
Besluit van de Raad:
De raad moet beslissen of zij instemt met de aanleg van het tijdelijke parkeerterrein en de bijbehorende financiële uitgaven.
Participatie:
Er is enige mate van participatie geweest via een inloopmiddag, maar er zijn nog steeds bezwaren van bewoners die niet volledig zijn opgelost.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel. De focus ligt voornamelijk op tijdelijke parkeeroplossingen.
Financiële Gevolgen:
De aanlegkosten bedragen €50.000,- en worden gedekt uit het mobiliteitsfonds. De verwachte inkomsten zijn €17.000,- per jaar, maar deze zijn onzeker en worden niet extra begroot. De exploitatiekosten worden binnen bestaande budgetten opgevangen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Tijdelijk parkeerterrein Egmond aan Zee Trompschool Parkeerplaatsen Bestemmingsplan Mobiliteitsfonds Inloopmiddag Zienswijze Renovatie VerloederingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 11. 04-30 Voorstel betreft: verhuizing en een verbouwing van het Regionaal Historisch Centrum
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Huisvesting Regionaal Historisch Centrum". Het voorstel betreft de verhuizing van het Regionaal Historisch Centrum Alkmaar naar een nieuwe locatie aan de Bergerweg in Alkmaar. De huidige locatie voldoet niet meer aan de wettelijke eisen en heeft onvoldoende capaciteit. Het voorstel omvat de goedkeuring van de verhuizing, een verhoging van het deelname tarief per inwoner naar maximaal € 3,82, en het opnemen van de extra kosten in de begroting van 2010 en verder. De verhuizing is noodzakelijk om te voldoen aan de eisen van de Archiefwet en om de capaciteit uit te breiden.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met een duidelijke uitleg van de noodzaak voor verhuizing, de historische context, en de financiële implicaties. Het bevat ook een analyse van alternatieve opties en de redenen waarom deze niet haalbaar zijn.
Rol van de raad:
De raad moet instemmen met de verhuizing en de bijbehorende financiële implicaties. Dit omvat het goedkeuren van de verhoging van het deelname tarief en het opnemen van de extra kosten in de begroting.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of ze akkoord gaan met de verhuizing en de financiële lasten die daarmee gepaard gaan. Dit omvat het afwegen van de noodzaak om te voldoen aan wettelijke eisen tegen de kosten voor de gemeente en haar inwoners.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, maar mist concrete doelen voor de lange termijn na de verhuizing. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de langetermijnvisie op digitalisering en toekomstige capaciteitsbehoeften kan verder worden uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of ze instemmen met de verhuizing naar de Bergerweg en de verhoging van het deelname tarief.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp in het voorstel. Er wordt gestreefd naar een energieneutraal archiefdepot en een duurzame restauratie van het hoofdgebouw.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen omvatten een verhoging van het deelname tarief per inwoner, wat resulteert in een jaarlijkse stijging van € 45.330 voor de gemeente. Deze kosten worden gedekt door de verhoging van het tarief en worden opgenomen in de perspectiefnota.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Regionaal Historisch Centrum Verhuizing Archiefwet Depot Nieuwbouw Alkmaar Archiefcapaciteit Gemeenschappelijke regeling Bouwkundige aanpassingen DigitaliseringVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 12. 04-31 Voorstel betreft: vaststellen van het visiedocument regie en uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorziening in Noord-Kennemerland voor de jaren 2009-2013
Gemeente Bergen zet zich schrap voor modernisering sociale werkvoorziening
In een recent debat over de modernisering van de Wet sociale werkvoorziening (WSW) in Noord-Kennemerland, kwamen zorgen naar voren over mogelijke voorrangsregels voor bijstandsgerechtigden. De gemeenteraad van Bergen sprak zich unaniem uit voor een motie die een dergelijk beleid wil voorkomen.
Samenvatting
Het visiedocument over de Wet sociale werkvoorziening (WSW) in Noord-Kennemerland richt zich op het verbeteren van de arbeidsintegratie van mensen met een WSW-indicatie. De vernieuwde WSW beoogt meer mensen met een indicatie aan het werk te krijgen bij reguliere werkgevers, met vereenvoudigde financiering en de mogelijkheid van een persoonsgebonden budget. Gemeenten krijgen een grotere rol in de uitvoering en cliënten krijgen meer inspraak. De wet is bedoeld voor mensen met beperkingen die onder aangepaste omstandigheden kunnen werken. Er zijn twee werkvormen: begeleid werken bij reguliere bedrijven en werken bij SW-bedrijven. De modernisering van de WSW richt zich op het versterken van de gemeentelijke regierol, het stimuleren van begeleid werken, en het vereenvoudigen van de uitvoering. De sociale opgave is om de arbeidspositie van SW-werknemers te verbeteren door hen zo regulier mogelijk werk te bieden. Financieel gezien moeten gemeenten bedrijfsrisico's beperken en efficiëntie verhogen. De regievoering door gemeenten is cruciaal, waarbij samenwerking met SW-bedrijven belangrijk is.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Visiedocument regie en uitvoering van de Wet sociale werkvoorziening (WSW) in Noord-Kennemerland
Samenvatting: Het visiedocument richt zich op de modernisering van de Wet sociale werkvoorziening (WSW) in Noord-Kennemerland. Het doel is om meer mensen met een WSW-indicatie onder begeleiding aan de slag te laten gaan bij reguliere werkgevers. De financiering is vereenvoudigd en persoonsgebonden budgetten worden geïntroduceerd. Cliënten krijgen meer inspraak door cliëntenparticipatie. Gemeenten krijgen een grotere verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de WSW. De modernisering beoogt de regierol van gemeenten te versterken, de beweging van beschut naar regulier werk te stimuleren en de uitvoering te vereenvoudigen.
Oordeel over de volledigheid
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met een duidelijke uitleg van de geschiedenis, huidige situatie en de voorgestelde veranderingen binnen de WSW. Het document behandelt zowel sociale als financiële aspecten en biedt een uitgebreide context voor de voorgestelde wijzigingen.
Rol van de Raad
De raad speelt een cruciale rol in het goedkeuren en implementeren van de voorgestelde moderniseringen. Ze moeten beslissen over de aanpassing van het statuut van de Gemeenschappelijke Regeling en de financiële en sociale strategieën die worden voorgesteld.
Politieke Keuzes
Politieke keuzes omvatten het al dan niet versterken van de regierol van gemeenten, het stimuleren van begeleid werken, en het bepalen van de mate van cliëntenparticipatie. Er moet ook worden besloten hoe de financiële middelen worden verdeeld en beheerd.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is gedeeltelijk SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het biedt specifieke doelen zoals het aantal te realiseren arbeidsplaatsen en de financiële budgetten. Echter, er zijn weinig concrete tijdlijnen en meetbare doelen voor de sociale impact. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de haalbaarheid van sommige doelen kan verder worden gespecificeerd.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten over de goedkeuring van de moderniseringsvoorstellen, inclusief de aanpassing van het statuut van de Gemeenschappelijke Regeling en de financiële strategieën.
Participatie
Het voorstel benadrukt cliëntenparticipatie, wat betekent dat mensen met een WSW-indicatie meer inspraak krijgen in hun werktrajecten. Dit is een belangrijke stap richting inclusie en empowerment van de doelgroep.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel. De focus ligt meer op sociale duurzaamheid door het verbeteren van de arbeidspositie van mensen met een beperking.
Financiële Gevolgen
De financiële gevolgen omvatten een jaarlijkse gemeentelijke bijdrage van ongeveer 1 miljoen euro en een rijksbijdrage van ongeveer €26.300 per formatieplaats. Het voorstel beschrijft de decentralisatie van financiële risico's naar gemeenten en de noodzaak om bedrijfsrisico's te beperken en efficiëntie te verhogen. De dekking wordt deels voorzien door het lumpsumbudget dat gemeenten rechtstreeks van het ministerie ontvangen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Wet sociale werkvoorziening (WSW) Begeleid werken Sociale werkvoorziening (SW-bedrijven) Gemeenschappelijke Regeling (GR) Indicatie WSW Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) Moderniseringsvoorstellen Persoonsgebonden budget Detachering Regierol gemeentenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Titel: Vaststellen visiedocument WSW
Het voorstel betreft het vaststellen van een visiedocument voor de regie en uitvoering van de Wet sociale werkvoorziening (WSW) in Noord-Kennemerland voor de periode 2009-2013. Het document legt de basis voor een sterkere regierol van gemeenten in de uitvoering van de WSW, waarbij gemeenten meer betrokken worden bij de doelgroep, beleidskeuzes maken, financiële consequenties in kaart brengen en een gemeentelijke visie ontwikkelen. Het doel is een goed functionerend SW-bedrijf dat SW-geïndiceerden optimaal ondersteunt richting passende arbeidsplaatsen. Het visiedocument is het resultaat van een uitgebreid besluitvormingsproces en bevat beleidsdoelstellingen en een groeimodel voor de uitvoering.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, aangezien het een uitgebreide achtergrond biedt over de vernieuwde WSW, de rol van gemeenten, en de beleidsdoelstellingen. Het bevat echter weinig concrete financiële details en specifieke implementatiestappen.
Rol van de raad:
De raad heeft een kaderstellende rol en moet het visiedocument goedkeuren, waarmee de kaders voor de uitvoering van de vernieuwde WSW worden vastgelegd.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de mate van betrokkenheid en regie die de gemeenten willen nemen in de uitvoering van de WSW, evenals over de financiële implicaties en de samenwerking met het SW-bedrijf.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), omdat het geen specifieke meetbare doelen of tijdlijnen bevat, behalve de einddatum van 2013. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële details zijn vaag.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het visiedocument goed te keuren, waarmee de kaders voor de uitvoering van de vernieuwde WSW worden vastgelegd.
Participatie:
Het voorstel vermeldt de instelling van een verplichte regionale cliëntenraad en de betrokkenheid van de Cliëntenraad WSW, wat wijst op enige mate van participatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in het voorstel.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn nog niet volledig duidelijk en worden pas in de loop van het moderniseringsproces tot 2013 verwacht. Er is een doelstelling om het weerstandsvermogen te verhogen naar minimaal 3 miljoen euro, met een blijvende gemeentelijke bijdrage tot eind 2012. Het plan van aanpak zal verdere details uitwerken.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Visiedocument Wet sociale werkvoorziening (WSW) Noord-Kennemerland Gemeenschappelijke Regeling (GR) SW-bedrijf WNK Regierol gemeenten Arbeidsparticipatie Cliëntenraad Prestatieafspraken GroeimodelVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 13. 04-32 Voorstel betreft: uitstel van de verkoop van het Watertorenterrein
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Uitstel verkoop Watertorenterrein
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het uitstel van de verkoop van het Watertorenterrein vanwege de kredietcrisis. Het uitstel biedt de mogelijkheid om de planvorming voor nieuwe sportvoorzieningen in de Egmonden verder uit te werken. Daarnaast wordt voorgesteld de sporthal open te houden tot 1 juli 2015 en de vrijval van kapitaallasten te bestemmen voor de sloop van het zwembadgedeelte en tijdelijke inrichting van het terrein. De financiële gevolgen worden deels gedekt door de vrijval van kapitaallasten.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, met een duidelijke uitleg van de context, financiële implicaties en de noodzaak van uitstel. Er is echter ruimte voor meer gedetailleerde informatie over de risicoanalyse en de participatie van belanghebbenden.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over het uitstel van de verkoop, de openstelling van de sporthal, de bestemming van de vrijval van kapitaallasten en de bijbehorende begrotingswijziging.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het uitstellen van de verkoop of doorgaan met de oorspronkelijke planning, rekening houdend met de financiële risico's en de impact op de gemeenschap.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART: het heeft specifieke doelen en een tijdsgebonden plan. Echter, de meetbaarheid en haalbaarheid van sommige doelen, zoals de tijdelijke invulling van het terrein, zijn minder duidelijk. Er zijn geen grote inconsistenties, maar er is ruimte voor meer gedetailleerde planning.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de verkoop uit te stellen, de sporthal open te houden tot 2015, de vrijval van kapitaallasten te bestemmen voor sloop en tijdelijke inrichting, en de begrotingswijziging vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt participatie van de wijkvereniging, direct omwonenden, voetbalverenigingen en de exploitant van de sporthal bij de tijdelijke invulling van het terrein.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar de sloop en tijdelijke inrichting van het terrein kunnen duurzaamheidsaspecten bevatten, zoals hergebruik van materialen.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen omvatten de vrijval van kapitaallasten van €396.413 in 2009, bestemd voor sloop en tijdelijke inrichting. De exploitatiekosten voor de sporthal worden gedekt door de vrijval van kapitaallasten van 2010 tot 2015. De dekking is voldoende, maar verdere details over de financiële planning zijn beperkt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Kredietcrisis Watertorenterrein Sporthal Sloop Vrijval kapitaallasten Boekwaarde Exploitatie Aanbesteding Fusie voetbalverenigingen Tijdelijke inrichtingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:54:22 - 00:54:28 - 00:55:19 - 00:55:22 - 00:56:00 - 00:56:02 - 00:56:08 - 00:56:12 - 00:58:18 - 00:58:20 - 00:58:21 - 00:58:59 - 00:59:00 - 00:59:46 - 00:59:49 - 01:03:14 - 01:03:36 - 01:11:03 - 01:11:08 - 01:11:55 - 01:11:57 - 01:12:58 - 01:13:00 - 01:14:04 - 01:14:06 - 01:15:52 - 01:15:56 - 01:17:23 - 01:17:25 - 01:17:33 - 01:17:34 - 01:18:20 - 01:18:27 - 01:19:47 - 01:20:17 - 01:20:26 - 01:20:34 - 01:20:37 - 01:21:00 - 01:21:03 - 01:22:48 - 01:22:49 - 01:22:52 - 01:23:30 - 01:23:32 - 01:23:53 - 01:23:55 - 01:24:04 - 01:24:14 - 01:27:29 - 01:27:32 - 01:27:59 - 01:28:23 - 01:28:35 - 01:28:38 - 01:28:59 - 01:29:02 - 01:29:06 - 01:29:34 - 01:29:44 - 01:29:46 - 01:29:49 - 01:30:38 - 01:31:00 - 01:31:02 - 01:31:56 - 01:32:06 - 01:32:24 - 01:32:32 - 01:32:58 - 01:33:12 - 01:34:05 - 01:34:07 - 01:34:18 - 01:34:24 - 01:34:33
Agendapunt 14. 04-33 Voorstel betreft: vaststellen bestemmingsplan Schoorl-kernen en Buurtschappen en de beantwoording van de ingebrachte zienswijzen
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel: Vaststellen bestemmingsplan Schoorl – Kernen en Buurtschappen
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Vaststellen bestemmingsplan Schoorl – Kernen en Buurtschappen". Het doel is om verouderde bestemmingsplannen te herzien en te vervangen door een actueel plan dat rechtszekerheid biedt en voldoet aan de nieuwe Wet ruimtelijke ordening. Het plan omvat regels voor bebouwing, recreatiewoningen, en bedrijven, en streeft naar behoud van de ruimtelijke karakteristiek van het gebied. Het biedt flexibiliteit voor woninguitbreiding en voorziet in de behoeften van moderne recreanten. Het plan is onderdeel van een bredere herzieningsoperatie binnen de gemeente Bergen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met een duidelijke uitleg van de achtergrond, inhoud en procedure. Het bevat relevante bijlagen en behandelt de belangrijkste aspecten van het bestemmingsplan.
Rol van de Raad:
De raad heeft de bevoegdheid om het bestemmingsplan vast te stellen. Dit is een formele stap in de procedure en vereist goedkeuring van de raad.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de vaststelling van het bestemmingsplan, rekening houdend met de belangen van inwoners, bedrijven en andere belanghebbenden. Er moeten keuzes worden gemaakt over de balans tussen ontwikkeling en behoud van het gebied.
SMART Analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de doelen die het nastreeft. Het is tijdgebonden met een duidelijke procedure voor vaststelling en beroep. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten het bestemmingsplan vast te stellen, inclusief de nota van beantwoording zienswijzen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er inspraakreacties en overlegreacties zijn ontvangen en behandeld, wat wijst op betrokkenheid van belanghebbenden in het proces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, gezien het behoud van groene gebieden en de bescherming van cultuurhistorisch waardevolle elementen.
Financiële Gevolgen:
De benodigde middelen zijn al in de begroting opgenomen, wat suggereert dat er geen extra financiële lasten zijn voor de gemeente.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Schoorl Herziening Wet ruimtelijke ordening Inspraakreacties Recreatiewoningen Volkshuisvesting Cultuurhistorie Detailhandel RecreatieterreinenVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
01:35:36 - 01:35:44 - 01:40:02 - 01:40:05 - 01:40:20 - 01:40:24 - 01:40:29 - 01:40:30 - 01:40:34 - 01:40:41 - 01:40:46 - 01:40:50 - 01:42:53 - 01:42:57 - 01:52:26 - 01:52:28 - 01:53:12 - 01:53:24 - 01:53:26 - 01:53:28 - 01:53:57 - 01:54:05 - 01:54:06 - 01:54:12 - 01:54:14 - 01:54:20 - 01:54:21 - 01:54:37 - 01:57:07 - 01:57:09 - 01:57:17 - 01:57:18 - 01:58:25 - 01:58:28 - 01:58:31 - 01:59:23 - 01:59:27 - 02:00:09 - 02:00:31 - 02:00:38 - 02:00:53 - 02:01:00 - 02:01:31 - 02:01:34 - 02:02:06 - 02:02:08 - 02:02:10 - 02:02:41 - 02:02:47 - 02:02:53 - 02:03:03 - 02:03:07 - 02:03:17 - 02:03:40 - 02:05:04 - 02:14:07 - 02:17:29 - 02:17:46 - 02:18:54 - 02:19:29 - 02:19:50
Agendapunt 15. 04-34 Voorstel betreft: vaststellen beleidsnotitie 'Ruimtelijke visie op hotels en pensions' en de beantwoording van de inspraakreacties erop
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie:
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Beleidsnotitie ruimtelijke visie op hotels en pensions". Het voorstel betreft de vaststelling van een beleidsnotitie die inzicht biedt in de structuur van hotels en pensions binnen de gemeente Bergen. Het doel is om een ruimtelijk kader te bieden voor toekomstige ontwikkelingen in de toeristische sector, met name in de context van verzoeken tot functieverandering van hotels naar woningen en de dynamiek van de toeristische markt. De notitie bevat een toeristische analyse en biedt richtlijnen voor het stimuleren van de hotelsector in specifieke gebieden, terwijl het ook rekening houdt met de ruimtelijke kwaliteit en de belangen van bewoners.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het een uitgebreide analyse en richtlijnen biedt voor de ruimtelijke ontwikkeling van hotels en pensions. Het bevat ook een nota van beantwoording van inspraakreacties, wat duidt op een zorgvuldige afweging van verschillende belangen.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de beleidsnotitie vast te stellen, waarmee zij richting geeft aan de ruimtelijke ontwikkeling van de hotelsector binnen de gemeente.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de balans tussen het stimuleren van de toeristische sector en het beschermen van de leefomgeving van bewoners. Er moeten keuzes worden gemaakt over de omvang en locatie van toeristische ontwikkelingen en de mate van flexibiliteit in het beleid.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is gedeeltelijk SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het biedt specifieke richtlijnen en doelen, maar mist concrete tijdlijnen voor implementatie en evaluatie. Er zijn geen duidelijke inconsequenties, maar de flexibiliteit in gemengde gebieden kan tot interpretatieverschillen leiden.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de beleidsnotitie en de nota van beantwoording inspraakreacties vast te stellen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt inspraakreacties van verschillende belanghebbenden, wat wijst op enige mate van participatie. Echter, er is kritiek dat niet alle relevante partijen voldoende zijn betrokken.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een centraal thema, maar het behoud van ruimtelijke kwaliteit en de balans tussen toerisme en leefomgeving impliceren een zekere mate van duurzame overwegingen.
Financiële gevolgen:
De kosten voor het opstellen van de visie worden gedekt uit het budget RO algemeen. Er worden geen verdere financiële gevolgen of dekkingsplannen genoemd.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Toeristische sector Ruimtelijke visie Hotels en pensions Verblijfsaccommodatie Toeristische brongebieden Kwaliteitsimpuls Bestemmingsplan Werkgelegenheid Convertering Gemeentelijk beleidVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:20:37 - 02:21:00 - 02:24:31 - 02:24:35 - 02:25:18 - 02:25:21 - 02:25:47 - 02:25:49 - 02:26:12 - 02:26:17 - 02:28:55 - 02:28:59 - 02:29:33 - 02:29:35 - 02:29:51 - 02:29:55 - 02:30:07 - 02:30:09 - 02:31:13 - 02:31:19 - 02:31:21 - 02:31:32 - 02:36:10 - 02:36:31 - 02:37:22 - 02:37:59 - 02:38:14 - 02:38:18 - 02:39:12 - 02:39:44 - 02:40:01 - 02:40:23 - 02:40:38 - 02:40:45 - 02:41:15 - 02:41:23 - 02:41:29 - 02:41:31 - 02:41:36
Agendapunt 16. Motie GL over oprichting regionaal energiebedrijf
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht: