Nieuws in één oogopslag

Het Journaal toont kort en krachtig wat er speelt.

Journaal

Raadsinformatie

Alles kunnen vinden en niets missen. Met analyses & samenvattingen.

Maak een dossier

Verzamel informatie over een specifiek onderwerp.

Dossiers

Kies een vergadering

Kies een vergadering: 17-10-2013, Algemene Raadscommissie

DOORGESCHOVEN NAAR 21 NOVEMBERVoorstel betreft het vaststellen van de Nota Vastgoed Portefeuillemanagement en de daarbij behorende begrotingswijziging


De gemeenteraad van Bergen bespreekt een voorstel voor het Vastgoed Portefeuille Management, opgesteld door Nicole Zwartelé. Het voorstel beoogt de gemeentelijke vastgoedportefeuille te centraliseren en te professionaliseren door gebruik te maken van een geautomatiseerd systeem. Dit moet leiden tot efficiënter beheer en betere aansluiting op beleidsdoelen. De raad wordt gevraagd de nota vast te stellen, akkoord te gaan met het afstoten van een deel van de portefeuille en de bijbehorende begrotingswijziging goed te keuren. Het afstoten van vastgoed is bedoeld om onderhoudskosten te verminderen en de portefeuille beter af te stemmen op maatschappelijke en ruimtelijke doelstellingen. Het voorstel benadrukt dat het afstoten geen doel op zich is, maar een gevolg van vastgesteld beleid. De financiële consequenties omvatten onder andere een daling van huuropbrengsten en een gefaseerde verhoging van de dotatie aan de voorziening. Het voorstel is onderdeel van een bredere trend van centralisatie en professionalisering van gemeentelijk vastgoedbeheer.

Documenten