18-04-2013 Gemeenteraad
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 01. Opening
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 03. Voorstel betreft het bekrachtigen van de opgelegde vertrouwelijkheid op een grondexploitatie en te besluiten hierover in beslotenheid te vergaderen
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 04. 04-030: Aanbesteding Project Mooi Bergen Winkelkern
Raad Bergen stemt in met ambitieuze plannen voor winkelkern
De gemeenteraad van Bergen heeft groen licht gegeven voor het project Mooi Bergen Winkelkern. Het plan, dat een Europese aanbestedingsplicht heeft, omvat de herontwikkeling van de winkelkern met aandacht voor duurzaamheid en sociale woningbouw.
Samenvatting
Het voorstel betreft de aanbestedingsstrategie voor het project Mooi Bergen Winkelkern, dat een Europese aanbestedingsplicht heeft. De raad wordt gevraagd in te stemmen met de aanbestedingsstrategie, de Heads of Terms, de overeenkomst met Schrama B.V. voor de parkeergarage, de selectieleidraad voor een ontwikkelaar en het beeldkwaliteitplan. Het project omvat verschillende plandelen, waaronder Harmonie, Winkelhart en Signaal, die gefaseerd worden gerealiseerd. De aanbesteding volgt een niet-openbare procedure en de raad stelt de strategie en kaders vast. De verwachte looptijd van het project is tot 2020, met mogelijke uitloop tot 2022. De raad moet ook beslissen over de verwervingsstrategie, waarbij de gemeente een deel van het prijsrisico draagt. Er is een samenwerking met Schrama B.V. voor de parkeergarage, en duurzaamheid is een belangrijk aspect met een bonus voor energieneutraal bouwen. Het project omvat ook sociale woningen en er zijn afspraken over bestemmingsplannen en beeldkwaliteit. De raad moet nu beslissen om het proces formeel te starten.
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Aanbestedingsstrategie project Mooi Bergen Winkelkern." Het voorstel betreft de vaststelling van een aanbestedingsstrategie voor het project Mooi Bergen Winkelkern, dat een Europese aanbestedingsplicht heeft. Het project omvat de ontwikkeling van verschillende plandelen, waaronder Harmonie, Winkelhart, Signaal en het openbaar gebied. De raad moet beslissen over de aanbestedingsstrategie, de Heads of Terms, de overeenkomst met Schrama B.V. voor de parkeergarage, de selectieleidraad voor de preselectie van een ontwikkelaar en het beeldkwaliteitplan. Het doel is om een ontwikkelaar te selecteren die de gewenste metamorfose van het centrum van Bergen kan realiseren.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is zeer gedetailleerd en behandelt verschillende aspecten van de aanbestedingsstrategie, inclusief juridische, financiële en stedenbouwkundige overwegingen. Het biedt een uitgebreide basis voor besluitvorming door de raad.
Rol van de raad:
De raad heeft een kaderstellende rol en moet beslissen over de aanbestedingsstrategie, de selectieleidraad en andere gerelateerde documenten. De raad bepaalt de strategie en kaders, maar kan niet beslissen welke partij het project gegund krijgt.
Politieke keuzes:
De raad moet keuzes maken over de fasering van de plandelen, de samenwerking met Schrama B.V., de verwervingsstrategie, de duurzaamheidseisen en de sociale woningbouwverdeling. Ook moet de raad beslissen over de toepassing van de Onteigeningswet en de actieve grondpolitiek van de gemeente.
SMART-analyse en inconsequenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de te nemen stappen en de betrokken partijen. Het is tijdgebonden met een duidelijke planning tot 2020/2022. Echter, de haalbaarheid van de duurzaamheidseisen kan een uitdaging vormen, gezien de juridische beperkingen. Er zijn geen duidelijke inconsequenties, maar de afhankelijkheid van marktpartijen kan risico's met zich meebrengen.
Besluit van de raad:
De raad moet instemmen met de aanbestedingsstrategie, de Heads of Terms, de overeenkomst met Schrama B.V., de selectieleidraad en het beeldkwaliteitplan.
Participatie:
Er is geen directe burgerparticipatie in de aanbestedingsprocedure, maar er is wel een participatietraject geweest voor het beeldkwaliteitplan. Externe communicatie is belangrijk om de inwoners van Bergen te informeren.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, met de ambitie om 100% klimaatneutrale nieuwbouw te realiseren. Er zijn bonussen en boetes opgenomen om duurzaam bouwen te stimuleren.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen zijn gedetailleerd beschreven, met een geactualiseerde grondexploitatie en een financieel perspectief. De gemeente neemt een deel van het prijsrisico bij verwervingen en er is een budget gereserveerd voor duurzaamheidspremies. De financiële kaders van 2011 worden niet overschreden.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Aanbestedingsstrategie Mooi Bergen Winkelkern Selectieleidraad Marktconsultatie Europese aanbestedingsplicht Plandelen (Harmonie, Winkelhart, Signaal, Openbaar gebied) Verwervingsstrategie Parkeergarage Duurzaamheid Heads of TermsVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:00 - 00:00:39 - 00:00:43 - 00:01:23 - 00:04:09 - 00:04:13 - 00:09:34 - 00:10:20 - 00:11:48 - 00:11:51 - 00:20:35 - 00:20:52 - 00:25:10 - 00:25:10 - 00:31:55 - 00:32:08 - 00:55:40 - 00:55:48 - 00:55:53 - 00:55:53 - 01:10:42 - 01:10:59 - 01:14:01 - 01:14:04 - 01:14:11 - 01:14:46 - 01:14:49 - 01:15:53 - 01:15:58 - 01:19:15 - 01:19:19 - 01:19:38 - 01:19:56 - 01:19:59 - 01:20:05 - 01:20:12 - 01:24:09 - 01:24:12 - 01:27:52 - 01:32:22 - 01:32:25 - 01:32:56 - 01:33:49 - 01:34:26 - 01:34:34 - 01:34:47 - 01:34:51 - 01:39:29 - 01:39:32 - 01:40:26 - 01:43:58 - 01:44:06 - 01:45:40 - 01:45:44 - 01:46:12 - 01:48:40 - 01:51:15 - 01:51:23 - 01:51:59 - 01:52:04 - 01:52:12 - 01:52:12 - 01:55:59 - 01:56:07 - 01:56:10 - 01:56:13 - 01:57:18 - 01:57:18 - 02:51:33
Onbekende spreker -
Agendapunt 05. Het vaststellen van de begrotingwijziging grote projecten
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 06. 04-026: Voorstel betreft in te stemmen met de locatie keuze masten voor telecommunicatie in Egmond Binnen en Egmond aan den Hoef en de bijbehorende begrotingswijzigingen vast te stellen
Samenvatting
Het raadsvoorstel betreft de plaatsing van masten voor mobiele telecommunicatie in Egmond-Binnen en Egmond aan den Hoef. Het voorstel bestaat uit drie onderdelen:
-
Locatiekeuze: Voor Egmond-Binnen is gekozen voor een locatie aan de noordzijde, nabij de Herenweg. Voor Egmond aan den Hoef blijft de keuze voor kavel 8 op bedrijventerrein De Weidjes gehandhaafd.
-
Financiële compensatie: Er wordt voorgesteld om €15.000 uit de algemene reserve beschikbaar te stellen als compensatie aan T-Mobile voor de niet-gebruikte locatie Heegemunde. Daarnaast wordt €50.000 voorgesteld als compensatie aan de ontwikkelaar van kavel 8 op De Weidjes, omdat de mast daar geplaatst wordt in plaats van het geplande bedrijfspand.
-
Procedurele aanpassing: Het voorstel vraagt om aanvragen voor masten toe te voegen aan de categorieën waarvoor geen verklaring van geen bedenkingen nodig is, om de procedure te verkorten en het risico op dwangsommen te verminderen.
De raad wordt gevraagd in te stemmen met deze voorstellen om de dekking voor mobiele telecommunicatie te verbeteren en de procedures te stroomlijnen.
-
Analyse van het document
Analyse van het voorstel / amendement of motie
Titel en samenvatting:
De titel van het voorstel is "Masten voor de mobiele telecommunicatie in Egmond-Binnen en Egmond a/d Hoef." Het voorstel betreft de plaatsing van telecommunicatiemasten in Egmond-Binnen en Egmond aan den Hoef. Het college heeft voorlopige locaties gekozen voor deze masten. Er wordt voorgesteld om €15.000 en €50.000 uit de algemene reserve beschikbaar te stellen als compensatie voor T-Mobile en een ontwikkelaar, vanwege wijzigingen in de locatiekeuzes. Daarnaast wordt voorgesteld om aanvragen voor masten toe te voegen aan de categorieën waarvoor geen verklaring van geen bedenkingen vereist is, om de procedure te versnellen.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel is redelijk volledig, met gedetailleerde informatie over de locatiekeuzes, financiële implicaties, en de juridische context. Er zijn echter enkele punten die verder verduidelijkt kunnen worden, zoals de exacte impact op de algemene reserve en de langetermijnplanning voor de terugverdiening van de compensatiebedragen.
Rol van de raad:
De raad moet kennisnemen van de locatiekeuzes en beslissen over de financiële compensaties en de wijziging in de procedure voor omgevingsvergunningen. De raad heeft ook een adviserende rol in de locatiekeuze, hoewel het college de uiteindelijke beslissing neemt.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen of ze akkoord gaan met het gebruik van de algemene reserve voor compensaties en of ze de voorgestelde procedurewijziging ondersteunen. Dit vereist een afweging tussen financiële verantwoordelijkheid en het belang van snelle telecommunicatieverbeteringen.
SMART en inconsequenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Hoewel het specifieke bedragen en locaties noemt, ontbreken duidelijke tijdlijnen voor implementatie en terugverdiening. Er zijn geen directe inconsequenties, maar de financiële dekking en terugverdienmodellen kunnen beter worden uitgewerkt.
Besluit van de raad:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van de voorgestelde financiële compensaties en de wijziging in de procedure voor omgevingsvergunningen.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat er burgerparticipatie is geweest via werkgroepen en dat burgers betrokken blijven bij het proces. Er zijn mogelijkheden voor burgers om zienswijzen in te dienen en beroep aan te tekenen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel. De focus ligt voornamelijk op telecommunicatie-infrastructuur en juridische procedures.
Financiële gevolgen:
Het voorstel vraagt om €65.000 uit de algemene reserve voor compensaties. Er wordt aangegeven dat deze kosten op termijn terugverdiend kunnen worden via huurinkomsten en grondverkoop. Echter, de exacte tijdlijn en zekerheid van deze terugverdiening zijn niet volledig uitgewerkt.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Mobiele telecommunicatie Locatiekeuze Egmond-Binnen Egmond aan den Hoef Algemene reserve Nadeelcompensatie T-Mobile Ontwikkelaar Wabo OmgevingsvergunningVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Agendapunt 07. 04-028: Voorstel betreft niet in te stemmen met het invoeren van tariefdifferentiatie bij het heffen van Toeristenbelasting vanaf 2014 door de verordening te handhaven
Samenvatting
Het voorstel betreft de mogelijkheid van tariefdifferentiatie bij de heffing van toeristenbelasting vanaf 2014. De raad wordt gevraagd de huidige verordening voor 2013 te handhaven, met mogelijke tariefaanpassingen voor 2014. Het onderzoek naar tariefdifferentiatie is afgerond en de bevindingen zijn opgenomen in een rapport. De raad kan besluiten tot tariefdifferentiatie, wat lastenverschuivingen kan veroorzaken, afhankelijk van het comfort en de prijs van het vakantieonderkomen. Dit kan echter juridische risico's met zich meebrengen, vooral bij het bevoordelen van bepaalde groepen zoals campingbezoekers. Het huidige systeem biedt een stabiele opbrengst, terwijl tariefdifferentiatie kan leiden tot instabiliteit. Er zijn geen financiële middelen gemoeid met het voorstel en er is geen externe subsidie van toepassing. De beslissing wordt in juni 2013 aan de raad voorgelegd voor vaststelling.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Rapport mogelijkheden invoeren tariefdifferentiatie bij het heffen van de toeristenbelasting vanaf 2014". Het voorstel onderzoekt de mogelijkheid om tariefdifferentiatie toe te passen bij de toeristenbelasting vanaf 2014. Het doel is om te bepalen of verschillende tarieven kunnen worden gehanteerd op basis van het type accommodatie en het comfortniveau. Het rapport concludeert dat hoewel tariefdifferentiatie mogelijk is, het juridische risico's met zich meebrengt en kan leiden tot lastenverschuivingen. De raad wordt gevraagd de huidige verordening te handhaven, met eventuele tariefaanpassingen.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, aangezien het een gedetailleerd proces en tijdlijn biedt voor de besluitvorming. Het bevat ook een analyse van de juridische en financiële implicaties van tariefdifferentiatie.
Rol van de Raad:
De raad heeft de rol om te beslissen of de huidige verordening voor de toeristenbelasting gehandhaafd blijft of dat er tariefdifferentiatie wordt ingevoerd. De raad moet ook de juridische en financiële gevolgen van hun beslissing overwegen.
Politieke Keuzes:
De raad moet kiezen tussen het handhaven van de huidige verordening of het invoeren van tariefdifferentiatie. Dit omvat het overwegen van de impact op verschillende belanghebbenden, zoals campings en hotels, en het beoordelen van de juridische risico's.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), omdat het geen specifieke meetbare doelen of tijdsgebonden resultaten bevat. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de juridische risico's en de mogelijke lastenverschuivingen zijn belangrijke overwegingen.
Besluit van de Raad:
De raad moet beslissen of ze de huidige verordening willen handhaven of overgaan tot tariefdifferentiatie. Dit besluit zal in juni 2013 worden vastgesteld.
Participatie:
Er is geen burgerparticipatie of externe communicatie gepland, behalve overleg met Horeca Nederland. Dit kan een gemiste kans zijn om bredere input te krijgen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is geen expliciet onderwerp in dit voorstel. Het richt zich voornamelijk op financiële en juridische aspecten.
Financiële Gevolgen:
Er zijn geen directe financiële middelen gemoeid met het voorstel. Echter, tariefdifferentiatie kan leiden tot verschuivingen in belastingopbrengsten, wat invloed kan hebben op de gemeentelijke financiën. Er wordt geen specifieke dekking voor deze verschuivingen aangegeven.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Toeristenbelasting Tariefdifferentiatie Verordening Rapport Ondernemingen Horeca Nederland Lastenverschuiving Juridisch risico Belastbare feit Gemeentelijke voorzieningenVerfijning van de zoekopdracht:
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Verfijning van de zoekopdracht:
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
Tanny Glas-de Raadt - KIES Lokaal
02:18:21 - 02:18:58 - 02:22:50 - 02:22:52 - 02:24:12 - 02:24:14 - 02:25:29 - 02:25:35 - 02:26:30 - 02:26:32 - 02:28:27 - 02:28:29 - 02:31:07 - 02:31:11 - 02:32:12 - 02:32:47 - 02:32:51 - 02:34:28 - 02:34:32 - 02:34:58 - 02:35:29 - 02:35:37 - 02:38:33 - 02:38:35 - 02:38:58 - 02:39:01 - 02:40:16 - 02:40:42 - 02:40:55 - 02:41:24 - 02:41:34 - 02:42:27 - 02:43:18 - 02:43:22 - 02:43:35 - 02:43:37 - 02:45:22 - 02:45:26 - 02:45:36 - 02:45:48 - 02:45:52 - 02:47:52 - 02:47:55 - 02:48:14 - 02:48:20 - 02:49:40 - 02:51:20 - 02:51:33