Voorstel betreft het vaststellen van de verordening Electronische kennisgeving
Het raadsvoorstel, opgesteld door Lucien van der Plaats, betreft de invoering van een verordening voor elektronische kennisgeving in de gemeente Bergen. Het doel is om kennisgevingen rechtsgeldig te kunnen publiceren in een elektronisch gemeenteblad, naast de bestaande publicaties in de papieren gemeentekrant en huis-aan-huisbladen. Dit sluit aan bij de wettelijke verplichting sinds 2014 om besluiten van algemene strekking elektronisch bekend te maken. De verordening maakt gebruik van de Gemeenschappelijke Voorziening Officiële Publicaties (GVOP) en biedt voordelen zoals dagelijkse actualisatie, gebruiksvriendelijke zoekmogelijkheden en een digitale attenderingsservice. Hoewel de digitale publicatie geen extra kosten met zich meebrengt, vereist het een aanpassing van interne werkprocessen. De papieren publicaties blijven bestaan om ook inwoners zonder internettoegang te bereiken. De raad wordt gevraagd de verordening vast te stellen, waarmee de dienstverlening aan inwoners en ondernemers wordt verbeterd.