21-10-2010 Algemene Raadscommissie
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1. Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 2. Algemeen Spreekrecht (tot 12 uur kan men zich aanmelden voor het spreekrecht)
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.1 Verslag Algemene Raadscommissie van 9 en 14 september 2010
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.2 Toezeggingenlijst bijgewerkt tot en met 28 september 2010
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.4 Mededelingen uit het college
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.5 Rondvraag commissieleden
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:09:48 - 00:09:55 - 00:09:55 - 00:10:11 - 00:10:59 - 00:11:39 - 00:11:45 - 00:11:47 - 00:14:53 - 00:14:58 - 00:15:36 - 00:15:38 - 00:15:47 - 00:15:52 - 00:15:56 - 00:16:27 - 00:16:43 - 00:17:14 - 00:17:17 - 00:17:28 - 00:17:40 - 00:17:49 - 00:17:54 - 00:18:30 - 00:18:38 - 00:18:40 - 00:20:24 - 00:20:28 - 00:20:45 - 00:22:23 - 00:22:29 - 00:22:55 - 00:23:00 - 00:23:34 - 00:23:37 - 00:23:39 - 00:23:47 - 00:23:47
Agendapunt 4. Voorstel betreft het vaststellen van de discussienota Toeristische informatievoorziening Gemeente Bergen 2011-2015
Toeristische Informatievoorziening Bergen: Modernisering met een Digitale Focus
De gemeenteraad van Bergen debatteerde over een voorstel om de toeristische informatievoorziening te moderniseren. Het plan behelst het behoud en de modernisering van de huidige VVV-vestigingen, met een sterke nadruk op digitale en mobiele media. Het doel is om bezoekers beter te informeren en herhalingsbezoeken te stimuleren.
Samenvatting
Het voorstel betreft de toeristische informatievoorziening in de gemeente Bergen voor de periode 2011-2015. De raad wordt gevraagd om in te stemmen met een scenario dat de huidige VVV-vestigingen en agentschappen behoudt en moderniseert, met een focus op digitale en mobiele media. Belangrijke beslispunten zijn onder andere het behoud van de RVVV-vestiging in Egmond tot 2013 met steun van Noordzeewind, de aanpassing van websites en informatieschermen aan moderne IT-eisen, en de oprichting van een ANWB-agentschap in Bergen Centrum. Het voorstel vraagt om investeringen van € 109.000 voor 2011-2013 en € 125.000 voor 2013-2015, deels gedekt door het toerismefonds. Het doel is om de toeristische informatievoorziening te verbeteren, bezoekers beter te informeren en daarmee herhalingsbezoeken te stimuleren. De raad moet beslissen of dit scenario, dat aansluit bij macro-economische en digitale ontwikkelingen, wordt uitgevoerd vanaf 1 januari 2011.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Toeristische informatievoorziening 2011-2015
Titel en Samenvatting:
Het voorstel "Toeristische informatievoorziening 2011-2015" richt zich op het verbeteren en moderniseren van de toeristische informatievoorziening in de gemeente Bergen. Het plan omvat het behoud en de aanpassing van bestaande VVV-vestigingen en agentschappen, de integratie van digitale en mobiele media, en de ontwikkeling van een toeristische plattegrond. Het doel is om de informatievoorziening toegankelijker te maken en aan te sluiten bij moderne technologieën en de behoeften van bezoekers.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is uitgebreid en gedetailleerd, met duidelijke beslispunten en een overzicht van de huidige situatie, ontwikkelingen, en geadviseerde scenario's. Het bevat ook financiële overzichten en mogelijke scenario's, wat bijdraagt aan de volledigheid.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van het voorgestelde scenario en de bijbehorende investeringen. Het is hun taak om te beoordelen of het voorstel aansluit bij de gemeentelijke doelen en budgettaire mogelijkheden.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het voorgestelde scenario en alternatieve scenario's, rekening houdend met budgettaire beperkingen, de behoefte aan persoonlijke interactie, en de wens om in te spelen op digitale ontwikkelingen.
SMART-analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is grotendeels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en tijdlijnen. Er zijn geen grote inconsistenties, maar de afhankelijkheid van externe financiering (Noordzeewind) kan een risico vormen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of ze instemmen met het voorgestelde scenario en de bijbehorende investeringen en begrotingswijzigingen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt participatie van de raad in de vorm van brainstormsessies en discussiemiddagen, maar er is weinig informatie over bredere publieke participatie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, met aandacht voor ecologische ontwikkelingen en de interesse van bezoekers in duurzame opties.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen bedragen €109.000 voor 2011-2013 en €125.000 voor 2013-2015. Een deel van de kosten wordt gedekt door de structurele RVVV-subsidie, met aanvullende financiering uit het toerismefonds.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Toeristische informatievoorziening RVVV Noordzeewind Digitale/mobiele media ANWB-agentschap VVV-agentschap Toeristische plattegrond Subsidie Informatieschermen InternetgebruikVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:23:53 - 00:24:12 - 00:31:53 - 00:31:56 - 00:32:51 - 00:32:56 - 00:33:09 - 00:33:22 - 00:33:31 - 00:34:06 - 00:34:23 - 00:34:54 - 00:35:27 - 00:35:51 - 00:35:56 - 00:36:31 - 00:37:30 - 00:37:33 - 00:37:39 - 00:38:13 - 00:38:21 - 00:38:38 - 00:38:58 - 00:39:03 - 00:39:19 - 00:39:41 - 00:39:57 - 00:40:13 - 00:40:16 - 00:40:27 - 00:40:40 - 00:40:49 - 00:41:00 - 00:41:14 - 00:41:26 - 00:43:47 - 00:43:53 - 00:45:04 - 00:46:01 - 00:46:07 - 00:46:14 - 00:51:07 - 00:51:10 - 00:51:14 - 00:53:11 - 00:53:31 - 00:56:24 - 00:56:26 - 00:56:43 - 00:56:45 - 00:58:42 - 00:58:54 - 00:59:19 - 00:59:22 - 00:59:26 - 00:59:43 - 01:00:04 - 01:00:33 - 01:00:45 - 01:01:05 - 01:01:11 - 01:02:07 - 01:02:10 - 01:02:14 - 01:03:28 - 01:04:16 - 01:05:37 - 01:05:46 - 01:06:32 - 01:07:08 - 01:07:27 - 01:07:36 - 01:07:40 - 01:07:45 - 01:08:02 - 01:08:05 - 01:10:18 - 01:10:21 - 01:14:55 - 01:15:01 - 01:15:03 - 01:15:46 - 01:16:18 - 01:16:29 - 01:16:37 - 01:16:40 - 01:20:03 - 01:20:07 - 01:20:25 - 01:20:28 - 01:24:31 - 01:25:28 - 01:25:33 - 01:25:54 - 01:26:13 - 01:27:07 - 01:27:22 - 01:28:21 - 01:28:36 - 01:29:04 - 01:29:19 - 01:29:39 - 01:30:49 - 01:31:24 - 01:31:30 - 01:31:47 - 01:32:10 - 01:33:16 - 01:33:47 - 01:34:03 - 01:34:42
Agendapunt 5. Voorstel betreft het vaststellen van de wijziging toegangstijden in de horecanota Gastvrij Bergen, juli 2010
Horeca-toegangstijden Bergen: Nieuwe Regels Roepen Vragen Op
De gemeenteraad van Bergen heeft een voorstel besproken om de toegangstijden voor horeca-inrichtingen in de uitgaansgebieden te wijzigen. Het voorstel, ingediend door Sipke Diepbrink, beoogt de toegangstijden op vrijdag- en zaterdagavond te verschuiven naar 02:00 uur, in lijn met regionale normen. Dit moet alcoholtoerisme tegengaan en de handhaving vergemakkelijken.
Samenvatting
Het voorstel, opgesteld door Sipke Diepbrink, betreft de aanpassing van toegangstijden voor horeca-inrichtingen in de uitgaansgebieden van de gemeente Bergen. Het voorstel is om de toegangstijden voor horeca-inrichtingen in de categorieën H2 en H3 op vrijdag- en zaterdagavond vast te stellen op 02:00 uur. Dit sluit aan bij de regionale toegangstijden en helpt om alcoholtoerisme en de bijbehorende problemen te voorkomen. De huidige toegangstijd van 01:00 uur creëert onduidelijkheid voor toezicht en handhaving en wijkt af van de regionale norm. De wijziging is besproken met de algemene raadscommissie en dient te worden opgenomen in de beleidsnota Gastvrij Bergen en de APV. Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan deze wijziging. Het doel is om regionale aansluiting te verkrijgen en de handhaving te vereenvoudigen.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Aanpassing toegangstijden horeca
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanpassing toegangstijden horeca". Het voorstel beoogt de toegangstijden voor horeca-inrichtingen in de categorieën H2 en H3 binnen de uitgaansgebieden van de gemeente Bergen op vrijdag- en zaterdagavond vast te stellen op 02:00 uur. Dit is bedoeld om aan te sluiten bij de regionale toegangstijden en om problemen zoals alcoholtoerisme en handhavingsuitdagingen te verminderen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een duidelijke achtergrond, beschrijft de huidige situatie, de problemen die voortvloeien uit de huidige toegangstijden, en de voorgestelde oplossing. Echter, het voorstel kan baat hebben bij meer gedetailleerde informatie over de impact op de lokale gemeenschap en eventuele feedback van belanghebbenden.
Rol van de raad:
De raad heeft een kaderstellende rol bij dit voorstel. Het is aan de raad om te beslissen of de toegangstijden worden aangepast, zoals voorgesteld, om regionale consistentie te bereiken en handhavingsproblemen te verminderen.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het handhaven van de huidige toegangstijden of het aanpassen ervan om regionale consistentie te bereiken. Dit omvat het afwegen van de belangen van de horeca, de lokale gemeenschap, en de handhavingsinstanties.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en realistische elementen. Er zijn geen duidelijke indicatoren voor succes of evaluatiemomenten opgenomen. Er zijn geen directe inconsequenties, maar de effectiviteit van de maatregel is niet volledig onderbouwd.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen of de toegangstijden voor horeca-inrichtingen in de uitgaansgebieden worden aangepast naar 02:00 uur op vrijdag- en zaterdagavond.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of belanghebbenden in het besluitvormingsproces. Dit kan een gemiste kans zijn om draagvlak te creëren.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen expliciet onderwerp in dit voorstel. De focus ligt voornamelijk op handhaving en regionale consistentie.
Financiële gevolgen:
Het voorstel heeft geen financiële gevolgen, zoals aangegeven. Er zijn geen kosten verbonden aan het aanpassen van de toegangstijden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Toegangstijden Horeca Uitgaansgebieden Verruimde sluitingstijden Handhaving Alcoholtoerisme Beleidsnota Gastvrij Bergen Algemene Raadscommissie APV (Algemene Plaatselijke Verordening) ToezichtVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
01:46:39 - 01:47:28 - 01:47:41 - 01:50:51 - 01:50:54 - 01:52:10 - 01:52:37 - 01:53:15 - 01:53:52 - 01:54:02 - 01:54:23 - 01:54:27 - 01:54:31 - 01:54:36 - 01:56:44 - 01:56:50 - 01:58:39 - 01:58:58 - 01:59:17 - 01:59:19 - 01:59:24 - 01:59:45 - 01:59:55 - 02:00:03 - 02:00:17 - 02:00:20 - 02:00:57 - 02:01:00 - 02:01:12 - 02:01:15
Agendapunt 6. Voorstel betreft in te stemmen met het omzetten van de lening aan Museum Kranenburgh in een schenking (wordt nagezonden)
Museum Kranenburgh: Van Lening naar Schenking om Toekomst te Waarborgen
De gemeenteraad debatteerde over het voorstel om een lening van €50.000 aan Museum Kranenburgh om te zetten in een schenking. Deze lening, verstrekt in 2006 om een faillissement te voorkomen, kan door het museum niet worden afgelost. Het omzetten in een schenking zou de weg vrijmaken voor de overgang naar Nieuw Kranenburg.
Samenvatting
Het voorstel aan de raad betreft het omzetten van een lening van €50.000 aan Museum Kranenburgh in een schenking. Deze lening werd in 2006 verstrekt om een exploitatietekort te dekken en een faillissement te voorkomen. Museum Kranenburgh heeft aan alle voorwaarden voldaan, behalve de aflossing, waarvoor uitstel is verleend. Het museum heeft echter geen middelen om de lening af te lossen. Het college stelt voor de lening om te zetten in een schenking, gedekt door een uitname uit de Algemene Reserve, zodat Museum Kranenburgh kan overgaan in Nieuw Kranenburg. Dit voorstel wordt nu aan de raad voorgelegd omdat de financiële situatie van het museum is verbeterd, maar het nog steeds niet in staat is de lening af te lossen. Het omzetten van de lening in een schenking voorkomt dat het museum met een oninbare schuld blijft zitten, wat de overgang naar Nieuw Kranenburg zou belemmeren.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel:
Titel en Samenvatting:
Titel: Overweging lening Museum Kranenburgh
Het voorstel betreft het omzetten van een lening van €50.000 aan Museum Kranenburgh in een schenking. De lening werd oorspronkelijk verstrekt om een exploitatietekort te dekken en een faillissement te voorkomen. Het museum heeft aan alle voorwaarden voldaan, behalve de aflossing, waarvoor uitstel is verleend. Het voorstel beoogt de lening om te zetten in een schenking, gedekt door de Algemene Reserve, zodat het museum kan overgaan in Nieuw Kranenburg. De schenking wordt lager als er bij liquidatie nog vermogen is.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een gedetailleerde achtergrond, inclusief de financiële situatie van het museum en de redenen voor de lening. Het bevat echter weinig informatie over alternatieve oplossingen of de lange termijn impact van de schenking.
Rol van de raad:
De raad moet beslissen over het omzetten van de lening in een schenking. Dit is een raadsbevoegdheid, waarbij de raad ook de bijbehorende begrotingswijziging moet vaststellen.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het omzetten van de lening in een schenking of het handhaven van de lening, wat mogelijk de continuïteit van het museum in gevaar brengt.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en een duidelijke evaluatie van de impact. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële dekking is beperkt tot de Algemene Reserve.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten of de lening wordt omgezet in een schenking en of de bijbehorende begrotingswijziging wordt goedgekeurd.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van belanghebbenden buiten het museum en de raad.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar de continuïteit van het museum kan als een duurzaamheidskwestie worden gezien.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn een eenmalige uitgave van €50.000, gedekt door de Algemene Reserve. Er is geen ruimte binnen de huidige budgetten voor kunst en cultuur, en het bedrag kan niet worden opgenomen in de exploitatiekosten van Nieuw Kranenburg.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Lening Schenking Museum Kranenburgh Nieuw Kranenburg Algemene Reserve Exploitatietekort Financiële verplichtingen Liquidatie Exploitatiesubsidie BedrijfsvoeringVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:01:41 - 02:01:57 - 02:01:57 - 02:05:49 - 02:05:53 - 02:06:10 - 02:06:15 - 02:06:32 - 02:06:49 - 02:08:37 - 02:08:39 - 02:09:19 - 02:09:27 - 02:09:30 - 02:13:35 - 02:13:38 - 02:13:46 - 02:15:25 - 02:15:27 - 02:15:53 - 02:15:57 - 02:18:16 - 02:18:19 - 02:18:56 - 02:18:59 - 02:19:20 - 02:19:22 - 02:21:06 - 02:22:49 - 02:25:10 - 02:25:23 - 02:25:27 - 02:25:30 - 02:26:29 - 02:26:40 - 02:26:48 - 02:26:51 - 02:27:00 - 02:27:08 - 02:27:12 - 02:28:37 - 02:28:43 - 02:29:14
Onbekende spreker -
Agendapunt 7. Voorstel betreft het vaststellen van de derde wijziging van de Algemene Plaatselijke Verordening 2009
Gemeente Bergen verlengt toegangstijd horeca: "Gastvrijheid staat voorop"
De gemeenteraad van Bergen heeft ingestemd met een wijziging van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) uit 2009. De toegangstijd voor horeca in uitgaansgebieden wordt verlengd van 01.00 uur naar 02.00 uur. Deze aanpassing moet zorgen voor een betere afstemming met omliggende gemeenten en eenvoudiger handhaving.
Samenvatting
Het voorstel betreft de vaststelling van de derde wijziging van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Bergen 2009. Deze wijziging is nodig om de toegangstijd voor horeca in uitgaansgebieden te veranderen van 01.00 uur naar 02.00 uur, in lijn met het voorstel tot wijziging van de horecanota "Gastvrij Bergen". Dit moet ongewenste effecten zoals complexe handhaving en afwijkende toelatingstijden ten opzichte van omliggende gemeenten voorkomen. Daarnaast corrigeert de wijziging een fout in artikel 2:25 over de termijnen voor evenementenaanvragen. De wijziging heeft geen financiële gevolgen en wordt na goedkeuring bekendgemaakt via de gemeentekrant en online.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Derde wijziging APV gemeente Bergen 2009". Het voorstel betreft de aanpassing van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente Bergen. De belangrijkste wijziging is het aanpassen van de toegangstijd voor horeca in uitgaansgebieden van 01.00 uur naar 02.00 uur, om in lijn te zijn met omliggende gemeenten en om toezicht en handhaving te vereenvoudigen. Daarnaast wordt een correctie doorgevoerd in artikel 2:25 betreffende de termijnen voor evenementenaanvragen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het zowel de reden voor de wijziging als de specifieke artikelen die worden aangepast, duidelijk beschrijft. Het bevat ook een correctie van een eerdere fout in de APV.
Rol van de Raad:
De raad heeft de rol om het voorstel te beoordelen en goed te keuren. Het is aan de raad om de wijzigingen in de APV vast te stellen.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of zij akkoord gaat met de voorgestelde wijziging van de toegangstijd en de correctie van de evenementenaanvraagtermijnen. Dit kan invloed hebben op de lokale horeca en de handhaving.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de wijzigingen die worden voorgesteld. Het is tijdgebonden, aangezien het na goedkeuring direct wordt doorgevoerd. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de derde wijziging van de APV vast te stellen, waarmee de toegangstijd voor horeca wordt aangepast en de correctie in artikel 2:25 wordt doorgevoerd.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of belanghebbenden in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet als een relevant onderwerp genoemd in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan dit besluit, zoals aangegeven in het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Toegangstijd horeca Horecanota "Gastvrij Bergen" Uitgaansgebieden Toezicht en handhaving Evenementenaanvraag Artikel 2:25 Artikel 2:29 Omliggende gemeenten HandhavingsregimeVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 7.1 Voorstel tot aanpassing meerjaren investeringsplanning civiele werken (doorgeschoven algemene raadscommissie van 14 oktober 2010)
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie:
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanpassing van de meerjaren investeringsplanning civiele werken". Het voorstel richt zich op het aanpassen van de meerjaren investeringsplanning voor civiele werken om onderuitputting van investeringskredieten te beperken en onderhoudsachterstanden te voorkomen. Het stelt voor om de uitvoeringsplanning te baseren op technische prioriteiten en binnen de beschikbare personele capaciteit te blijven. Daarnaast wordt voorgesteld om subsidies pas te begroten na ontvangst van een beschikking en om investeringskredieten eerder beschikbaar te stellen voor de voorbereiding van projecten.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is gedetailleerd en behandelt verschillende aspecten van de investeringsplanning, inclusief technische prioriteiten, personele capaciteit, en financiële implicaties. Het biedt een uitgebreide analyse van de huidige problemen en stelt concrete maatregelen voor om deze aan te pakken.
Rol van de raad:
De raad heeft een kaderstellende rol en moet beslissen over de voorgestelde aanpassingen in de investeringsplanning. De raad moet ook goedkeuring geven aan de bijbehorende begrotingswijziging.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de prioritering van technische projecten, de timing van investeringskredieten, en het al dan niet begroten van subsidies zonder beschikking. Deze keuzes hebben invloed op de financiële stabiliteit en de staat van de infrastructuur.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, maar de haalbaarheid hangt af van personele capaciteit en subsidieverkrijging. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afhankelijkheid van subsidies kan een risico vormen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de voorgestelde aanpassingen in de investeringsplanning en de begrotingswijziging goed te keuren.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat wijkverenigingen en omwonenden invloed hebben op de inrichting en uitvoering, maar niet op de planning. Er is sprake van inspraak bij de voorbereiding van projecten.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt impliciet behandeld door de focus op het voorkomen van kapitaalvernietiging en het verbeteren van de infrastructuur, maar het is geen expliciet thema in het voorstel.
Financiële gevolgen:
Het voorstel heeft financiële gevolgen door verschuivingen in kapitaallasten en het niet langer begroten van onzekere subsidies. De financiële risico's worden verkleind door de voorgestelde maatregelen. De dekking wordt deels gevonden door efficiëntere planning en het vermijden van onbetrouwbare subsidie-inkomsten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Meerjareninvesteringsplanning Civiele werken Onderhoudsachterstand Investeringskredieten Beheerplan Wegen Personele capaciteit Begrotingswijziging Subsidie Technische prioriteiten WegbeheerVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 8. Voorstel betreft het vaststellen van de Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens 2010
Gemeenteraad Stemt in met Herziening Nota Reserves en Voorzieningen
De gemeenteraad heeft ingestemd met de herziening van de "Nota Reserves en Voorzieningen 2008", een cruciaal document dat de financiële koers voor de komende jaren bepaalt. De nota, die een update is van de versie uit 2004, werd zonder veel discussie aangenomen.
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel aan de gemeenteraad om de "Nota Reserves en Voorzieningen 2008" vast te stellen. Deze nota is een herziening van de vorige versie uit 2004, op verzoek van de raad na de jaarrekening van 2007. De nota is gebaseerd op regelgeving uit de BBV, de Gemeentewet en gemeentelijke verordeningen. Als de raad instemt, wordt een geactualiseerde stand van reserves en voorzieningen vastgesteld, met financiële gevolgen die in de meerjarenbegroting zijn verwerkt. In 2009 wordt € 597.000 extra aan de algemene reserve toegevoegd. Het besluit is belangrijk voor het vaststellen van financiële uitgangspunten voor de komende vier jaar. Bijlagen bij het voorstel bevatten de nota zelf en de bijbehorende begrotingswijziging.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2010
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2010". Het voorstel betreft de actualisatie van de gemeentelijke basisadministratie (GBA) naar aanleiding van de modernisering tot een basisregistratie voor persoonsgegevens. Vanaf 1 januari 2010 zijn overheidsorganisaties verplicht de GBA te gebruiken voor gegevensverwerking. Het voorstel introduceert een verplichte terugmelding bij twijfel over gegevens, wat de kwaliteit van de GBA verbetert. De verordening is aangepast aan de nieuwe organisatiestructuur, waarbij het college de bevoegdheid krijgt om bijlagen bij te werken, wat het besluitvormingstraject verkort.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig in de zin dat het de noodzaak, de wijzigingen en de gevolgen van de verordening duidelijk uiteenzet. Het biedt een uitgebreide toelichting op de achtergrond en de reden voor de actualisatie.
Rol van de raad:
De raad heeft de rol om de verordening vast te stellen, waarmee de gemeente voldoet aan de wettelijke eisen. Daarnaast verleent de raad het college de bevoegdheid om bijlagen bij te werken, wat de efficiëntie van het besluitvormingsproces verhoogt.
Politieke keuzes:
De belangrijkste politieke keuze betreft het verlenen van de bevoegdheid aan het college om bijlagen zelfstandig bij te werken. Dit vraagt om vertrouwen in het college en een afweging tussen efficiëntie en controle.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, aangezien het duidelijk de wijzigingen en de implementatiedatum beschrijft. Er zijn geen duidelijke inconsequenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten de verordening vast te stellen en het college de bevoegdheid te geven om bijlagen bij te werken.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden in het proces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het zich richt op administratieve en juridische aspecten van gegevensbeheer.
Financiële gevolgen:
Het voorstel heeft geen financiële gevolgen, wat expliciet wordt vermeld. Er is geen noodzaak voor dekking van kosten.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 2010 Basisregistratie persoonsgegevens Wet bescherming persoonsgegevens Terugmelding Autorisatie Reorganisatie Collegebevoegdheid Wet GBA Kwaliteitsimpuls Gemeentelijke basisadministratie (GBA)Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 9. Voorstel betreft het vaststellen van de Verordening Wet Inburgering 2010
Nieuwe Inburgeringsverordening Bergen: Een Stap Vooruit of Terug in de Tijd?
De gemeenteraad van Bergen debatteerde over een nieuwe inburgeringsverordening die de verouderde regels uit 2007 moet vervangen. De verordening is noodzakelijk vanwege wetswijzigingen en moet met terugwerkende kracht vanaf 2010 worden ingevoerd. Het doel is om inburgeraars beter te ondersteunen en participatie te bevorderen.
Samenvatting
De gemeenteraad van Bergen wordt gevraagd om een nieuwe verordening inburgering vast te stellen, die de verordening uit 2007 vervangt. Dit is noodzakelijk vanwege diverse wetswijzigingen sinds 2007. De nieuwe verordening regelt onder andere de informatieverstrekking aan inburgeraars, het aanbieden van inburgeringsvoorzieningen en het vaststellen van bestuurlijke boetes. De verordening biedt de gemeente de mogelijkheid om inburgeringsvoorzieningen aan te bieden aan zowel verplichte als vrijwillige inburgeraars, en om persoonlijke inburgeringsbudgetten toe te kennen. De verordening moet met terugwerkende kracht vanaf 1 november 2010 worden ingevoerd. Het participatiebudget, dat ook middelen voor inburgering omvat, is geoormerkt en moet bij niet-gebruik worden terugbetaald aan het Rijk. De raad wordt geadviseerd om de verordening vast te stellen om te voldoen aan de wet en om participatie van alle inburgeraars te bevorderen.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Vaststellen verordening inburgering". Het voorstel betreft de actualisatie van de verordening inburgering naar aanleiding van wetswijzigingen sinds 2007. De gemeente moet regels stellen over informatieverstrekking, inburgeringsvoorzieningen en bestuurlijke boetes. De verordening van 2007 wordt ingetrokken en vervangen door een nieuwe versie die voldoet aan de huidige wetgeving. Het voorstel benadrukt dat toekomstige wetswijzigingen verdere aanpassingen noodzakelijk kunnen maken. De verordening biedt de gemeente de mogelijkheid om inburgeringsvoorzieningen aan te bieden aan zowel verplichte als vrijwillige inburgeraars, met een focus op participatie en integratie in de samenleving.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, aangezien het de noodzaak van de verordening, de gevolgen van wetswijzigingen en de financiële implicaties behandelt. Het biedt ook inzicht in de doelgroep en de mogelijkheden voor vrijwillige inburgeraars.
Rol van de Raad:
De raad moet de nieuwe verordening vaststellen en de oude intrekken. Dit is een formele goedkeuring die nodig is om de verordening juridisch bindend te maken.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of vrijwillige inburgeraars in aanmerking komen voor voorzieningen, ondanks mogelijke bezuinigingen. Dit heeft invloed op de inclusiviteit en participatie van verschillende groepen in de samenleving.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare doelen en concrete resultaten. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de noodzaak voor toekomstige aanpassingen kan als een zwakte worden gezien.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten de nieuwe verordening vast te stellen en de oude in te trekken, rekening houdend met de implicaties voor vrijwillige inburgeraars.
Participatie:
Het voorstel benadrukt participatie door inburgeraars te ondersteunen bij integratie in de samenleving, maar biedt geen gedetailleerd participatieplan.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt genoemd in termen van "duurzame participatie", maar er is geen expliciete focus op ecologische duurzaamheid.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel beschrijft de financiële middelen binnen het participatiebudget en de noodzaak om deze effectief te gebruiken. Er zijn geen externe subsidies, en het budget is afhankelijk van de T-2 systematiek. De financiële dekking lijkt voldoende, maar er is een risico van budgetbeperkingen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Inburgering Verordening Wet inburgering Inburgeringsvoorzieningen Wetswijzigingen Participatiebudget Inburgeraars Taalkennisvoorziening Educatie Vrijwillige inburgeraarsVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 10. Voorstel betreft kennis te nemen van de zienswijze visiebegroting 2011 en de meerjarenraming 2012-2016 van de Gemeenschappelijke Regeling Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland
Gemeenteraad Debatteert over Positieve Begroting Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland
De gemeenteraad heeft het voorstel besproken om in te stemmen met de zienswijze op de visiebegroting 2011 en de meerjarenramingen 2012-2016 van het Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland (WNK). De begroting toont een positief resultaat van € 357.000, en de raad wordt gevraagd de kaders voor de uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorziening (WSW) vast te leggen.
Samenvatting
Het voorstel aan de gemeenteraad betreft de goedkeuring van de zienswijze op de visiebegroting 2011 en de meerjarenramingen 2012-2016 van de Gemeenschappelijke Regeling Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland (WNK). De begroting voor 2011 toont een positief resultaat van € 357.000, en er wordt verwacht dat dit positieve resultaat, zij het afnemend, doorloopt tot 2016. De raad wordt gevraagd in te stemmen met de zienswijze, waarmee de kaders voor de uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorziening (WSW) voor het komende jaar worden vastgelegd. Het voorstel benadrukt de noodzaak van een integrale uitvoering van sociale werkvoorzieningen, mede mogelijk gemaakt door het participatiebudget. Er zijn specifieke beleidsdoelen geformuleerd, zoals het bevorderen van doorstroom naar reguliere banen en het leveren van individueel maatwerk. Het college zal toezien op de uitvoering van deze doelen en rapporteren over de voortgang. Er zijn geen extra kosten verbonden aan de goedkeuring van deze zienswijze, en de gemeentelijke bijdrage zal vanaf 2013 worden verlaagd. Het voorstel is regionaal afgestemd en eventuele zienswijzen zullen in het Algemeen Bestuur van WNK worden besproken.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Zienswijze visiebegroting 2011 en de meerjarenraming 2012-2016 van de Gemeenschappelijke Regeling Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland". Het doel is om de gemeenteraad in te laten stemmen met de zienswijze op de begroting en meerjarenramingen van het Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland (WNK). De begroting voor 2011 toont een positief resultaat, voornamelijk door het programma arbeidsmarkttoeleiding. Het voorstel benadrukt de noodzaak van gemeentelijke sturing en participatie in sociale werkvoorzieningen, met als doel de integratie van burgers in de arbeidsmarkt te bevorderen. Het voorstel vraagt de raad om goedkeuring voor de vastgestelde kaders en beleidsdoelen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke financiële ramingen en beleidsdoelen. Echter, het zou baat hebben bij meer gedetailleerde SMART-doelstellingen en een uitgebreidere toelichting op de uitvoering van de beleidsdoelen.
Rol van de raad:
De raad moet instemmen met de zienswijze op de begroting en meerjarenramingen, en daarmee de kaders voor de uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorziening vaststellen. De raad heeft een toezichthoudende rol en moet ervoor zorgen dat de beleidsdoelen worden gerealiseerd.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van de zienswijze en de vastgestelde kaders. Er moet ook worden overwogen hoe de gemeentelijke bijdrage kan worden verminderd en hoe de wachtlijsten voor sociale werkvoorzieningen kunnen worden verkort.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel bevat enkele SMART-elementen, zoals specifieke financiële doelen en tijdsgebonden resultaten. Echter, de doelstellingen kunnen specifieker en meetbaarder worden geformuleerd. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar er is ruimte voor verbetering in de specificiteit van de doelen.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om al dan niet in te stemmen met de zienswijze op de visiebegroting en meerjarenramingen van het WNK.
Participatie:
Het voorstel benadrukt participatie als een belangrijk doel, met de nadruk op het integreren van burgers in de arbeidsmarkt. Er wordt echter weinig concreet gezegd over hoe participatie van belanghebbenden wordt vormgegeven.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële gevolgen:
Het voorstel geeft aan dat er geen extra kosten zijn verbonden aan de goedkeuring van de zienswijze. De gemeentelijke bijdrage is opgenomen in de gemeenschappelijke regeling, en er zijn geen externe subsidiebronnen beschikbaar. De financiële planning is gericht op het bereiken van een weerstandsvermogen van €3.000.000 in 2014.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Visiebegroting 2011 Meerjarenraming 2012-2016 Werkvoorzieningschap Noord-Kennemerland Sociale werkvoorziening (SW) Participatiebudget Arbeidsmarkttoeleiding Loondispensatie WNK Bedrijven Commissie Herbezinning Wet sociale werkvoorziening Gemeenschappelijke RegelingVerfijning van de zoekopdracht: