08-03-2012 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt Algemene bijlagen
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 1. Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 2. Vaststellen van de agenda
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.1 Verslaglegging (notulen) raad van 2 februari 2012
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.2 Lijst bestuurlijke toezeggingen bijgewerkt tot en met 20 februari 2012
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 3.3 Verzamellijst ingekomen stukken week 5 tot en met week 9
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 4. 03-011:Voorstel betreft kennis te nemen van de beleidsregels handhaving permanente bewoning recreatiewoningen, het beschikbaar stellen van € 120.560,- uit de reserve permanente bewoning recreatiewoningen en de begrotingswijziging vast te stellen
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel voor de gemeenteraad van Bergen, opgesteld door Esther Quaedflieg, met betrekking tot de handhaving van permanente bewoning en illegale bouw van recreatiewoningen. Het voorstel vraagt de raad om kennis te nemen van de vastgestelde beleidsregels en om financiële middelen vrij te maken voor de uitvoering van het handhavingsproject. Het doel is om de permanente bewoning van recreatiewoningen te beëindigen en illegale bouwwerken te verwijderen. Het project start met een pilot in 2012 en zal naar verwachting 5 tot 10 jaar duren. De raad wordt gevraagd om de reserves van het gedoogbeschikkingenproject open te stellen voor deze pilot. Het niet handhaven zou leiden tot rechtsongelijkheid en ruimtelijke problemen. Het voorstel benadrukt dat handhaving in lijn is met eerder vastgesteld beleid en dat het Rijk een duidelijk beleid verwacht. De kosten voor het project worden gedekt door de reserve permanente bewoning recreatiewoningen, en de verwachte kosten per dossier zijn ongeveer € 12.000, met een verwachte opbrengst van € 775 per dossier. Het project zal geëvalueerd worden na het pilotjaar om te bepalen hoe verder te gaan.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Project permanente bewoning en illegale bouw van recreatiewoningen". Het doel is om de permanente bewoning van recreatiewoningen te beëindigen en illegale bouw aan te pakken. Bewoners die voor bepaalde data zijn begonnen met permanente bewoning, kunnen onder voorwaarden doorgaan. Het voorstel omvat handhaving tegen illegale bewoning en bouw, met een pilot in 2012. De kosten worden gedekt door een reserve, en de raad moet een begrotingswijziging vaststellen.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een gedetailleerde uitleg van de achtergrond, de noodzaak van handhaving, en de financiële implicaties. Echter, er is enige onzekerheid over de toekomstige kosten na de pilot.
Rol van de raad:
De raad moet kennisnemen van de beleidsregels, de financiële middelen beschikbaar stellen, en de bijbehorende begrotingswijziging vaststellen.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of ze de voorgestelde handhaving en de financiële dekking ervan steunen. Dit omvat het afwegen van rechtsgelijkheid en ruimtelijke ordening tegen de kosten en mogelijke sociale impact.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van doelen en budget. Echter, de tijdlijn is onzeker na de pilot, wat de haalbaarheid en tijdsgebondenheid beïnvloedt. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de toekomstige kosten zijn onduidelijk.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de beleidsregels te accepteren, de financiële middelen vrij te maken, en de begrotingswijziging goed te keuren.
Participatie:
Het participatieniveau is laag; betrokkenen worden alleen geïnformeerd zonder invloed op de besluitvorming.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant in termen van ruimtelijke ordening en behoud van recreatiegebieden, maar het wordt niet expliciet genoemd als een kernonderwerp.
Financiële gevolgen:
De kosten voor het project worden gedekt door een reserve van € 120.560. De kosten per dossier zijn geschat op € 12.085, met verwachte opbrengsten van € 775 per dossier. Er zijn geen externe subsidies beschikbaar, en de kosten na 2012 zijn nog onzeker.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Permanente bewoning Recreatiewoningen Illegale bouw Handhaving Beleidsregels Gedoogbeschikking Omgevingsvergunning Ruimtelijke ordening Overgangsrecht PlanschadeVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 5. 03-012: Voorstel betreft het vaststellen van de herziening van de Bouwverordening gemeente Bergen 2012
Bergen Stemt in met Nieuwe Bouwverordening: "Een Noodzakelijke Stap Vooruit"
De gemeenteraad van Bergen heeft zonder verdere discussie ingestemd met de vaststelling van de geactualiseerde "bouwverordening gemeente Bergen 2012". Deze verordening is aangepast om te voldoen aan het nieuwe Bouwbesluit 2012 en de Woningwet, en om beter samen te werken met de adviescommissie voor ruimtelijke kwaliteit WZNH.
Samenvatting
De gemeenteraad van Bergen wordt gevraagd om de "bouwverordening gemeente Bergen 2012" vast te stellen. Deze verordening is geactualiseerd om te voldoen aan het Bouwbesluit 2012 en de Woningwet, en om te integreren met de werkwijze van de adviescommissie voor ruimtelijke kwaliteit WZNH. De nieuwe verordening behoudt artikel 352 uit de oude versie en omvat bijlagen en toelichtingen. Het vaststellen van de bouwverordening is een raadsbevoegdheid en is noodzakelijk vanwege de inwerkingtreding van het Bouwbesluit 2012 op 1 april 2012. De verordening zal digitaal beschikbaar zijn en heeft financiële implicaties, waaronder een verwachte daling in legesopbrengsten. Het voorstel is wettelijk verplicht en sluit aan bij landelijke regelgeving.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Vaststellen “bouwverordening gemeente Bergen 2012” met behoud van artikel 352 uit de oude bouwverordening en met inbegrip van bijlagen en toelichting.
Samenvatting: Het voorstel betreft de actualisering van de bouwverordening van de gemeente Bergen om deze in lijn te brengen met het Bouwbesluit 2012 en de Woningwet. De actualisering is gebaseerd op de 14e wijziging van de VNG Modelbouwverordening en het nieuwe Reglement van Orde voor de adviescommissie WZNH. De nieuwe bouwverordening behoudt artikel 352 uit de oude verordening en bevat bijlagen en toelichtingen. Het doel is om een adequaat beleidsniveau te handhaven en te voldoen aan de eisen van de Inspectie Leefomgeving en Transport.
Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel is volledig in de zin dat het alle noodzakelijke elementen bevat om de bouwverordening te actualiseren en in lijn te brengen met de nationale regelgeving. Het bevat bijlagen en toelichtingen die de wijzigingen verduidelijken.
Rol van de Raad
De raad heeft de bevoegdheid om de bouwverordening vast te stellen. Dit is een wettelijke verplichting op basis van de Woningwet.
Politieke Keuzes
Er zijn weinig politieke keuzes te maken, aangezien het vaststellen van de bouwverordening een wettelijke verplichting is. De raad moet echter beslissen over het behoud van artikel 352 en de financiële implicaties van de lagere legesopbrengsten.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, aangezien het inwerking moet treden op 1 april 2012. Het is meetbaar in termen van de aanpassing aan de nationale regelgeving. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om de geactualiseerde bouwverordening vast te stellen, inclusief het behoud van artikel 352 en de bijlagen en toelichtingen.
Participatie
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden in het proces van actualisering van de bouwverordening.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen
Het voorstel heeft directe financiële gevolgen in de vorm van een verwachte lagere legesopbrengst van circa € 9000,- voor 2012. Deze derving wordt meegenomen in de bijstelling van het budget legesinkomsten in de voorjaarsnota.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bouwverordening Bouwbesluit 2012 Woningwet Modelbouwverordening VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) Ruimtelijke kwaliteit Inspectie Leefomgeving en Transport Legesopbrengst Welstandszorg Noord-Holland (WZNH) Reglement van OrdeVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 6. 03-014:Voorstel betreft het afwijzen van het verzoek tot partiële herziening van het Bestemmingsplan Bergen Dorpskern Zuid voor het perceel Vincent van Goghweg 4
Raad Bergen wijst verzoek recreatiewoning af: "Geen ruimte voor uitzonderingen"
De gemeenteraad van Bergen heeft unaniem besloten om een verzoek tot wijziging van het bestemmingsplan voor een woning aan de Vincent van Goghweg 4 af te wijzen. Het verzoek betrof de uitbreiding van de woning tot recreatiewoning, maar dit stuit op weerstand vanwege strijdigheid met het huidige planologische beleid.
Samenvatting
Het voorstel betreft het afwijzen van een verzoek om het bestemmingsplan ‘Bergen Dorpskern Zuid’ te wijzigen, zodat de uitbreiding van een woning op Vincent van Goghweg 4 te Bergen als recreatiewoning kan worden bestemd. De raad is bevoegd om bestemmingsplannen vast te stellen en kan besluiten om een bestemmingsplanprocedure niet op te starten. Het verzoek is afgewezen omdat het gebruik van de uitbreiding als recreatiewoning in strijd is met het huidige planologische beleid, dat geen nieuwe recreatiewoningen op particuliere erven toestaat. Er is geen sprake van een historisch gegroeide situatie of bestaande planologische mogelijkheid die het gebruik zou legaliseren. De raad heeft in 2007 een planologische visie vastgesteld die uitbreiding van recreatiewoningen binnen de bebouwde kom ongewenst acht. Er zijn geen bijzondere omstandigheden die afwijken van het beleid rechtvaardigen. Het besluit om het verzoek af te wijzen heeft geen financiële gevolgen en de verzoeker kan bezwaar maken tegen het besluit.
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Afwijzen verzoek om wijziging van het bestemmingsplan ‘Bergen Dorpskern Zuid’, waarbij de uitbreiding van de woning op het perceel Vincent van Goghweg 4 te Bergen wordt bestemd als recreatiewoning." Het voorstel betreft het afwijzen van een verzoek om het bestemmingsplan te wijzigen om de uitbreiding van een woning als recreatiewoning te legaliseren. De eigenaar, de heer Blankestijn, heeft dit verzoek ingediend nadat hij in strijd met het bestemmingsplan de uitbreiding als recreatiewoning gebruikte. De raad wordt geadviseerd het verzoek af te wijzen, omdat het niet in lijn is met het bestaande beleid dat nieuwe recreatiewoningen op particuliere erven niet toestaat.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is volledig en gedetailleerd. Het bevat een uitgebreide voorgeschiedenis, juridische kaders, en een duidelijke uitleg van het beleid en de redenen voor afwijzing.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen over het al dan niet afwijzen van het verzoek tot wijziging van het bestemmingsplan. De raad heeft de bevoegdheid om bestemmingsplannen vast te stellen en te wijzigen.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen tussen het handhaven van het huidige beleid dat geen nieuwe recreatiewoningen toestaat of het aanpassen van dit beleid om het verzoek te honoreren.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek, meetbaar, en tijdgebonden, maar niet volledig SMART omdat het niet aangeeft hoe de uitvoering van het besluit wordt geëvalueerd. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten het verzoek om wijziging van het bestemmingsplan af te wijzen.
Participatie:
Er is geen sprake van burgerparticipatie in dit voorstel, aangezien het een individuele zaak betreft.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet direct een relevant onderwerp in dit voorstel, aangezien het voornamelijk gaat om de naleving van ruimtelijke ordeningsbeleid.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen financiële gevolgen verbonden aan het afwijzen van het verzoek. Het voorstel vermeldt dat er geen middelen mee gemoeid zijn.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplan Recreatiewoning Vincent van Goghweg 4 Wro (Wet ruimtelijke ordening) Handhaving Dwangsom Planologische visie Ruimtelijke ordening Recreatieve verhuur Atelier/slaapkamerVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 7. 03-014:Voorstel betreft het beleid terugbouwen bijgebouwen aan te passen door een afwijkingsbevoegdheid in bestemmingsplannen op te nemen
Nieuwe regels voor bijgebouwen: minder vierkante meters, meer ruimte voor verbetering
De gemeenteraad debatteerde deze week over een voorstel dat het beleid voor het terugbouwen van bijgebouwen op woonpercelen drastisch moet veranderen. Het doel: meer ruimte voor ruimtelijke verbetering en minder onnodige bebouwing.
Samenvatting
Het voorstel betreft het aanpassen van het beleid voor het terugbouwen van bijgebouwen na de sloop van bestaande bijgebouwen op percelen met een woonbestemming. Het huidige beleid, dat toestaat om maximaal 150 m² terug te bouwen, blijkt niet effectief, omdat eigenaren vaak kiezen voor behoud van de bestaande bebouwing. Het nieuwe voorstel introduceert een afwijkingsbevoegdheid in de bestemmingsplannen, waarmee het college medewerking kan verlenen aan bouwplannen die maximaal 50% van de gesloopte vierkante meters terugbouwen, mits dit een ruimtelijke verbetering oplevert en er geen gemeentelijke bezwaren zijn. De terug te bouwen bijgebouwen moeten ten dienste staan van de woonbestemming. Dit beleid wordt opgenomen in nieuwe bestemmingsplannen en waar nodig via een planologische procedure ingevoerd. De raad wordt gevraagd dit gewijzigde beleid goed te keuren, wat invloed heeft op inwoners, bedrijven en andere belanghebbenden. Het besluit wordt gecommuniceerd via de gemeentekrant en de website.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Titel: Aanpassen beleid terugbouwen bijgebouwen na sloop bestaande bijgebouwen
Samenvatting: Het voorstel beoogt het beleid voor het terugbouwen van bijgebouwen na sloop te wijzigen door een afwijkingsbevoegdheid in bestemmingsplannen op te nemen. Deze bevoegdheid stelt het college in staat om medewerking te verlenen aan bouwplannen waarbij maximaal 50% van de gesloopte vierkante meters mag worden teruggebouwd. Dit moet leiden tot ruimtelijke verbeteringen en het saneren van in onbruik geraakte bijgebouwen. Het voorstel is een reactie op de beperkte effectiviteit van het huidige beleid, dat eigenaren onvoldoende stimuleert om oude bijgebouwen te slopen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een duidelijke uitleg van de huidige situatie, de problemen die daarmee gepaard gaan, en de voorgestelde oplossing. Echter, het mist gedetailleerde informatie over de financiële implicaties en de exacte uitvoeringstijdlijn.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen over de aanpassing van het beleid door het goedkeuren van de voorgestelde afwijkingsbevoegdheid in bestemmingsplannen.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen of zij het huidige beleid willen aanpassen om meer flexibiliteit te bieden bij het terugbouwen van bijgebouwen, met als doel ruimtelijke verbetering en sanering van oude structuren.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het is specifiek en acceptabel, maar mist meetbare doelen, een tijdgebonden plan, en een gedetailleerde financiële onderbouwing.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten of zij instemmen met het wijzigen van het beleid door de voorgestelde afwijkingsbevoegdheid op te nemen in bestemmingsplannen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is impliciet relevant, aangezien het voorstel gericht is op het saneren van in onbruik geraakte bijgebouwen en het bevorderen van ruimtelijke verbeteringen.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel vermeldt geen specifieke financiële gevolgen of hoe deze gedekt worden. Dit is een belangrijk aandachtspunt dat verder uitgewerkt moet worden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bijgebouwenbeleid Afwijkingsbevoegdheid Bestemmingsplannen Saneringsregeling Ruimtelijke verbetering Landschapontwikkelingsplan (LOP) Planologische procedure Woonbestemming Vrijstelling Agrarische bebouwingVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 8. 03-015:Voorstel betreft het afwijzen verzoek tot vaststelling postzegelbestemmingsplan Groeneweg 32-34
Gemeenteraad Bergen wijst verzoek postzegelbestemmingsplan af
De gemeenteraad van Bergen heeft unaniem besloten om het verzoek van de heer Bruynzeel om een postzegelbestemmingsplan voor zijn perceel aan de Groeneweg 32-34 af te wijzen. Het voorstel van het college om de aanvraag mee te nemen in de bredere bestemmingsplanprocedure van 'Landelijk Gebied Zuid' werd door de raad gesteund.
Samenvatting
Het voorstel betreft de afwijzing van een verzoek om een postzegelbestemmingsplan vast te stellen voor het perceel Groeneweg 32-34 in Bergen. De eigenaar, de heer Bruynzeel, wil de agrarische bestemming van zijn perceel wijzigen naar een woonbestemming. Het college adviseert de raad om het verzoek af te wijzen en de beoordeling mee te nemen in de bredere bestemmingsplanprocedure van 'Landelijk Gebied Zuid', die al in ontwikkeling is. Dit voorkomt extra belasting van de ambtelijke capaciteit en financiële middelen. De raad moet snel een formeel besluit nemen om een dwangsom te vermijden. De inhoudelijke beoordeling van het perceel zal plaatsvinden tijdens de procedure van het bestemmingsplan 'Landelijk Gebied Zuid'.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Afwijzing van het verzoek tot vaststelling van een (postzegel)bestemmingsplan Groeneweg 32-34 (Bergen)." Het verzoek van de heer Bruynzeel om een postzegelbestemmingsplan voor zijn perceel vast te stellen, wordt afgewezen. Het perceel heeft een agrarische bestemming, maar wordt al geruime tijd als woonruimte gebruikt. De raad wordt geadviseerd om het verzoek af te wijzen en de beoordeling mee te nemen in de bredere bestemmingsplanprocedure van ‘Landelijk Gebied Zuid’. Dit is efficiënter gezien de beperkte middelen en het feit dat het nieuwe bestemmingsplan de bestaande situatie wil conserveren.
Volledigheid van het voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het biedt een duidelijke uitleg van de situatie, de voorgeschiedenis, en de redenen voor afwijzing. Het vermeldt ook de juridische context en de noodzaak om binnen een bepaalde termijn te beslissen.
Rol van de raad:
De raad moet een besluit nemen over het al dan niet vaststellen van een postzegelbestemmingsplan voor het perceel. De raad heeft de bevoegdheid om bestemmingsplannen vast te stellen en moet een formeel besluit nemen om juridische complicaties te vermijden.
Politieke keuzes:
De raad moet kiezen tussen het afwijzen van het verzoek en het opnemen van de beoordeling in het bredere bestemmingsplan of het toestaan van een afzonderlijk postzegelbestemmingsplan, wat extra middelen zou vergen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en realistische elementen. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de SMART-criteria zijn niet volledig toegepast.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten het verzoek tot vaststelling van een postzegelbestemmingsplan af te wijzen en de beoordeling mee te nemen in de procedure van het bestemmingsplan ‘Landelijk Gebied Zuid’.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van belanghebbenden buiten de aanvrager. De focus ligt op de formele procedures en juridische verplichtingen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel. De nadruk ligt op juridische en procedurele aspecten.
Financiële gevolgen:
Er zijn beperkte financiële gevolgen, voornamelijk in de vorm van een mogelijke dwangsom van maximaal 1.250 euro als niet tijdig wordt besloten. Er wordt geen specifieke dekking voor deze kosten genoemd, maar impliciet lijkt het beheersbaar binnen de bestaande middelen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Postzegelbestemmingsplan Groeneweg 32-34 Landelijk Gebied Zuid Aanvrager Woonbestemming Bestemmingsplanprocedure Raad van State Beslissing van De Kroon Dwangsom Ambtelijke capaciteitVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 9. 03-016:Voorstel betreft de bevoegdheid tot afwijzen bestemmingsplan aan het college te mandateren
Raad Mandateert College voor Snellere Besluitvorming Bestemmingsplannen
Om dwangsommen te vermijden en de besluitvorming te versnellen, heeft de gemeenteraad besloten de bevoegdheid tot het afwijzen van bestemmingsplanverzoeken aan het college te mandateren. Dit besluit zorgt ervoor dat de gemeente binnen de wettelijke termijn kan handelen, zonder financiële gevolgen.
Samenvatting
Het voorstel aan de raad betreft het mandateren van de bevoegdheid tot het afwijzen van bestemmingsplanverzoeken aan het college. Dit is nodig omdat de huidige procedure, waarbij de raad binnen 8 weken moet beslissen, vaak niet haalbaar is vanwege de vergadercyclus en de tijd die nodig is voor inhoudelijke beoordeling. Hierdoor loopt de gemeente het risico op dwangsommen tot 1250 euro wegens het niet tijdig beslissen. Door de bevoegdheid aan het college te mandateren, kan sneller worden gehandeld en worden dwangsommen vermeden. De raad wordt via afschriften geïnformeerd over afwijzingen en kan indien gewenst alsnog anders beslissen. Het voorstel heeft geen financiële gevolgen en wordt van kracht na publicatie van het gewijzigde mandaatbesluit.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het mandateren van de bevoegdheid tot afwijzing van bestemmingsplanverzoeken aan het college en het vaststellen van een gewijzigd mandaatstatuut. Het doel is om de afhandeling van bestemmingsplanverzoeken te versnellen en het risico op dwangsommen te verminderen. Door de bevoegdheid tot afwijzing aan het college te mandateren, kan sneller worden beslist binnen de wettelijke termijn van 8 weken, waardoor dwangsommen worden vermeden. De raad blijft geïnformeerd en kan indien nodig alsnog anders beslissen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het beschrijft de noodzaak, de voordelen van mandatering, en de gevolgen van het niet tijdig beslissen. Echter, het mist gedetailleerde informatie over de criteria voor afwijzing en de specifieke rol van de raad na mandatering.
Rol van de Raad:
De raad moet beslissen of de bevoegdheid tot afwijzing van bestemmingsplanverzoeken aan het college wordt gemandateerd. De raad blijft geïnformeerd over afwijzingen en kan indien nodig ingrijpen.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen tussen het behouden van de huidige procedure, met risico op dwangsommen, of het mandateren van de bevoegdheid aan het college om efficiënter te werken.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, maar mist meetbare en realistische criteria voor afwijzing. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de rol van de raad na mandatering kan beter worden gedefinieerd.
Besluit van de Raad:
De raad moet beslissen of zij instemt met het mandateren van de afwijzingsbevoegdheid aan het college.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of bedrijven in het besluitvormingsproces.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen directe financiële middelen gemoeid met het voorstel. Het doel is om financiële risico's (dwangsommen) te verminderen door tijdige besluitvorming.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bestemmingsplanverzoeken Mandateren College Dwangsom Mandaatstatuut Bevoegdheid Wet ruimtelijke ordening Aanvrager Termijn WeigeringVerfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 10. 03-017:Voorstel betreft in te stemmen met de visie op het bibliotheekbeleid
Bibliotheekbeleid Bergen: Een Nieuwe Visie voor de Toekomst
De gemeenteraad van Bergen heeft ingestemd met een vernieuwde visie op het bibliotheekbeleid, gericht op het verbeteren van toegang tot kennis en leesbevordering. De focus ligt op jeugd, ouderen en mensen met een beperking, zonder extra financiële middelen. De uitvoering van de visie wordt in 2012 verder uitgewerkt.
Samenvatting
De tekst betreft een voorstel voor de gemeenteraad van Bergen om in te stemmen met een nieuwe visie op het bibliotheekbeleid. De visie richt zich op twee kerndoelen: toegang tot kennis en informatie, en leesbevordering met een focus op jeugd, ouderen, en mensen met een beperking. Het beleid streeft naar vernieuwing en maatwerk, waarbij de bibliotheekorganisatie de regie krijgt om maatschappelijke functies uit te breiden binnen het bestaande budget. De visie is afgestemd met betrokken partijen en biedt flexibiliteit om in te spelen op veranderingen in informatiebehoeften en de fusie met bibliotheek Kennemerwaard. Er zijn geen extra financiële middelen nodig, en de uitvoering van de visie wordt in 2012 verder uitgewerkt en gerapporteerd aan de raad.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Visie bibliotheekbeleid". Het voorstel schetst de visie van de gemeente op het bibliotheekbeleid, met als doel de bibliotheekorganisatie te ondersteunen bij het vervullen van kerntaken zoals toegang tot kennis en informatie, en leesbevordering. De focus ligt op drie doelgroepen: jeugd tot 13 jaar, ouderen, en mensen met een beperking. De visie benadrukt het belang van maatwerk en vernieuwing, en stelt dat de bibliotheek moet inspelen op de behoeften van de gemeenschap. Het vestigingenbeleid moet binnen het bestaande budget blijven, en de bibliotheek moet jaarlijks prestatiegegevens aanleveren.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig in het schetsen van de hoofdlijnen van het bibliotheekbeleid en de verwachtingen van de gemeente. Het biedt echter weinig concrete details over de uitvoering en specifieke maatregelen.
Rol van de Raad:
De raad moet instemmen met de visie op het bibliotheekbeleid. Hun rol is kaderstellend, waarbij ze de hoofdlijnen goedkeuren en de uitvoering aan de bibliotheekorganisatie overlaten.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de prioritering van doelgroepen en kerntaken binnen het bibliotheekbeleid, en hoe deze binnen het bestaande budget gerealiseerd kunnen worden.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) geformuleerd, vooral omdat het weinig concrete doelen en tijdlijnen bevat. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de uitwerking van de visie is nog vaag.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om al dan niet in te stemmen met de voorgestelde visie op het bibliotheekbeleid.
Participatie:
Burgerparticipatie is in dit stadium beperkt, maar de bibliotheek wordt aangemoedigd om bij de uitwerking van de visie in gesprek te gaan met de gemeenschap.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen extra middelen gemoeid met deze visie. De bibliotheek moet binnen het bestaande subsidiebedrag opereren. Externe subsidies zijn beperkt tot speciale projecten. Het voorstel brengt geen directe financiële risico's met zich mee.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Bibliotheekbeleid Visie Kennis en informatie Lezen en literatuur Doelgroepen Maatwerk Vestigingenbeleid Bibliotheekorganisatie Burgerparticipatie Externe communicatieVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
01:32:48 - 01:33:08 - 01:34:05 - 01:34:08 - 01:35:01 - 01:35:04 - 01:35:35 - 01:35:53 - 01:38:28 - 01:38:46 - 01:38:50 - 01:39:19 - 01:39:21 - 01:41:39 - 01:41:53 - 01:48:30 - 01:48:34 - 01:48:39 - 01:49:18 - 01:49:21 - 01:49:24 - 01:49:27 - 01:50:54 - 01:50:57 - 01:53:31 - 01:53:34 - 01:54:38 - 01:54:41 - 01:56:58 - 01:57:02 - 01:57:56 - 01:57:56 - 01:58:25 - 02:04:25 - 02:04:41 - 02:08:09 - 02:08:12 - 02:09:07 - 02:09:13 - 02:09:34 - 02:09:51 - 02:10:39 - 02:11:19 - 02:11:54 - 02:11:54 - 02:12:46 - 02:20:28 - 02:20:46 - 02:21:44 - 02:21:53 - 02:22:48 - 02:23:05 - 02:24:16 - 02:24:54 - 02:25:48 - 02:27:20 - 02:27:53 - 02:28:00 - 02:28:49 - 02:29:19 - 02:29:21 - 02:29:24 - 02:29:24
Onbekende spreker -
Agendapunt 11. 03-018:Voorstel betreft te besluiten over het tracé voormalige trambaan en tracé Cultuurpad
Cultuurpad Bergen: Raad kiest voor Hoflaan en behoudt historische trambaan
In een recent raadsdebat heeft de gemeenteraad van Bergen besloten om het Cultuurpad via de Hoflaan te laten lopen, in plaats van over de voormalige trambaan. Dit besluit voorkomt extra kosten en overlast voor omwonenden, terwijl de historische waarde van de trambaan behouden blijft.
Samenvatting
Het voorstel betreft de invulling van het tracé van de voormalige trambaan en de verlenging van het Cultuurpad in Bergen. Het voorstel aan de raad is om het Cultuurpad in de toekomst via de bestaande infrastructuur langs de Hoflaan naar de voorzijde van Nieuw Kranenburg (NK) te laten lopen, in plaats van over het tracé van de voormalige trambaan. Dit voorkomt extra kosten en overlast voor omwonenden. Daarnaast wordt voorgesteld om het tracé van de voormalige trambaan toe te voegen aan het bestemmingsplan Nieuw Kranenburg, waarbij de verkeersbestemming wordt gewijzigd naar een bestemming die aansluit bij de huidige situatie, zonder bebouwing en met behoud van de cultuurhistorische waarde. Dit voorstel is in lijn met eerdere besluiten en biedt een kostenefficiënte oplossing zonder extra beveiligings- en onderhoudskosten. De raad moet hierover beslissen om duidelijkheid te scheppen voor de ontwikkeling van Nieuw Kranenburg en de omwonenden.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Voorstel invulling tracé voormalige trambaan en route cultuurpad
Samenvatting: Het voorstel betreft de verlenging van het Cultuurpad naar Nieuw Kranenburg (NK) en de herbestemming van het tracé van de voormalige trambaan. Het voorstel suggereert het Cultuurpad via de bestaande infrastructuur langs de Hoflaan te verlengen, om zo extra kosten en overlast te vermijden. Daarnaast wordt voorgesteld het tracé van de voormalige trambaan toe te voegen aan het bestemmingsplan Nieuw Kranenburg, met een wijziging van de verkeersbestemming naar een bestemming die de cultuurhistorische waarde waarborgt en geen bebouwing toestaat.
Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke beslispunten en een overzicht van de gevolgen en alternatieven. Het biedt echter beperkte informatie over de participatie van belanghebbenden en de communicatie met omwonenden.
Rol van de Raad
De raad moet beslissen over de verlenging van het Cultuurpad en de herbestemming van het trambaantracé. De raad speelt een cruciale rol in het goedkeuren van de voorgestelde wijzigingen in het bestemmingsplan.
Politieke Keuzes
De raad moet kiezen tussen het verlengen van het Cultuurpad via de Hoflaan of het trambaantracé. Daarnaast moet de raad beslissen over de herbestemming van het trambaantracé, rekening houdend met de belangen van omwonenden en de cultuurhistorische waarde.
SMART-Analyse en Inconsistenties
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de voorgestelde wijzigingen en de financiële implicaties. Het is echter minder tijdgebonden, aangezien er geen specifieke deadlines zijn voor de uitvoering. Er zijn geen duidelijke inconsequenties, maar de participatie van omwonenden is onderbelicht.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om het Cultuurpad via de Hoflaan te verlengen en het trambaantracé toe te voegen aan het bestemmingsplan Nieuw Kranenburg met een aangepaste bestemming.
Participatie
Het voorstel vermeldt geen uitgebreide burgerparticipatie. Er is beperkte informatie over overleg met belanghebbenden, wat een aandachtspunt kan zijn voor de raad.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd, maar het behoud van de cultuurhistorische waarde van het trambaantracé kan als een duurzaamheidsaspect worden beschouwd.
Financiële Gevolgen
Er is een krediet van €159.000 beschikbaar voor de aanleg van het Cultuurpad. Het verlengen via de Hoflaan kan kosten besparen, waardoor een deel van het krediet kan vrijvallen. De exacte financiële impact hangt af van de uiteindelijke invulling van het pad.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Cultuurpad Tracé voormalige trambaan Nieuw Kranenburg Hoflaan Bestemmingsplan Openbare ruimte Omwonenden Cultuurhistorische waarde Infrastructuur VerkeersbestemmingVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:29:38 - 02:29:54 - 02:36:04 - 02:36:08 - 02:38:31 - 02:38:46 - 02:38:46 - 02:40:27 - 02:40:35 - 02:40:36 - 02:43:18 - 02:43:35 - 02:43:39 - 02:44:23 - 02:45:21 - 02:45:29 - 02:45:36 - 02:45:59 - 02:46:22 - 02:46:26 - 02:46:37 - 02:47:09 - 02:47:16 - 02:47:54 - 02:48:52 - 02:48:52
Onbekende spreker -
Agendapunt 13. Motie over een niet op de agenda opgenomen onderwerp van de fracties GroenLinks, Gemeentebelangen BES en PvdA inzake Kinderpardon Nu
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 14. Motie over een niet op de agenda opgenomen onderwerp van de fracties VVD en Gemeentebelangen BES inzake Dierenwelzijnsbeleid
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:59:49 - 03:01:57 - 03:02:07 - 03:02:44 - 03:02:48 - 03:02:55 - 03:02:58 - 03:03:09 - 03:03:22 - 03:03:26 - 03:04:18 - 03:04:31 - 03:06:13 - 03:06:16 - 03:07:35 - 03:07:43 - 03:08:27 - 03:08:30 - 03:09:03 - 03:09:37 - 03:09:43 - 03:10:04 - 03:10:25 - 03:10:28 - 03:10:54 - 03:11:17 - 03:11:54 - 03:12:50