Nieuws in één oogopslag

Het Journaal toont kort en krachtig wat er speelt.

Journaal

Raadsinformatie

Alles kunnen vinden en niets missen. Met analyses & samenvattingen.

Maak een dossier

Verzamel informatie over een specifiek onderwerp.

Dossiers

Kies een vergadering

Kies een vergadering: 12-01-2010, Algemene Raadscommissie

Voorstel betreft het kennis nemen van de resultaten van de 2e fase merkstrategie gemeente Bergen en in te stemmen met de creatieve uitwerking van de merkstratiegie


De tekst betreft een voorstel aan de gemeenteraad van Bergen over de voortgang van de merkstrategie voor de gemeente. Het doel is om de gemeente op een onderscheidende manier te positioneren ten opzichte van andere regio's, met behoud van de unieke identiteiten van de kernen Bergen, Egmond en Schoorl. In de eerste fase is het nut van een merkstrategie aangetoond, en in de tweede fase is draagvlak gecreëerd voor de 'endorsed' merkstrategie, waarbij de bestaande kernen hun eigen identiteit behouden onder een gezamenlijk merk. De raad wordt gevraagd in te stemmen met de creatieve uitwerking van de merkstrategie (fase 3 en 4), die een beeldmerk en/of slogan zal ontwikkelen en implementeren. Dit is belangrijk om de gemeente beter te positioneren binnen regionale en provinciale promotieactiviteiten en om de lokale vrijetijdseconomie te versterken. De kosten voor deze fases worden deels gedekt door het budget van de Stuurgroep Toerisme en Recreatie en het Toerismefonds.

Documenten